Seurustelisitko ihmisen kanssa joka on ollut vankilassa
Jos muuten on kaikki kohdallaan? Ja ei tietenkään tuomio ole tullut esim raiskauksesta tai murhasta. Tuskin kukaan sellasta ainakaan haluais tapailla.
Kommentit (47)
Mun mieheni on ollut vankilassa ja ollaan naimisissa. Tämä tapahtui ennen tapaamistamme. Mies on israelilainen ja kieltäytyi asepalveluksesta josta sai sitten vankeustuomion.
Totta kai. Eihän se haittaa yhtään jos toinen esim paloittelusurmasta tuomittu. Juu, ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Olen istunut yhteensä puolisen vuotta sakoista aikanaan kauan sitten, yhteensä viidessä eri vankilassa. Olen siis ollut periaatteessa vankilassa, mutta käytännössä en siinä mielessä mitä sillä tarkoitetaan, koska olisin selvinnyt rahalla. Böö:) Olivathan ne omanlaisiaan kokemuksia. Nokka, Sörkkä, Seutula, Kerava, Jokela. Eivät vankeusvangit sakkovankeja edes rikollisina pidä.
Jos oot mies niin oot mun makuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä on istunut ja miten nykyään on asiat. Väkivaltarikoksesta jos on istunut niin juoksisin. No lähtökohtaisesti en kyllä keksi mikä muukaan rikos voisi olla riittävän "lievä", kyllä suomessa saa törttöillä aika paljon että joutuu vankilaan.
Ei. Ei se kyllä riipu.
Minusta ainakin riippuu. Esim jos on mennyt vankilaan kun ei halua ideologisista syistä käydä armeijaa.
En usko, että seurustelisin. Olen itse lainkuuliainen kansalainen, joten olisimme aivan liian erilaisia.
Seurustelin 16-vuotiaana 22-vuotiaan miehen kanssa parikin vuotta ja tuolla välillä oli 2 kertaa linnassa huumeiden takia. Äiti ei ikinä hyväksynyt tota suhdetta ja vihasin sitä sen takia kauan ku yritti kaikilla keinoilla estää meitä tapaamasta mut ymmärrän nyt että halus vaan mun parasta. N24
Bouananella ja Azimilla on pitkä rivi ottajia kunhan vapautuvat.
En koskaan vaikka olisi mikä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen istunut yhteensä puolisen vuotta sakoista aikanaan kauan sitten, yhteensä viidessä eri vankilassa. Olen siis ollut periaatteessa vankilassa, mutta käytännössä en siinä mielessä mitä sillä tarkoitetaan, koska olisin selvinnyt rahalla. Böö:) Olivathan ne omanlaisiaan kokemuksia. Nokka, Sörkkä, Seutula, Kerava, Jokela. Eivät vankeusvangit sakkovankeja edes rikollisina pidä.
Onko yllätys, että rehelliset ihmiset kyllä näkevät asian niin että olet vanki. Viisi kertaa!!
Mulla ihan se ja sama, sivuplee. Trollaa ihan rauhassa. En ollut viittä kertaa, samalla reissulla voi päätyä moneen eri linnaan. Vankeja kuskataan ympäriinsä. Se kyllä täytyy sanoa, että rehellisyydessäni ei ole ongelmaa:D
Näet trollaamisena sen, että sanon viidessä vankilassa istunutta ihmistä vangiksi? Minusta tuo viimeinen lauseesi on trollaamista, ei mikään mitä minä sanoin.
No senkin voisin nähdä, koska viittasit minuun eikä väite pidä paikkaansa, mutta siis varsinainen rikoksesi on se että kutsuit minua epärehelliseksi. Minkälainen tuomio sinulle mielestäsi kuuluisi paskan puhumisesta? Tämä on kivaa, jatketaan.
Ei jatketa. En pidä tuollaisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni on ollut vankilassa ja ollaan naimisissa. Tämä tapahtui ennen tapaamistamme. Mies on israelilainen ja kieltäytyi asepalveluksesta josta sai sitten vankeustuomion.
Juuri tuollaisista tapauksista tässä tosiaan on puhe.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin 16-vuotiaana 22-vuotiaan miehen kanssa parikin vuotta ja tuolla välillä oli 2 kertaa linnassa huumeiden takia. Äiti ei ikinä hyväksynyt tota suhdetta ja vihasin sitä sen takia kauan ku yritti kaikilla keinoilla estää meitä tapaamasta mut ymmärrän nyt että halus vaan mun parasta. N24
Aika pitkään meni että ymmärsit. Useimmat ymmärtävät 9-vuotiaana viimeistään.
Mun mies oli aikoinaan vankilassa nuoruuden hölmöilyjen takia. Käytti paljon alkoa, jotain huumeitakin ja oli väkivaltaisuuksia. Törkeästä pahoinpitelystä sille sitten tuli jossain vaiheessa tuomio. Mutta nyt on ollut raitis jo 20 vuotta. Oli ollut täysin raittiina jo lähes 5v ennen kuin me tavattiinkaan. Että en mä ainakaan itse tuota näe ongelmaksi, koska ihminen voi muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko yllätys, että rehelliset ihmiset kyllä näkevät asian niin että olet vanki. Viisi kertaa!!
Mulla ihan se ja sama, sivuplee. Trollaa ihan rauhassa. En ollut viittä kertaa, samalla reissulla voi päätyä moneen eri linnaan. Vankeja kuskataan ympäriinsä. Se kyllä täytyy sanoa, että rehellisyydessäni ei ole ongelmaa:D
Näet trollaamisena sen, että sanon viidessä vankilassa istunutta ihmistä vangiksi? Minusta tuo viimeinen lauseesi on trollaamista, ei mikään mitä minä sanoin.
No senkin voisin nähdä, koska viittasit minuun eikä väite pidä paikkaansa, mutta siis varsinainen rikoksesi on se että kutsuit minua epärehelliseksi. Minkälainen tuomio sinulle mielestäsi kuuluisi paskan puhumisesta? Tämä on kivaa, jatketaan.
Heikko impulssikontrolli, viisi kertaa linnassa jo... tuolla aggressiotasolla pukkaa pian kuudettakin kakkua. Linnakundi mikä linnakundi. Vempula mikä vempula.
En.
En, vaikka hän on sovittanut tekonsa yhteiskunnalle eli kärsinyt vankeus tuomion jaa saanut sitä kautta puhtaat paperit elämälleen.
Vierailija kirjoitti:
En.
En, vaikka hän on sovittanut tekonsa yhteiskunnalle eli kärsinyt vankeus tuomion jaa saanut sitä kautta puhtaat paperit elämälleen.
Ei sitä paperia enää saa puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli aikoinaan vankilassa nuoruuden hölmöilyjen takia. Käytti paljon alkoa, jotain huumeitakin ja oli väkivaltaisuuksia. Törkeästä pahoinpitelystä sille sitten tuli jossain vaiheessa tuomio. Mutta nyt on ollut raitis jo 20 vuotta. Oli ollut täysin raittiina jo lähes 5v ennen kuin me tavattiinkaan. Että en mä ainakaan itse tuota näe ongelmaksi, koska ihminen voi muuttua.
Näet ihmisten hakkaamisen "hölmöilynä"? Hieno homma.
Ja muotoilet vielä asian niin että "oli väkivaltaisuuksia". Niitä siis ilmeni jossakin rinnakkaistodellisuudessa. Kukaan ei tehnyt mitään eikä kenelläkään käynyt mitään. Näitä nyt vain muodostuu jotenkin jossain.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin miehesi varmaan ottaa pikkuhien hakkaamalla nahkasakkea ja tekemällä katan? Ja suhisee samalla? Ihan vaan siltä varalta, että baarissa tulee hässäkkää?
Oottepa te rajoittuneita. Kyllä ihan tilastojenkin valossa ihminen voi muuttua ja moni viisastuu iän myötä. Mulle ratkaisevinta olisi tietysti rikoksen laadun lisäks hänen oma suhtautuminen asiaan. Jos katuu aidosti ja ottanut opikseen, eikä puolustele tai vähättele, niin hyvä. Itsereflektiokykyä edellyttäisin, että näkee miksi päätyi sellaiseen tekoon ja mikä on muuttunut. Ihmiset tekee virheitä, mutta niistä voi oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko impulssikontrolli, viisi kertaa linnassa jo... tuolla aggressiotasolla pukkaa pian kuudettakin kakkua. Linnakundi mikä linnakundi. Vempula mikä vempula.
Tuosta saa hyvän käsityksen, millaista olisi seurustelu linnakundin kanssa. Joka tietenkään ei omasta mielestään ole linnakundi.
Ehkä, jos on todettu syyttömäksi ja siksi vapautunut. Tai vaihtoehtoisesti ollut jossain ulkomailla poliittisena vankina.
Muissa tapauksissa, en.