Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-15min läksyihin, onko paljon?

Vierailija
20.08.2013 |

neljäsluokkalainen käyttää siis läksyihin 5-15 minuuttia, usein tehnyt läksyt tunnin lopussa, eikä kotiin jää mitään.

Silti jaksaa valittaa läksyistä ja siihen voivotteluun menee usein enemmän aikaa kuin itse läksyihin. 

Tänään raskaasti huokaillen toi läjän kirjoja keittiön pöydälle ja aloitti valituksen miten paljon läksyjä on. Viidestä aineesta (englanti, ranska, ympäristöoppi, matikka ja et) kauhistelu kesti 30 min ja itse läksyjen teko 15 min.

Ei ole mikään täyden kympin oppilas, mutta hyvin koulu sujuu.

Miten muilla, kuinka paljon läksyt vievät aikaa?

Mua ärsyttää toi purnaus ihan kauheasti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi käyttää läksyihin todella vähän aikaa. Tuleekohan lukuläksyt lainkaan hoidettua?

Jos alakoulussa ei opi tekemään oppimisen eteen töitä, ollaan helposti pulassa jo yläkoulussa. Kaikkea kun ei enää käydäkään tunneilla juurta jaksain läpi, vaan osa asiasta tulee kotitehtävien muodossa. Jos kotitehtäviä ei tee tai tekee ne hutaisten, jää helposti puolet opsin aineksesta kokonaan oppimatta. Onkin tavallista, että tällä tavalla koulua käyvien lasten numerot tippuvat yhdeksiköstä kuutoseen, jopa viitoseen.

Vierailija
2/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapsi käytti paljon enemmän aikaa. Toki se vaikutti, kun eivät jiiri käyttäneet oppikirjoja, vain tekivät vihkoihin. Lisäksi paljon projekteja ja kotitehtäiä, kirjoitelmia,ja esitelmiä. joihin  piti hakea tietoa netistä. Näitä joka viikko. Kyllä mun mielestä läksyihin saa mennä 1-2 päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapsi käytti paljon enemmän aikaa. Toki se vaikutti, kun eivät jiiri käyttäneet oppikirjoja, vain tekivät vihkoihin. Lisäksi paljon projekteja ja kotitehtäiä, kirjoitelmia,ja esitelmiä. joihin  piti hakea tietoa netistä. Näitä joka viikko. Kyllä mun mielestä läksyihin saa mennä 1-2 h päivässä.

Vierailija
4/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapsi käytti paljon enemmän aikaa. Toki se vaikutti, kun eivät jiiri käyttäneet oppikirjoja, vain tekivät vihkoihin. Lisäksi paljon projekteja ja kotitehtäiä, kirjoitelmia,ja esitelmiä. joihin  piti hakea tietoa netistä. Näitä joka viikko. Kyllä mun mielestä läksyihin saa mennä 1-2 h päivässä.

Vierailija
5/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapsi käytti paljon enemmän aikaa. Toki se vaikutti, kun eivät jiiri käyttäneet oppikirjoja, vain tekivät vihkoihin. Lisäksi paljon projekteja ja kotitehtäiä, kirjoitelmia,ja esitelmiä. joihin  piti hakea tietoa netistä. Näitä joka viikko. Kyllä mun mielestä läksyihin saa mennä 1-2 päivässä.

Vierailija
6/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon aikaa. Tosin tuon ikäisen ei minusta kuulu käyttää kovin paljon aikaa läksyihin koulupäivän lisäksi, mutta noin puoli tuntia päivittäin on ihan kohtuuden rajoissa.

Vierailija
7/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko vakavissasi kysyt, että onko vartti läksyihin paljon?

Vierailija
8/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjä tulee nykyään liian vähän. Mielestäni kertausta tunnilla opittuihin matikantehtäviin ja enkuntehtäviin pitäisi olla läksyjen muodossa huomattavasti enemmän. (Kuten ennen vanhaan oli, olen katsonut vanhoja kirjojani.)

Lisäksi oppisi ahkeroimaan. Nyt alakoulussa opitaan laiskottelemaan.

Vierailija
9/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita mielipiteitä?

Vierailija
10/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-15 min menee läksyihin eskareilta ja eka-tokaluokkalaisilta. Kolmasluokkalaisella on mennyt nyt sama, mutta luulen, että aika pitenee ehkä puoleen tuntiin, kun aineita tulee lisää, esim. matikka 5 min, äikkä 10 min, enkku 5 min, ylli 10 min.

Vierailija
11/11 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko vähältä. Minulta taisi ala-asteella mennä läksyihin noin tunti tai vähän yli päivässä, lukiossa sitten menikin jo 3-4 tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi