Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse olen sitä mieltä, että TODELLA harva HALUAA olla työtön!

Vierailija
16.08.2020 |

Kukaan työkykyinen ei varmasti halua isona työttömäksi, mutta näin vain käy. Se on sattumien summa.

Ja yksi pointti on myös se, että jos työ on sellaista mitä ei halua oikeasti tehdä niin siinä ei kyllä hyvä palkkaakaan auta.

Tiedän ”oman alani” ja tekisin sitä pienelläkin palkalla jos vain joku mut työllistäisi. Harmittaa kun joutuu tekemään työtä jota inhoaa.

Eli 11 pv putkeen töitä - naisvaltainen ala (osa työntekijöistä todella ilkeitä ja tämä vie hirveästi energiaa itse työnteosta - olen introvertti). Kiire ja aikataulut.

Saan jotain 2000 e netto, mutta tekisin oman alan töitä vaikka kk 1400 e/netto. Raha ei motivoi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, varmaan suurin osa haluaa tehdä mielekästä työtä. Mutta jos mielekästä työtä tai esim. omaa koulutusta vastaavaa työtä ei ole tarjolla mutta muuta ei-mielekästä ja matalapalkkaista duunia on (kuitenkin sellaista jolla saa elantonsa tienattua) niin kuinka moni silloin valitsee sen rupuduunin työttömyyden sijaan?

En vaan oo koskaan ymmärtänyt miksi työn pitäisi olla kivaa. Hienoa jos on, mutta työn päätarkoitus on tienata rahaa niin että saa itse maksettua elämisensä. En itsekään pidä työstäni mutta jotenkin asuminen ja laskut pitää maksaa.

Suurin osa valitsee rupuduunin koska siitä saa enemmän rahaa.

Kuitenkin noin muutoin sitä nyt mieluiten kaikki tekisi 8 h päivässä jotain kivaa eikä jotain pskaa.

Vierailija
22/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa työstä on suoraan sanoen elämän haaskausta. Paperien pyörittämistä toimistossa, sähköpostiin vastaamista, turhia kokouksia, liaan suuria työkuormia, stressaavia deadlineja, vapaa-ajan puutetta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa työstä on suoraan sanoen elämän haaskausta. Paperien pyörittämistä toimistossa, sähköpostiin vastaamista, turhia kokouksia, liaan suuria työkuormia, stressaavia deadlineja, vapaa-ajan puutetta...

Niin on. Siksi sitä tehdään rahan takia. Työttömänä on yllin kyllin vapaa aikaa mutta ei rahaa tehdä mitään.

Vierailija
24/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Siksi sitä tehdään rahan takia. Työttömänä on yllin kyllin vapaa aikaa mutta ei rahaa tehdä mitään.

Ja siis onhan tämä pska järjestelmä

Vierailija
25/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40 v töitä tehnyt ja nyt aion jäädä osa-aikaeläkkeelle. Mielestäni olen ansainnut sen. Kyllähän nyt muutakin elämänsisältöä ihmisellä pitää olla kuin työ.

Vierailija
26/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle työ antaa paljonkin sisältöä elämään. Olen myös määrätietoisesti kouluttautunut ja haastanut älyäni saadakseni kunnollisen työn.

Hyvän työn saaminen tuntuu vain lähes mahdottomalta. Hyvin suorittavan tason töihin palkataan nykyään maistereita, joille työ ei anna yhtään mitään. Ja auta armias jos uskaltaa sanoa siitä kehityskeskustelussa. Vikahan on aina työntekijässä ja tämän motivaatiossa, ei koskaan siinä työssä.

Vierailija
27/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen osa-aikaisena töitä, 2-3 päivää viikossa. 2000e netto ja työ on helppoa ja lupsakkaa. Ts, suurimman osan päivästä voin istua tai kävellä rauhassa, tehdä jotain jos haluan :) elämä on aika kivaa!

Mikä ala?

Vierailija
28/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raha ei motivoi yhtään, tuet ovat liian isot.

Sen verran sen pitää motivoida, että saa laskut ja vuokran maksettua ja ruokaa pöytään, perheelliselle vielä isompi motivaattori.

Vaan jos ei elannostaan tarvitse huolehtia, niin eipä se varmaankaan sitten motivoi.

T. Työttömänä ollut

Siksipä suurin osa haluaa töihin koska tuet ovat liian pienet

Ap.n viesti on ristiriitainen, koska sanoo, ettei raha motivoi.

