Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se alkaa: lapsella nuha (ei, emme mene heti koronatestiin)

Vierailija
16.08.2020 |

Johan siellä päiväkodissa ehdittiin viikko olla. Lapselle tuli eilen 1.päiväkotiviikon päätteeksi nuha.

Korona neuvontapuhelimessa elämäänsä kyllästyneen kuuloinen nainen sanoi että jos lapsi vain vähän niiskuttaa, voin itse päättää haluanko testata. Päätin siis olla testaamatta kun ei ole mitään tiedettyä altistusta eikä muita oireita kuin nuha.

Lapsethan on syksyllå/talvella vähän väliä flunssassa kun ovat päiväkodissa. Ei kai heitä nyt parin viikon välein joka niiskauksesta voi testiin raahata?

Minä aion nyt siis pitää lapsen kotona ja katsoa pahenevatko oireet vai menevätkö pois. Jos menee pois, vien päiväkotiin jos saan luvan. Jos pahenee tai tulee lisää oireita, mennään testiin. Miten te toimisitte?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisin juuri kuten sinäkin. 

Vierailija
2/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlailla aion toimia. Minulla on alakoululainen. Ei todellakaan vähäisestä nuhasta mennä testeihin kun joutuu odottamaan täällä helsingissä sen verran kauan aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, kannattaiskos seurata myös omia oireita vai suojeleeko huoltajuus koronatartunnalta.

Vierailija
4/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, lapsi jää pois koulusta mutta pelkän niiskuttamisen vuoksi ei vie testeihin. Jos muita oireita ilmenee, kuten kuumetta tai kurkkukipua, yskää, varaan ajan testiin.

Vierailija
5/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, lapsi jää pois koulusta mutta pelkän niiskuttamisen vuoksi ei vie testeihin. Jos muita oireita ilmenee, kuten kuumetta tai kurkkukipua, yskää, varaan ajan testiin.

Vierailija
6/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko käydä töissä, ilman lääkärintodistusta ei voi olla poissa. Veisin siis lapsen sekä lääkärille että testeihin, jotta hän pääsisi loppuviikosta hoitoon. Siitä tulee 3 palkatonta päivää ja pomolta huokailut päälle, mutta ei auta, päiväkoti ei ota lieväoireista lasta, jos ei ole negatiivista koronatestiä.

Vierailija
7/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, kannattaiskos seurata myös omia oireita vai suojeleeko huoltajuus koronatartunnalta.

No ei ole itsellä mitään oireita *koputtaa puuta*. Tietenkin sit testiin jos oireita tulee

ap

Vierailija
8/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha EI ole koronaoire

Vierailija
9/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuha EI ole koronaoire

Jos omaolo.fi koronatestiin ruksittaa nuhan mutta ei mitään muita oireita, altistuksia tms, se kehottaa testiin.

Vierailija
10/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama. Paitsi että ehdittiin olla 2 päivää vain hoidossa. Ihan pientä nuhaa vaan ollut muutaman päivän, nyt jo vähemmän. Ja muka testiin pitäisi viedä? Eli siis tästä lähtien vähintään kerran kuussa koronatestiin? Haloo. Tiedän jo mitä tässä käy. Nyt kun oireet loppuu ja sit pitää olla vielä 2 oireetonta päivää. Jos sit vien lapsen taas hoitoon, niin se nuha alkaa varmasti uudestaan. Eli kai sitten tämä syksy ja talvi mennään näin, että 2 päivää hoidossa ja sitten 1-2 vkoa himassa eristyksissä. Ok. Mutta testiin en kyllä vie mun 3 v. parin viikon välein. Miten se muka edes onnistuisi? Ei ainakaan autossa, kun eihän siellä pysty kunnolla pitämään kiinni. Eli raahaisin lapseni johonkin koronapotilaiden sisätilaan altistumaan monta kerta kuussa, pelkän nuhan takia, joka kesti viime syksynäkin kuukausitolkulla? No thanks.

Vierailija
11/123 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä koulu ilmoitti että kouluun ei ole tulemista ilman testausta. Eli jos nenä vuotaa, pitäisi mennä testeihin. Juu ei käy, pyydän sitten opettajaa lähettämään tehtävät vaikka Wilman kautta. Näin tehtiin keväälläkin ja hyvin sujui.

Vierailija
12/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, mitä muut vanhemmat meinaatte tehdä?

Vierailija
13/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aio joka niiskauksesta viedä lasta testiin. Alakoululainen on meillä. Minulla taas on ympäri vuoden allergista nuhaa, tälläkin hetkellä nokka vuotaa. Sitten reagoidaan, jos tulee kuumetta tai muita oireita. Johan se nenä vuotaa ihan siitäkin, että käy ulkona. Mulla ainakin :D

Vierailija
14/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa on yli 99% todennäköisyys, että on ihan tavallista flunssaa, joka helpottaa parin päivän päästä. Ihan fiksua olla kuormittamatta tuota korontatestausta, kun nyt on ihan älyttömät jonot. Pisteet siis sulle.

Vierailija
15/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei muuten enää pidä paikkansa, että nuha ei olisi koronaoire.

Nuha on koronaoire. Lukekaa ajantasaista tietoa

Vierailija
16/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla meistä työnantaja suostuu siihen, että tervettä lasta hoidetaan palkallisesti kotona noin vain, joten jos en veisi nuhaista lasta testiin, olisi 3 pv jakso palkaton. Sairauslomasta pitää olla lääkärintodistus.

Vierailija
17/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "en suostu viemään lasta testiin" -valopäät ottaa siis mielellään vastuun siitä, että he itse ja lapsensa levittävät koronaa. Vaikka todennäköisyys koronatartuntaan on pieni, ainoa keino estää taudin leviäminen on, että sen saaneet menevät testeihin, jolloin tartuntaketjut saadaan pysäytettyä.

Vierailija
18/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ensimmäinen uutinen koronaan kuolleesta suomalaispikkulapsesta ehtii nettiin te parveilette hysteerisinä vaatimassa testiä vaikkei olisi edes nuhaa.

Vierailija
19/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla meistä työnantaja suostuu siihen, että tervettä lasta hoidetaan palkallisesti kotona noin vain, joten jos en veisi nuhaista lasta testiin, olisi 3 pv jakso palkaton. Sairauslomasta pitää olla lääkärintodistus.

Minä olen etätöissä, joten lapsen pitäminen kotona ja töiden tekeminen onnistuu. Tai "onnistuu" samoin kuin keväällä, eli ruutuaikaa kertyy. Ei ole vaippaikäinen enää.

ap

Vierailija
20/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me hoitajat ei saada tulla flunssaisina töihin ennen koronatestinegaa, että eiköhän sinne jostain sijaisia revitä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän