Mikä ala introvertille, joka rakastaa luontoa, rauhaa ja hengellisyyttä (meditointi yms)?
Kysymys otsikossa. Tuntuu, että on menossa joku uravalintakriisi. Rakastan olla luonnossa, siellä sieluni lepää. Olen myös kiinnostunut meditoinnista, energiasta, ja muista hengellisistä jutuista.
Kommentit (64)
Jos löytää sopivan ammatin, pitää vielä löytää työpaikka, jossa oikeasti saa ja voi tehdä sitä työtä niinkuin olis koulutuksen ja taidon mukaista. Itsellä olis aivan mahtava ammatti, mutta en bielä ole tavannut työpaikkaa, jossa sillä koulutuksella ja omalla innostuksella saisi töitä tehdä, vaan säännöt sanelee ihmiset, joilla ei ole hajuakaan mistä on kyse ja mitä oikeasti voisi ja olisi järkevää tehdä. Syö motivaatiota tosi paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä ja rentoutumista ei kannata sekoittaa keskenään, koska pian et sitten voi enää rentoutua noissa asioissa.
Hassu ajatus, että ilman stressaavaa työtä ei pysty rentoutumaan eikä nauttimaan vapaa-ajasta. Mielestäni nimenomaan tulisi pyrkiä siihen, että työssä tuntee itsensä rennoksi ja onnelliseksi, eikä koko ajan odota että työpäivä päättyisi.
Luetun ymmärtäminen!
Geologia? Olis niitä kristalleja ja voimakiviä kanssa. Kollegoille ei ehkä voisi niinkään jonkun mineraalin aurasta avautua, tosin.
Joo temperamentti kannattaa kyllä ottaa huomioon alanvalinnassa. Oon itse introvertti ja pitkään epäilin, että onkohan luokanopettajakoulutus sittenkin huono valinta itselle. Olen saanut todeta, että ei. On niin erilaista työskennellä lasten kanssa, opetuksen ja kasvatuksen ammattilaisena. On kuitenkin tietty asiakeskeisyys siinä aina läsnä ja lasten kanssa vuorovaikutus ei ole yhtään niin uuvuttavaa kuin aikuisten.