Vierailija
29/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla työtön, mutta haluan saavuttaa tilanteen, jossa minulla on niin paljon passiivista tuloa, että minun ei tarvitse tehdä töitä.

Mitä teet nyt, jotta se toteutuu?

Vierailija
30/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, varmaan suurin osa haluaa tehdä mielekästä työtä. Mutta jos mielekästä työtä tai esim. omaa koulutusta vastaavaa työtä ei ole tarjolla mutta muuta ei-mielekästä ja matalapalkkaista duunia on (kuitenkin sellaista jolla saa elantonsa tienattua) niin kuinka moni silloin valitsee sen rupuduunin työttömyyden sijaan?

En vaan oo koskaan ymmärtänyt miksi työn pitäisi olla kivaa. Hienoa jos on, mutta työn päätarkoitus on tienata rahaa niin että saa itse maksettua elämisensä. En itsekään pidä työstäni mutta jotenkin asuminen ja laskut pitää maksaa.

Juuri näin.

Sitä tehdään, mistä maksetaan. Työt ovat yhtä arvokkaita.

Vierailija
31/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jokainen haluaa paljon rahaa tai ainakin niin paljon, että voi toteuttaa omia tarpeitaan, mutta tuskin monikaan haluaa töitä tehdä. Työstä nyt vaan saa rahaa ja se motivoi, ei työ.

Olet jonkun verran väärässä. Täällä oli aiemmin 'Kerro unelmaelämästäsi' -ketju, ja siellä monen unelmaelämään kuului työ. Kirjoitinkin sinne, että ihmettelin asiaa, mutta kai se oli totta. Ei kai kenenkään tarvitse tuollaiseen ketjuun sosiaalisesta painostuksesta anonyyminä kirjoittaa, että haluaa olla töissä, jos oikeasti ei halua. 

Minä en halua, mutta toistaiseksi on hieman pakko. Onneksi elää kituutan osa-aikatyölläkin, koska kukaan ei minua enää kokoaikaiseen hommaan palkkaa. 

Vierailija
32/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa valitsee rupuduunin koska siitä saa enemmän rahaa.

Kuitenkin noin muutoin sitä nyt mieluiten kaikki tekisi 8 h päivässä jotain kivaa eikä jotain pskaa.

Eli mikä on aloituksen pointti?

Sekö, että kaikki tekevät mieluummin 8h jotain kivaa kuin 8h jotain tylsää?

Vautsi :)

Vierailija
33/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on asenteesta kiinni.

Olla ylpeä työstään, tehdä se mahdollisimman hyvin ja kokea olevansa osa laajempaa yhteisöä.

Pätee niin kaupan kassaan, talonmieheen, opettajaan kuin insinööriinkin. Kaikki mielekkyys on korvien välissä.

Vierailija
34/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raha ei motivoi yhtään, tuet ovat liian isot.

Sen verran sen pitää motivoida, että saa laskut ja vuokran maksettua ja ruokaa pöytään, perheelliselle vielä isompi motivaattori.

T. Työttömänä ollut

Oletkohan ajatellut riittävän syvällisesti asiaa? Moni tekee työtä niin pienellä palkalla, etteivät rahat silti riitä ruokaa ja vuokraan ilman tukia. 

Jos palkka ei riitä perustarpeisiin, on törkeää väittää, että tuet olisivat liian isot. 

Vierailija
35/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on asenteesta kiinni.

Olla ylpeä työstään, tehdä se mahdollisimman hyvin ja kokea olevansa osa laajempaa yhteisöä.

Pätee niin kaupan kassaan, talonmieheen, opettajaan kuin insinööriinkin. Kaikki mielekkyys on korvien välissä.

Höpsis. Moni joutuu tekemään työnsä huonosti, koska aikaa sen tekemiseen hyvin ei ole. Mutta toki jos sinulla on asenne, ettei eipä se nyt haittaa, vaikka puolet jää tekemättä ja se toinenkin puoli on hutaistu, niin onnea vaan sinun "asenteestasi". Useimmat ihmiset kärsivät tuossa tilanteessa. 

Vierailija
36/36 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on asenteesta kiinni.

Ei ole. Kyllä ihminen tietää että mitä mieluummin tekisi 8 h päivässä. Jos työ on pakollinen paha niin sitten on, enemmän vie energiaa yrittää manipuloida itsensä kokemaan asiat siten kuten joku Kokoomuksen piiripäällikkö haluaa ("iloisesti meet vaan tekee massia pörssiyhtiön omistajalle koska robotit ei vielä osaa sun hommia").

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi