Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hilloja kannattaisi vamistaa itse?

Vierailija
16.08.2020 |

Onko hillojen valmistuksessa itse oikeastaan mitään järkeä? Onko itse tehty hillo terveellisempää kuin kaupasta ostettu vai mikä idea tuossa on?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepas ainesluettelo kaupan hillosta, toki ei niitä pakosta tarvita mutta jonnekin ne omenat ja marjat joita tulee pitää laittaa,

Pääasiassa pakastan kyllä tuoreena puuron kanssa syötäväksi.

Vierailija
2/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, onko sun kohdalla järkeä, mutta mun kohdalla on. Saan ilmaiseksi esim. omenoita ja kirsikoita. Kun teen niistä hilloa, saan sellaista kuin haluan. Hillossa on vähemmän sokeria ja siinä on todennäköisesti enemmän sitä hedelmää/marjaa kuin kaupan hillossa. Esim. kaupan kirsikkahillo on pahaa, kun taas oma tekemäni on hyvää.

Mutta sun tilanteeseen en ota kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hillossa on marjaa 80-90 prosenttia ja ei vettä ja vähemmän sokeria.

Vierailija
4/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes käyttää hilloja niin paljon, että pitäisi oikein itse valmistaa? Hirvittävä määrä sokeria. Mielummin marjat sellaisenaan terveellisesti pakastimesta.

Vierailija
5/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes käyttää hilloja niin paljon, että pitäisi oikein itse valmistaa? Hirvittävä määrä sokeria. Mielummin marjat sellaisenaan terveellisesti pakastimesta.

Onko "pitää oikein itse valmistaa" joku mitta? Haluatko tietää nimiä?

Vierailija
6/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha säilömistämä ajalta, jolloin ei pakastimia ollut käytössä.

Vierailija
7/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä, onko sun kohdalla järkeä, mutta mun kohdalla on. Saan ilmaiseksi esim. omenoita ja kirsikoita. Kun teen niistä hilloa, saan sellaista kuin haluan. Hillossa on vähemmän sokeria ja siinä on todennäköisesti enemmän sitä hedelmää/marjaa kuin kaupan hillossa. Esim. kaupan kirsikkahillo on pahaa, kun taas oma tekemäni on hyvää.

Oletpa negatiivinen, taitaa olla tuskaista hommaa tuo hilloamisesi. :/

Vierailija
8/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha säilömistämä ajalta, jolloin ei pakastimia ollut käytössä.

säilömistapa*

Vierailija
9/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa negatiivinen, taitaa olla tuskaista hommaa tuo hilloamisesi. :/

Mä vastasin siihen, mitä aloittaja kysyy. Älä tee ylitulkintoja toisten viesteistä, kiitos.

Vierailija
10/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin nimiä? Älä hilloa, jos se noin saa sekaisin.

Vierailija
11/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin nimiä? Älä hilloa, jos se noin saa sekaisin.

Sä kysyit viestissäsi "kuka edes käyttää hilloja". Jos unohdit, mitä kirjoitit, helppo tarkistaa tuosta ylempää.

Vierailija
12/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hilloja kannattaa tehdä jos marjat pitää ostaa. Mutta jos tykkää marjastaa, on omia marjamaita tai omenapuita, kyllä ne kannattaa vaikka hillota. Omenoista ihanaa omenasosetta ja omppumehua. Useinhan koko sato joka näin syyskesällä ja syksyllä tulee ei mahdu pakastimeen.

Sitten on tietenkin sellainen kuin makuasia :D

Vierailija
13/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hilloa kuluu niin vähän että itse tekemällä ei säästä mitään. Tykkään ja haluan kuitenkin näyttää lapsille miten ruokaa tehdään ja kuinka äitini teki hilloa kun itse olin pieni. Toivon että siitä jää samanlainen mukava muisto eteenpäin.

Vierailija
14/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilata terveelliset ja hyvänmakuiset marjat ja hedelmät sokerilla?

Vierailija
15/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä hilloa kuluu niin vähän että itse tekemällä ei säästä mitään. Tykkään ja haluan kuitenkin näyttää lapsille miten ruokaa tehdään ja kuinka äitini teki hilloa kun itse olin pieni. Toivon että siitä jää samanlainen mukava muisto eteenpäin.

Varmasti jää! Muistan vieläkin edesmenneen mummoni ihanan kriikunahillon. Se oli mun suosikkini vaniljajäätelön kanssa :D

Vierailija
16/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kyllä vielä löytänyt ketään, kelle nuo mun vanhempien puutarhan hapankirsikat maistuisivat sellaisinaan.

Vierailija
17/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloajat vaikuttavat olevan ikävää ja kiukkuista porukkaa.

Vierailija
18/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilloajat vaikuttavat olevan ikävää ja kiukkuista porukkaa.

Aivan totta. Sen sijaan "kuka muka syö hilloja" -porukka vaikuttaa hirmu lupsakalta ja valmiita keskustelemaan itse aiheesta.

Vierailija
19/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt hillot ovat vailla säilöntä- ja lisäaineita.

Ne ovat puhdasta tavaraa.

Myös jo pakastimessa olevista marjoista voi keittää hilloa.

Kyllähän hilloja kulutetaan perheissä joissa leivotaan ja laitetaan itse kotona ruokaa paljon.

Mustaviinimarjahillo ja pihlajanmarjahillo / sose sekä puolukkahillo sopivat erittäin hyvin mm. riistaruokaan.

Tottahan tälläinen hillo-leivonta-ja kotiruoka hommeli on outoa suuren kaupungin keskustassa asuvalle sinkkunaiselle ja pienelle perheelle, joille luonto kaikkinensakin on vähän oudompi juttu.

Vierailija
20/65 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla isokin pakastin? Sukulaisillani on vanha pihapiiri jossa on ihania omenapuita. Miten säilöisit kolmesataa kiloa omenaa? Ja koko muun sadon sen lisäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi