Mikä ala introvertille, joka rakastaa luontoa, rauhaa ja hengellisyyttä (meditointi yms)?
Kysymys otsikossa. Tuntuu, että on menossa joku uravalintakriisi. Rakastan olla luonnossa, siellä sieluni lepää. Olen myös kiinnostunut meditoinnista, energiasta, ja muista hengellisistä jutuista.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa... Hengellisyytenikin on säännötöntä laatua eli en oikein minkään yhteisön kautta voi hakeutua mihinkään hommaan.
Nyt pitää puuttua tähän väärään sanaan, ettei tule väärää käsitystä kenellekään - hengellisyys EI ole meditointia, vaan kristillisyyttä.
Henkisyys on sitä teidän meditointia, joogaa yms itämaan uskontoja, ei siis hengellisyys.
Ihan oikeesti, mitä sä saat siitä että nipotat jostain termistä? Muutenkin te jonkun uskonnon lampaat olette omimassa niin syntymän, kuoleman, sielun ja kehon omiksenne. Ei, teillä ei ole oikeutta niihin. Ne kuuluvat meille kaikille, uskonnosta tai sen puutteesta riippumatta. Häivy jos et osaa tuoda muuta kun ilkeyttä keskusteluun. Minä olen hengellinen ihminen ja sinä et sitä voi kieltää.
Rakkaus lähinnä itseesi, muuhun sitä ei riitä. Ei löydy alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä ja rentoutumista ei kannata sekoittaa keskenään, koska pian et sitten voi enää rentoutua noissa asioissa.
Hassu ajatus, että ilman stressaavaa työtä ei pysty rentoutumaan eikä nauttimaan vapaa-ajasta. Mielestäni nimenomaan tulisi pyrkiä siihen, että työssä tuntee itsensä rennoksi ja onnelliseksi, eikä koko ajan odota että työpäivä päättyisi.
Ymmärsit väärin, ei tuossa sanottu että pitäisi etsiä mahdollismman stressaava työ, vaan että harrastus ei ole työnä välttämättä enää niin rentouttavaa, koska kivankin työn mukana tulee aina jotain stressiä ja velvotteita mitä harrastuksessa ei ole. Jotkut asiat on kivempi pitää vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa... Hengellisyytenikin on säännötöntä laatua eli en oikein minkään yhteisön kautta voi hakeutua mihinkään hommaan.
Nyt pitää puuttua tähän väärään sanaan, ettei tule väärää käsitystä kenellekään - hengellisyys EI ole meditointia, vaan kristillisyyttä.
Henkisyys on sitä teidän meditointia, joogaa yms itämaan uskontoja, ei siis hengellisyys.
Ihan oikeesti, mitä sä saat siitä että nipotat jostain termistä? Muutenkin te jonkun uskonnon lampaat olette omimassa niin syntymän, kuoleman, sielun ja kehon omiksenne. Ei, teillä ei ole oikeutta niihin. Ne kuuluvat meille kaikille, uskonnosta tai sen puutteesta riippumatta. Häivy jos et osaa tuoda muuta kun ilkeyttä keskusteluun. Minä olen hengellinen ihminen ja sinä et sitä voi kieltää.
Mielestäni tuo kirjoittaja ei mitenkään ilkeillyt. Hän vain toi oman näkökulmansa asiaan. Sen sijaan sinun kannattaisi vielä treenata tuota henkisyyttäsi ja vaikka meditointia, kun hengellisyyden/henkisyyden määrittely-yritys aiheutti sinulle tuollaisen reaktion.
- eri
Metsähallitukselle töihin huoltamaan leiripaikkoja/nuotiopaikkoja. Saa nauttia luonnosta ja ei oo stressaavaa!
Olen ap:n kuvailema ihminen, mutta täysin eri alalla töissä. En haluaisi sekoittaa työtä vapaa-aikaan, sillä en halua, että alkaisin kesken metsäretken tai taidehetken ajatella keskeneräistä asiakasprojektia ja siten häiritä luovuuttani. Minulle työssä on kuitenkin tärkeää tietynlainen itsenäisyys, ja mahdollisuus vaikuttaa siihen, ettei vie töitä kotiin. Vapaa-ajalla teen sitten ap:n kuvailemia asioita.
