Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksipuolista ystävyyttä :(

Vierailija
21.08.2013 |

Laitoin reilu viikko sitten ystävälle onnittelut syntymäpäivän johdosta tekstarilla.... ei mitään vastausta. Facessa laitoin viestiä joitain päiviä sitten, kyselin kuulumisia ja ehdotin aiemmin puhutun yhteisen kirpparimyyntireissun toteuttamista.... ei mitään vastausta. 

Vaikkakin tämä on enemmän kaverin huonoa käytöstä niin siitä huolimatta tuntuu typerälle kun edes yritän. 

Ehkä meidän ystävyys ei olekaan sillä tasolla kuin luulin

Kommentit (16)

1/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olet selvästi harmistunut ystävyytenne tilasta. Mitä luulet, parantaisiko välejänne jos reilusti ottaisit asian ystäväsi kanssa puheeksi? Soittaisit ja pyytäisit kahville ja kertoisit, että sinulle olisi tärkeää että viesteihisi vastataan?
Itse en usko, että asioita parantaa se, ettei kerrota mikä tökkii.

Vierailija
2/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten otat vähän etäisyyttä. Niin ystäväsikin näyttää nyt tekevän. Kaikkea ei voi pakottaa. Itse olen ollut samassa tilanteessa, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän on sairaana? Eikä siksi jaksa  vastata. Tai on muita kiireitä/ongelmia. Kyllähän elämässä sattuu ja tapahtuu eikä hänen vaitiolollaan ole välttämättä mitään tekemistä sinun kanssasi. 

Vierailija
4/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita sille pitkä tilitys pahasta mielestäsi ja kaikesta vääryydestä, jota hän on sinua kohtaan osoittanut. Veikkaan että ongelma on ns. lopullisesti ratkaistu.

Vierailija
5/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:05"]

Jospa hän on sairaana? Eikä siksi jaksa  vastata. Tai on muita kiireitä/ongelmia. Kyllähän elämässä sattuu ja tapahtuu eikä hänen vaitiolollaan ole välttämättä mitään tekemistä sinun kanssasi. 

[/quote]

FB päivitysten perusteella ei ole sairas.....

Kaveruus on ollut aiemminkin vähän sellaista että kelpaan sit kun ei muitakaan ole. Ehkäpä minä nyt lopultakin vedän omat johtopäätökseni

T: Ap

Vierailija
6/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:07"]

Kirjoita sille pitkä tilitys pahasta mielestäsi ja kaikesta vääryydestä, jota hän on sinua kohtaan osoittanut. Veikkaan että ongelma on ns. lopullisesti ratkaistu.

[/quote]

Ei ole tarpeen tilittää tämän enempää... osaan ratkaista asian ihan itse

harmittaa kuitenkin..

T: Ap

Vierailija
7/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kans kaveri, jonka kanssa yhteydenpito oli yksipuolista. Usein ajattelinkin, että hän ei edes halua olla minun kanssani missään tekemisissä, koska ei vastavuoroisesti soitellut tai tekstannut minulle. Kyse ei kuitenkaan ollut siitä, koska ei hän pitänyt yhteyttä muihinkaan kavereihinsa. Valitteli itsekin usein  sitä, kun hän on niiin huono ottamaan yhteyttä kehenkään, mutta ei tehnyt mitään asian korjaamiseksi.

Lopulta kyllästyin pitämään yhteyttä. Tuntui  niin hoopolta itse aina yrittää soitella ja kysellä kuulumisia tai ehdottaa tapaamisia. Nykyään nähdään todella harvoin.

Vierailija
8/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se nyt lie itsestään selvää että vastataan jotain jos toinen laittaa viestiä. Kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin ilman että tätä tarvitsee erikseen käydä ruinaamaan. Itse en ainakaan halua että mulle sit vastattaisiin kun minä olen erikseen vaatinut vastaamaan. Kyllähän se kertoo suoraan siitä että ei kiinnosta jos ei vaivaudu edes vastaamaan

Vierailija
9/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:15"]

Minulla oli kans kaveri, jonka kanssa yhteydenpito oli yksipuolista. Usein ajattelinkin, että hän ei edes halua olla minun kanssani missään tekemisissä, koska ei vastavuoroisesti soitellut tai tekstannut minulle. Kyse ei kuitenkaan ollut siitä, koska ei hän pitänyt yhteyttä muihinkaan kavereihinsa. Valitteli itsekin usein  sitä, kun hän on niiin huono ottamaan yhteyttä kehenkään, mutta ei tehnyt mitään asian korjaamiseksi.

[/quote]

Minullakin on ollut tätä. Kyse ole masennuksesta. Kovasti yritin kyllä, mutta yhteydenpidosta ei tullut mitään. Jos aloin kirjoittaa viestiä, tuntui, että ei ole yhtään mitään sanottavaa. Viestit jäivät aina lähettämättä.

Vierailija
10/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:23"]

[/quote]

Minullakin on ollut tätä. Kyse ole masennuksesta. Kovasti yritin kyllä, mutta yhteydenpidosta ei tullut mitään. Jos aloin kirjoittaa viestiä, tuntui, että ei ole yhtään mitään sanottavaa. Viestit jäivät aina lähettämättä.

[/quote]

Selvennyksenä siis: olen ollut samanlainen huono yhteydenpitäjä kuin kaverisi, vaikka yritinkin kovasti enkä yksinkertaisesti onnistunut siinä. Varmasti moni kaverini ajatteli, etten vain viitsinyt pitää yhteyttä.

Vierailija
11/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

Selvennyksenä siis: olen ollut samanlainen huono yhteydenpitäjä kuin kaverisi, vaikka yritinkin kovasti enkä yksinkertaisesti onnistunut siinä. Varmasti moni kaverini ajatteli, etten vain viitsinyt pitää yhteyttä.

[/quote]

Kaverillani ei tietääkseni ole masennusta. Ainakaan mitään masennuksen merkkejä hänessä ei näy. Olen tuntenut hänet kauan ja aina on ollut samanlainen huono yhteyden pitäjä. Tavatessa kuitenkin antaa ymmärtää, että välittää minusta kaverina ja on kiinnostunut asioistani. Olen tullut siihen tulokseen, että hän yksinkertaisesti on laiska ottamaan yhteyttä.

Vierailija
12/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaverillani ei tietääkseni ole masennusta. Ainakaan mitään masennuksen merkkejä hänessä ei näy. Olen tuntenut hänet kauan ja aina on ollut samanlainen huono yhteyden pitäjä. Tavatessa kuitenkin antaa ymmärtää, että välittää minusta kaverina ja on kiinnostunut asioistani. Olen tullut siihen tulokseen, että hän yksinkertaisesti on laiska ottamaan yhteyttä.

[/quote]

Niin mutta ap oli jo ottanut yhteyttä .... toinen ei vaan reagoi mitenkään. 

Vai meneekö sekin laiskuuden piikkiin että ei jaksa edes vastata??

Vierailija
13/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta kyllästyin pitämään yhteyttä. Tuntui  niin hoopolta itse aina yrittää soitella ja kysellä kuulumisia tai ehdottaa tapaamisia. Nykyään nähdään todella harvoin.

[/quote]

Minulla myös oli kaveri, joka noin 3-4 vuotisen kaveruutemme aikana ei KERTAAKAAN itse ehdottanut mitään tekemistä, ei kutsunut kylään jne. Minä olin aina se aloitteen tekijä. Lopulta en enää jaksanut, vaan jäin odottamaan että ko. henkilö ehdottaisi jotain ja ottaisi itse yhteyttä. No, eipä ole tänäkään päivänä noin parin vuoden jälkeen vielä kuulunut...

Kaiken huippuna ko. ihminen on toiselle yhteiselle tuttavallemme surkutellut, että "voi voi kun toivoisin että minulla olisi vielä xxx:n (eli minun) kanssa hyvät välit kuin silloin ennen, harmi kun nykyään on niin huonot välit"!

Eli siis se, että hän ei ITSE ole ottanut kertaakaan yhteyttä ja MINÄ en enää ole jaksanut olla se seuraa ruinaava osapuoli, on hänen mielestään sitä että nyt meillä on huonot välit! Aivan uskomattoman itsekeskeistä mielestäni. Ihan kuin hän olisi joku prinsessa joka voi vain odottaa muiden yhteydenottoja, eikä hänellä olisi ihmissuhteesta mitään vastuuta. Sitten kun toinen ei enää jaksa, se on "huonot välit". Huoh. Saa rauhassa pitää käsityksensä, minä en jaksa olla se ainoa joka "pitää välit hyvänä".

Vierailija
14/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttuu ja eri asiat alkavat kiinnostaa. Välien viileneminen on minulla tullut eteen kaikissa ystävyyssuhteissani. Kuuluu elämään tällainen. Jatka eteen päin, tulevaisuus tuo uusia tuttavuuksia ja ystäviä. Välinne vanhan ystävän kanssa lämpenevät, jos on tarkoitus. Roikkuminen ja syiden tivaaminen saattavat vaan ärsyttää häntä entisestään.

Vierailija
15/16 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ystävä, joka jossain vaiheessa sanoi minua parhaaksi ystäväkseen jne. Vuodet kuluivat ja jossain vaiheessa tuntui, että ystävä ei koskaan ehdottanut tapaamista ja keksi tekosyitä ettei suostunut minun ehdotuksiini. No lopulta sitten kävikin ilmi, että oli jo pari vuotta haukkunut minua selkäni takana eikä enää halunnutkaan olla ystäväni. Olisi pitänyt osata lukea rivien välistä, mutta en suostunut uskomaan. Nykyään emme tietysti ole missään tekemisissä.

Mutta sitten on ollut myös näitä ystäviä jotka ovat sitten pian ottaneetkin itse yhteyttä jos minusta ei ole kuulunut. Nykyään annan olla jos epäilen ettei joku ehkä halua tavata minua ja jätän aloitteen hänelle.

Vierailija
16/16 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin mutta ap oli jo ottanut yhteyttä .... toinen ei vaan reagoi mitenkään. 

Vai meneekö sekin laiskuuden piikkiin että ei jaksa edes vastata??

[/quote]

Sori, en kommentoinut tuohon ap:n tapaukseen mitään, vaan epäilin oman kaverini olevan vaan laiska pitämään yhteyttä. 

Ap:n tapauksessa kyllä epäilisin, että tuo toinen osapuoli ei valitettavasti taida halutsa olla tekemisissä. Kyllä nyt viesteihin kuuluisi vastata edes jotakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan