1,5 tunnin työmatka ja nettona lisää 300e/k, lähtisitkö?
Tarjolla mahdollisesti päällikkövirka, pikkukaupungista. Työmatka 1,5 h ja nettona saisi nykyiseen palkkaan 300e/k lisää. Nykyinen palkka 3400e, uudessa tehtävässä olisi ollut 4000e.
Päällikkövirasta voisi toki ponnistaa johtajan virkaankin. Käytännössä tuo 300e netto lisää palkkaa sulaisi polttoaineeseen.
Kommentit (41)
En. Johan tuo kohta menee pelkkiin bensoihin.
Muutto edessä. Ei tota muuten jaksais.
En lähtisi. Verotuksen, polttoaineiden ja oman ajan käyttö työmatkoihin eli ole kannattavaa tuosta hinnasta.
1,5h yhteensä vai suuntaansa matka?
Sähköautolla menis pari-kolme kymppiä sähköihin ja autopilotilla menisi mukavasti. Bensa-autolla ei kannata, ja hermot menisi ohjailla itse 3h päivässä :D
Kohta on sitten burn-out työmatkojen, stressin ja mahdollisesti ylitöiden takia, jos päällikkövirka.
Ehdoton ei mulle ainakin.
Vaikea sanoa noin vähillä tiedoilla . Riippuu monesta asiasta. Esim. työn kuvasta ja mitä hyvää se toisi vai toisiko mitään ja millainen tilanne minulla olisi nykyisessä työpaikassa. Samoin siitä mikä olisi perhetilanteeni ja mitä pitenevä työpäivä vaikuttaisi siihen ( esim. nyt aikuisten lasten vanhempana minulla on runsaasti aikaa, mikä ennen meni treenimatkojen kuskauksissa ja sieltä odottamisessa yms .)
Tällä hetkellä teen työtä, josta lähtisin innosta kiljuen, jos jotain muuta löytyisi.
Jos urakehitys olisi tärkeä, niin se olisi muutto edessä. 1,5 tunnin työmatka suuntaansa autolla on aivan tolkuttoman pitkä. Missä perämetsässä oikein asutte?
Vierailija kirjoitti:
1,5h yhteensä vai suuntaansa matka?
Suuntaansa. Isossa kaupungissa kilpailu viroista on jo jonkinasteista ja hakemuksia tuon tasoisiin virkoihin 1-6 yleisesti. Tuollaisiin pikkukaupunkeihin taas harvemmin on tulijoita. Nyt on työmatka 800 m.
ap
En.
Ainoat vaihtoehdot olisivat muutto tai vähintään 80% etätyö.
Palkan takia ei kannata mutta jos on hyväksi urakehitykselle (ja palkalle) pidemmällä tähtäimellä niin voi olla järkevää mennä sinne ainakin joksikin aikaa.
Jos työpaikalla pitää käydä vain kerran viikossa niin harkitsisin. Jos vaatii päivittäistä läsnäoloa niin en todellakaan. Mulle 30min työmatka on aivan maksimi päivittäin kuljettavaksi.
Nolla perään enkä lähtisi siltikään
No en missään nimessä suostuisi kolmen tunnin työmatkoihin vaivasen 300 euron takia.
Eikö tuossa olisi järkevämpää muuttaa paikkakunnalle kuin kuluttaa vapaa-aikansa autossa istuen.
En todellakaan.