Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ala introvertille, joka rakastaa luontoa, rauhaa ja hengellisyyttä (meditointi yms)?

Vierailija
16.08.2020 |

Kysymys otsikossa. Tuntuu, että on menossa joku uravalintakriisi. Rakastan olla luonnossa, siellä sieluni lepää. Olen myös kiinnostunut meditoinnista, energiasta, ja muista hengellisistä jutuista.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa... Hengellisyytenikin on säännötöntä laatua eli en oikein minkään yhteisön kautta voi hakeutua mihinkään hommaan.

Nyt pitää puuttua tähän väärään sanaan, ettei tule väärää käsitystä kenellekään  - hengellisyys EI ole meditointia, vaan kristillisyyttä.

Henkisyys on sitä teidän meditointia, joogaa yms itämaan uskontoja, ei siis hengellisyys.

Olet minusta väärässä. Ei hengellisyys ole välttämättä kristinuskoa, se voi olla muutakin.

Vierailija
42/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräopas? Itse olen samanlainen ja mietin tätä. Myös joku suunnittelijan työ (sisustus, puutarha tms) luova työ, jossa saa ammentaa sitä energiaa.

Eikö eräoppaan juuri olisi hyvä olla ekstrovertti, siinähän on koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit eivät ole ihmisvihaajia. Eräoppaana toimiessa ihmiskontakti on usein aika rauhallista, vähän niin kuin keskustelisi ystävän kanssa. 

Vierailija
44/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opiskele filologiaa ja kouluttaudu kielenkääntäjäksi. (En tarkoita jtn simultaanitulkkausta vaan kirjoitustyötä.) Jos olet riittävän luova, voit ruveta kirjailijaksi. Tai muulle taiteen alalle.

Minulla oli uorena yhteentörmäys työelämässä, kun en jaksanut sen hektisyyttä. Jäin eläkkeelle kol ekympposenä ja tehnyt sen jälkeen mitä tykkään. Eläkkeelläni tulen toimeen ihan mukavasti,kun en ole materialisti.

Vierailija
45/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertit eivät ole ihmisvihaajia. Eräoppaana toimiessa ihmiskontakti on usein aika rauhallista, vähän niin kuin keskustelisi ystävän kanssa. 

Ei kukaan ole ihmisvihaajasta mitään puhunut. Mutta introverteille vieraiden ihmisten seurassa olo on usein voimia vievää, siksi kuvittelisin että jatkuva uusiin asiakkaisiin tutustuminen voisi olla introvertille eräoppaalle raskasta.

Vierailija
46/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan, määräaikaisena vain sen verran kuin on pakko. Pidän työn ja vapaa-ajan erillään. Kesät kokonaan vapaalla, töihin taas ensi kuussa.

Vierailija
47/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ehdotan, että mieti itsellesi muuten sopiva työ, äläkä keskity tuohon luonto/henkisyys- aspektiin. Juuri siksi, että työnä nuo pitävät työnä sisällään aika paljon muuta kuin ihanaa rauhaa ja kauneutta. Vaikka joku työ ei ajatuksena herätä vau-efektiä, voi se silti olla sulle hyvä, mielekäs ja onnistumisen tunteita tuottava.

Mä itse olen taiteilija, ja vaikka olen ns. unelma-ammatissa, on iso osa työstä kaikkea muuta kuin voimaa antavia luovuuden hetkiä.

Miten taiteilijana voi tienata?

No ei kovin helposti. Pitää olla oikeasti lahjakas (taidekoulun käyminen ei takaa mitään) ja päämäärätietoinen. Ja jos on kuvataiteilija (kuten siis mä), on käytännössä asuttava Helsingissä. Omat tulot tulee teosmyynneistä, apurahoista ja opetuksista.

Vierailija
48/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääpätutkija

Vierailija
49/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Kaikki työ on nykyään kiireistä multitaskaamista ja sopeutumista jatkuvaan muutokseen.

Ennen oli ruumiillista työtä jonka lomassa pystyit kuuntelemaan rentouttavaa musiikkia tms. Ei ole enää, koska kaikki niin yksinkertainen työ on korvattu koneilla.

Vierailija
50/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, mutta toisaalta oppaana sinä olet se jonka kanssa yleensä keskustellaan. Omaa rauhaa ei välttämättä liiemmin ole. Kun ei puhuta, vähintäänkin tarkkaillaan opasta, mikä saattaa tuntua introvertistä häiritsevältä.

Vaellusten päälle tulee tietty markkinointi, asiakkaiden tapaaminen ja muu. Jos siis hommalla haluaa elää.

Vierailija
51/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet yksinkertaisesti kesäkuina itsellesi niin paljon rahaa sienestämällä, marjastamalla jne.

Sitten voit muun ajan vuodesta lepuuttaa ilman että tarvitsee elantoa tienata. Teet silloin mitä haluat.

