Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ala säästää lapsellesi syntymästä asti vaikka 20e kuussa?

Vierailija
16.08.2020 |

Jos säästät aina lapsilisistä 20e niin tenava saa kivat säästöt teini-ikään mennessä. Voi ostaa vaikka läppärin sitten. Ja jää vähän pesämunaa kun muuttaa pois kotoa.
12x20 =240
240x17 (ikä johon asti lapsilisää maksetaan)= 4080

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät on tarkoitettu toimeentuloon. Ellei niitä siihen tarvita, kysymyksessä on tarpeeton etuus joka tulisi poistaa.

Vierailija
2/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä ei edes huomioida korkoa korolle -ilmiötä. Vaikka siis korot ei ole nyt kummoiset tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä ei edes huomioida korkoa korolle -ilmiötä. Vaikka siis korot ei ole nyt kummoiset tällä hetkellä.

No jollain pankkitilillä makuuttamalla nyt ei koko ilmiötä käytännössä edes synny.

Pörssissä sen sijaan voi puhua jo summista joilla tekeekin jotain.

Vierailija
4/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin lapsen tilille kaikki lapsilisät. Lapsen isä sit päätti maksaa ylinopeussakkonsa lapsen tililtä eikä ole tähän päivään mennessä maksanut niitä takaisin. Aikaa olisi ollut 14 vuotta. Tuon jälkeen olen säästänyt kaikki säästöt omalle säästötilille. Käytän niitä rahoja sit ku lapsi muuttaa omilleen ja tarvitsee kaikenlaista. Niin ja ei olla lapsen isän kanssa yhdessä

Vierailija
5/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee baareihin kun lapsi täyttää 18.

Vierailija
6/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikakonetta, jotta pääsisin takaisin vuoteen 2004.

Vierailija
7/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan opettaa lapselleni, että raha ei kasva puussa. Siksi lapsi isompana ansaitsee ihan itse rahat ylimääräisiin menoihin. Minä kustannan toki ruuat, vaatteet, koulutarvikkeet jne. 

Vierailija
8/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan säästettyki mutta on tullut kaikenlaisia hankintoja välillä, nyt tilillä 60e. Lapsi kohta 5v, ostettu tablettia ja monkijää yms.

Vierailija
9/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät on tarkoitettu toimeentuloon. Ellei niitä siihen tarvita, kysymyksessä on tarpeeton etuus joka tulisi poistaa.

Sääsäminenkin on taitolaji. - oiset osaa ja pysyvät säästämään piememmistäkin tuloista kun taas toisille on vaikeuksia ulla toimeen huomattavan isoilla tuloilla. On totta, että lapsilisät on tarkoietu ensi-sijaisest toimeentuloon, mutta asioiden ennakointi on silti fiksua. 

Vierailija
10/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset ovat tehneet töitä esiteineistä lähtien siten säästäneet itse rahansa. Lapsilisät ei ole sijoittamiseen ja säästämiseen tarkoitettu. Näitäkin on jotka säästäneet vuosikaudet sit tulee ero ja toinen vanhempi pistää sileeksi koko pas kan. ..

Vierailija
11/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin aikoinaan säästää 10€/kk. Sittemmin perheen isän alkoholin käyttö riistäytyi käsistä ja hänen visa-korttiaan uhkasi käyttökielto ja perintätoimet ja mahdollisesti luottotietojen menetys. Perherauhan säilyttämiseksi maksoin lasten tileiltä tuon laskun.

Nyt isä on jo kuollut ja lapset saivat rahaa ryhmähenkivakuutuksesta ja omasta henkivakuutuksesta.

Vierailija
12/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin lapselleni 20e/kk rahastoon + kaikki synttäri ja joululahjarahat. Nyt se lähti opiskelemaan ja 15000e säästöt.

Vierailija
13/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vaikka 5 lasta, se on jo satanen kuussa. Ja jos lapsen saldo ylittää perusosamääränja ajautuu joskus toimeentulotuelle, lapsesta ei saa tukea koska katsotaan voivan elättää itse itsensä säästöillä.

Vierailija
14/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaanhan ne siinäkin tapauksessa jos säästetään ja jopa kun sijoitetaan. Tarvitaan vaan myöhemmin ja isommissa kuluerisssä, kun lapsi käy kalliimmaksi. Lapset tulisi poistaa vanhemmilta, joiden lapsilisät menevät sen siliän tien heti kun tulevat tilille eikä minkäänlaisia puskurivaroja/-tuloja ole. Lasten ei kuuluisi tehdä lapsia vaan pitää ymmärtää myös talouden realiteetit. 

Vierailija
15/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei koskaan kannata ehdottaa minkäänlaista säästämistä, eikä varsinkaan lapselle säästämistä. Heti tulee kymmeniä tekosyitä miksi se on huono juttu. Sen sijaan täällä saa vapaasti valittaa, ettei ole varaa lapsen leirikouluun tai läppäriin (mitä varten se säästäminen juuri kannattaisi aloittaa silloin kun lapsi on pieni ja kulutkin on pienet). Todellisuusessa viisaat vanhemmat säästävät lapsilleen. Omalla alle kouluikäisellä on jo yli 10 000 euron varallisuus (osa rahaa, osa rahastoissa) ja ihan keskipalkkaisia ollaan.

Vierailija
16/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan säästettyki mutta on tullut kaikenlaisia hankintoja välillä, nyt tilillä 60e. Lapsi kohta 5v, ostettu tablettia ja monkijää yms.

Mihin alle 5-vuotias lapsi tarvitsee tablettia ja mönkijää?

Vierailija
17/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on vaikka 5 lasta, se on jo satanen kuussa. Ja jos lapsen saldo ylittää perusosamääränja ajautuu joskus toimeentulotuelle, lapsesta ei saa tukea koska katsotaan voivan elättää itse itsensä säästöillä.

Aika naurettava ajatus jättää säästöt tekemättä siksi, että lapsi saisi joskus toimeentulotukea. Itse ainakin ajattelen, että ne säästöt ovat sitä varten, että ei tarvitse tukia. Muutenkin toki lähtökohta se, että lapsi ei ikinä tt-tukea tarvitse. En ainakaan siihen ala etukäteen varautua. 

Vierailija
18/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika naurettava ajatus jättää säästöt tekemättä siksi, että lapsi saisi joskus toimeentulotukea. Itse ainakin ajattelen, että ne säästöt ovat sitä varten, että ei tarvitse tukia. Muutenkin toki lähtökohta se, että lapsi ei ikinä tt-tukea tarvitse. En ainakaan siihen ala etukäteen varautua. 

Jos lapsella on vaikka 500€ tilillä ja hakee toimeentulotukea, sen saa muuten, muttei lapsen osalta koska katsotaan lapsen voivan elättää itse itsensä säästöillä. Eli pienituloiset ei saa säästää.

Vierailija
19/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi säästää lapselle? Ennemmin opettaa lasta säästämään itselleen ja näyttää mallia järkevästä taloudenpidosta.

Vierailija
20/78 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoli säästi pojalleen kaikki lapsilisät. Sai ne 18-vuotiaana käyttöönsä ja parissa kuukaudessa ryyppäs ne kaikki rahat.

Omille lapsille opetan säästämisen. Läppärit sun muut ostan itse heille