Mäkin ehdotan, että mieti itsellesi muuten sopiva työ, äläkä keskity tuohon luonto/henkisyys- aspektiin. Juuri siksi, että työnä nuo pitävät työnä sisällään aika paljon muuta kuin ihanaa rauhaa ja kauneutta. Vaikka joku työ ei ajatuksena herätä vau-efektiä, voi se silti olla sulle hyvä, mielekäs ja onnistumisen tunteita tuottava.
Mä itse olen taiteilija, ja vaikka olen ns. unelma-ammatissa, on iso osa työstä kaikkea muuta kuin voimaa antavia luovuuden hetkiä.
Mun juttu on sohvalla makaaminen. Mikähän työ sopisi. Ai niin, ei mikään.
Hahmoluokkasi on selvästikin druidi.
Mulle on todella vaikea ymmärtää, miksi joku haluaisi työn, joka tällä hetkellä on kaikkien trendien mukainen? Ja mikä ihme tällainen työ voisi olla? Nyt kannattaa valita pitkäjänteinen osaamisala, josta voit saada elatuksen pitkäksi aikaa. Kyllä nämä kristallikaupat yms. ei kauaa yrittäjiä elätä, niitä syntyy kuin sieni sateella. Että vaikka elättekin siellä omassa henkisyyden kuplassanne, niin tuokaapa toinen jalka tähän reaalimaailmaan, missä pitää vielä ihan itse ansaita elanto.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että onnellisempia ovat ne, jotka ovat tehneet harrastuksestaan ja intohimostaan työn. Kyllä se työ tuntuu paljon merkityksekkäämmältä ja ihminen menestyy työssään paremmin jos todella rakastaa sitä. Toki, joka työssä saattaa olla hetkiä jotka tuntuvat rankoilta, mutta just se työstä pitäminen auttaa selviämään noiden hetkien ylitse.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on todella vaikea ymmärtää, miksi joku haluaisi työn, joka tällä hetkellä on kaikkien trendien mukainen? Ja mikä ihme tällainen työ voisi olla? Nyt kannattaa valita pitkäjänteinen osaamisala, josta voit saada elatuksen pitkäksi aikaa. Kyllä nämä kristallikaupat yms. ei kauaa yrittäjiä elätä, niitä syntyy kuin sieni sateella. Että vaikka elättekin siellä omassa henkisyyden kuplassanne, niin tuokaapa toinen jalka tähän reaalimaailmaan, missä pitää vielä ihan itse ansaita elanto.
Jos kristallikaupan pitäminen on sun intohimo, niin silloin kannattaa se kristallikauppa perustaa.
“There is freedom waiting for you,
On the breezes of the sky,
And you ask "What if I fall?"
Oh but my darling,
What if you fly?”
Vierailija kirjoitti:
Spirituaalisuus on todella iso business mailmanlaajuisesti ja on täysin reaalista ansaita elanto tällä tavoin. Tuo on varma resepti onnettomaan elämään jos valitsee työnsä vain sen perusteella mikä on pitkäjänteinen ala eikä sen perusteella mikä oikeasti kiinnostaa. Tärkein asia menestymisessä on juuri nimenomaan se intohimo siihen sun työhön.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ehdotan, että mieti itsellesi muuten sopiva työ, äläkä keskity tuohon luonto/henkisyys- aspektiin. Juuri siksi, että työnä nuo pitävät työnä sisällään aika paljon muuta kuin ihanaa rauhaa ja kauneutta. Vaikka joku työ ei ajatuksena herätä vau-efektiä, voi se silti olla sulle hyvä, mielekäs ja onnistumisen tunteita tuottava.
Mä itse olen taiteilija, ja vaikka olen ns. unelma-ammatissa, on iso osa työstä kaikkea muuta kuin voimaa antavia luovuuden hetkiä.
Miten taiteilijana voi tienata?
No ei kyllä kristillisyys ole maailman ainoaa hengellisyyttä.