Vierailija
52/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka on tehnyt näistä elementeistä itselleen työn :) Ei se kyllä helppoa ollut tai vieläkään ihan selvillä vesillä, mutta sinne suuntaan paatti seilaa. 

Jos tämä ei olisi toiminut, mietin toisena vaihtoehtona jotain simppeliä työtä, jota jotenkin pystyisi tekemään ilman, että se kuormittaisi liikaa. Esimerkiksi hyllyttäjä tai postinjakaja. Jotain, mistä saisi jonkinlaisen elannon raavittua, mutta joka ei valtaisi sitä mielen laajakaistaa kokonaan. 

Ala opiskella jotain noista asioista, mikä sinua kiinnostaa. Käy kursseilla, seuraa sitä, mikä sinua kiinnostaa. Usein ne asiat, joihin panostaa, alkavat kasvaa. Ja jos eivät - hyvinvointisi hyötyy silti. 

Vierailija
53/64 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ne harrastuksina. Älä tee harrastuksesta ammattia.

Vierailija
54/64 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakaja. Voit pyöräillä.

Vierailija
55/64 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkitalonmies.

Suntio.

Vierailija
56/64 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samasssa tilanteessa olen kuin sinä ja mietin mikä olisi työ, joka tuntuisi tarkoituksenmukaiselta. Haluan rauhallisen työn, joka liittyy spirituaalisuuteen ja nimenomaan luonnonläheinen työ olisi ideaali. Esim. jokin meditointiretriitin vetäminen luonnonhelmassa saattaisi olla mieleen, tai vaikkapa eläinkuiskaus. 

No siinäpä sulla on jo suunnitelma. Ryhdy eläinkuiskaajaksi.

Vierailija
57/64 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräopas, seurakuntatyöntekijä, suntio?

Vierailija
58/64 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa... Hengellisyytenikin on säännötöntä laatua eli en oikein minkään yhteisön kautta voi hakeutua mihinkään hommaan.

Nyt pitää puuttua tähän väärään sanaan, ettei tule väärää käsitystä kenellekään  - hengellisyys EI ole meditointia, vaan kristillisyyttä.

Henkisyys on sitä teidän meditointia, joogaa yms itämaan uskontoja, ei siis hengellisyys.

Ihan oikeesti, mitä sä saat siitä että nipotat jostain termistä? Muutenkin te jonkun uskonnon lampaat olette omimassa niin syntymän, kuoleman, sielun ja kehon omiksenne. Ei, teillä ei ole oikeutta niihin. Ne kuuluvat meille kaikille, uskonnosta tai sen puutteesta riippumatta. Häivy jos et osaa tuoda muuta kun ilkeyttä keskusteluun. Minä olen hengellinen ihminen ja sinä et sitä voi kieltää.

Mielestäni tuo kirjoittaja ei mitenkään ilkeillyt. Hän vain toi oman näkökulmansa asiaan. Sen sijaan sinun kannattaisi vielä treenata tuota henkisyyttäsi ja vaikka meditointia, kun hengellisyyden/henkisyyden määrittely-yritys aiheutti sinulle tuollaisen reaktion.

- eri

No jaa, suuttui se Jeesuskin rahanlainaajille temppelissä, ei sitä täydellinen tarvitse olla.

Vierailija
59/64 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkitalonmies.

Suntio.

Mökkitalkkari on oikeasti hyvä idea! Heitä tarvitaan yhä enemmän, kun ihmisillä ei ole aikaa eikä osaamista hoidella mökkiänsä.

Työssä saa myös olla ihan rauhassa, varsinkin jos asioi asiakkaittensa kanssa ainoastaan sähköpostitse. Toki täytyy käydä esim. rautakaupassa asioimassa mutta eipä siellä juuri myyjän kanssa tarvitse puhua.

Vierailija
60/64 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ehdotan, että mieti itsellesi muuten sopiva työ, äläkä keskity tuohon luonto/henkisyys- aspektiin. Juuri siksi, että työnä nuo pitävät työnä sisällään aika paljon muuta kuin ihanaa rauhaa ja kauneutta. Vaikka joku työ ei ajatuksena herätä vau-efektiä, voi se silti olla sulle hyvä, mielekäs ja onnistumisen tunteita tuottava.

Mä itse olen taiteilija, ja vaikka olen ns. unelma-ammatissa, on iso osa työstä kaikkea muuta kuin voimaa antavia luovuuden hetkiä.

Miten taiteilijana voi tienata?

No ei kovin helposti. Pitää olla oikeasti lahjakas (taidekoulun käyminen ei takaa mitään) ja päämäärätietoinen. Ja jos on kuvataiteilija (kuten siis mä), on käytännössä asuttava Helsingissä. Omat tulot tulee teosmyynneistä, apurahoista ja opetuksista.

Eikä siinä vielä kaikki. Tekemäsi taiteen täytyy kiinnostaa ja kiehtoa ihmisiä niin paljon, että teoksiasi ostetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi