mikä noita ilmoittamatta saapuvia isovanhempia vaivaa
Toosi ärsyttävää ettei voi omassa kodissaan koskaan ottaa rennosti tai olla siivoamatta kun mikä hetki hyvänsä saattaa ovikello soida ja kahvia pitäis alkaa keittämään.. en mäkää mee niille sillai:yllätyyys!
Kommentit (27)
Mitä nää satojen kilometrien päästä tulevat yllätysvieraat sitten tekee, jos te oottekin just lähdössä parin päivän reissuun tai lähdössä koko päiväksi kyläilemään johonkin tms.?
Tiedän, että ei ole helppoa olla keittämättä kahvia yms. Mutta jos tuota jatkuu usein, niin sanoisin ystävällisesti, että tulkaa seuraavan kerran niin, että ilmoitatte ja sovitaan ajankohta etukäteen, niin varaan tarjottavaa ja järjestän aikaa myös teille. Nyt mulla on kädet täynnä lastenhoitoa ja pyykipesua ja kylppärin pesua ja sitä ja tätä, joten en valitettavasti ehdi laittamaan mitään. Ja sitten katotte, miten kauan ne istuu siinäja jaksaa odottaa sitä pullakahviaan.
Meillä anoppi tekee kälyn kanssa juuri tuollaisia yllärikeikkoja. Tosi kiva olla lasten kanssa myähäisellä aamupalalla kotona kun nämä soittavat ovikelloa. Sitten naureskellaan, etä me nyt tultiin kylään. Mä olen alkanut sanomaan että voisitteko soittaa ennen kuin tulette. Minusta tuo on jo sellaista pientä veemäistä kiusantekoa. Varsinkin kun mies ei ole ollut noilla keikoilla kotona, eli epäileeköhän ne että mun luona on postimies aamupalalla :D
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:12"]Meillä anoppi tekee kälyn kanssa juuri tuollaisia yllärikeikkoja. Tosi kiva olla lasten kanssa myähäisellä aamupalalla kotona kun nämä soittavat ovikelloa. Sitten naureskellaan, etä me nyt tultiin kylään. Mä olen alkanut sanomaan että voisitteko soittaa ennen kuin tulette. Minusta tuo on jo sellaista pientä veemäistä kiusantekoa. Varsinkin kun mies ei ole ollut noilla keikoilla kotona, eli epäileeköhän ne että mun luona on postimies aamupalalla :D[/quote]
Tää on paha:D just kuin meillä, tullaan jonkun miehen siskon kanssa aamulla aikaisin tai hyvinkin iltamyöhällä kyselemään kuulumisia, jotka on rivienvälistä luettuna tyyliin esim lapsilta: eikö se äiti oo oikein saanut siivottua, jos leluja levällään tai vaikka verhot kiinni. Vaikka olen satakertaa siistimpi kuin anoppi:) jotkut ovat vaan niin yksinkertaisia että huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:12"]Meillä anoppi tekee kälyn kanssa juuri tuollaisia yllärikeikkoja. Tosi kiva olla lasten kanssa myähäisellä aamupalalla kotona kun nämä soittavat ovikelloa. Sitten naureskellaan, etä me nyt tultiin kylään. Mä olen alkanut sanomaan että voisitteko soittaa ennen kuin tulette. Minusta tuo on jo sellaista pientä veemäistä kiusantekoa. Varsinkin kun mies ei ole ollut noilla keikoilla kotona, eli epäileeköhän ne että mun luona on postimies aamupalalla :D[/quote]
Tää on paha:D just kuin meillä, tullaan jonkun miehen siskon kanssa aamulla aikaisin tai hyvinkin iltamyöhällä kyselemään kuulumisia, jotka on rivienvälistä luettuna tyyliin esim lapsilta: eikö se äiti oo oikein saanut siivottua, jos leluja levällään tai vaikka verhot kiinni. Vaikka olen satakertaa siistimpi kuin anoppi:) jotkut ovat vaan niin yksinkertaisia että huhhuh.
[/quote]
Tismalleen kuin meillä :D
t. se edellinen vastaaja
Laittakaa hyvät ihmiset ne anopit ja muut isovanhemmat töihin kun tulevat. Jospa eivät kehtaa tulla avuksi ennenkuin pyydetään. "Voisitko...", "tekisitkö...". Sittenpä eivät vain istu sohvalla ja odota sitä kahviansa.
Aikuiset ihmiset - ettekö todellakaan saa suutanne auki. Missä vuorovaikutustaidot?
Kerran emme olleet vastanneet puhelimeen illan aikana. Seuraavana aamuna appivanhemmat pamahtivat ovesta sisään vara-avaimella, joka on heillä hätätapauksia varten. Olivat ihan paineissa, että jotain on sattunut. Onneksi heräsin oven avaamiseen, koska olin lettu levällään sängyssä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:25"]
ja appivanhemmat asuu niin kaukana, että olisi hulluutta lähteä ajamaan varmistamatta että ollaan kotona.
..
[/quote]
Mun anoppi ja appi asuvat Rovaniemellä (ja me Helsingissä) ja siitä huolimatta kaikki heidän vierailunsa ovat yllätyksiä.
[/quote]
...eikä!?? Ihan pelkästään teillekö tulevat aina, ettei oo muuta asiaa kaupunkiin? Hullua.. (mun appivanhemmat alkaa vaikuttaan jo tosi fiksuilta)
t. 2
[/quote]
On niillä molemmilla muitakin sukulaisia pk-seudulla eli jos me ei jostain syystä olla kotona, niin joku muu sukulainen on. Mutta mekin on jouduttu perumaan sovittuja menoja kun nää on paukahtanut yllärivierailulle. Kerran oli tulossa muita yövieraita ja nämä tuli edellispäivänä - onneksi vain yhdeksi yöksi. Muuten olisi loppunut pedit kesken.
[/quote]
Mun mielestä tuollaisissa tilanteissa on saatava suu auki ja sanotuksi, että meillä on ikävä kyllä suunniteltua menoa tai että meille on tulossa muita vieraita.