Leikkaan aina hiukset, kun olen kasvattanut vuosia ja kaduttaa! Muita?
Miksi en opi koskaan, että minulle sopii parhaiten pitkät hiukset ja pidän niistä itse itselläni aina loppujen lopuksi eniten? Ärsyttää :(
Viimeksi kasvatin näitä kamalasta lyhyestä mopista viitisen vuotta. Sitten, kun pääsin tavoitepituuteen, eli lantiolle, hetkessä "kyllästyin" ja leikkautin lyhyen (ruman) polkan, johon puolestaan kyllästyin parissa päivässä. Hiustenleikkausta harkitsin jopa joitakin viikkoja...silti meni metsään. Ja taaaaas kasvatetaan (vuosia). Miksi en opi ikinä!!!??
Hiukseni ovat paksut, hieman kihartuvat ja karheat, joten ovat muidenkin mielestä kauniimmat pitkinä, jolloin kihartuvat kauniisti ja paino vetää niitä alaspäin. Lyhyenä ovat kamala sojottava moppi :(
Ps. Tiedän, että on suurempiakin ongelmia, kuten alopecia, syöpä, läheisen kuolema, onnettomuus...eli näistä ei tarvitse välttämättä muistuttaa.
Kommentit (31)
No sillon kun haluat leikata ne hiukset, niin leikkaa puolipitkiksi ;) onhan seki vaihtelua! eikä kestäis niin kauan taas kasvattaa niitä.
Laittakaa kuvia niistä pitkistä hiuksistanne! :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 20:30"]
Laittakaa kuvia niistä pitkistä hiuksistanne! :)
[/quote]
Niinpä ;)
Mulla just tämä tilanne meneillään :(
Kaduttaa niiiiiin paljon että leikkasin
:D jaa en oo ainoo. Mua ei kuitenkaan kaduta leikkaaminen, koska mulla kasvaa hiukset nopeasti takaisin... Mut joo tiedän tunteennet nyt täytyy pätkästä. Ärsyttää ne pitkät kun ne kiertyy ympärille ja jää kiinni joka paikkaan kun nukkuu. Toisaalta näytän lyhyemmässä tukassa aika tantalta.
Joo mä kans näytän ihan tantalta tällä olkapäämitalla :D vaikka oon vasta 22
Minun mielestäni naisella pitää olla lyhyet hiukset.
Olen samanlainen, tosin mulla kasvaa hiukset todella nopeasti, niin ei se harmitus älyttömän pitkään kestä. Mutta en minäkään tiedä, miksi pätkin hiukseni taas pätkiksi...
No hyi lantiopituiset hiukset on hirveet! Pidä sellaiset puolipitkät?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:45"]
No hyi lantiopituiset hiukset on hirveet! Pidä sellaiset puolipitkät?
[/quote]
Ajattelisinpa itsekin näin, sehän olisi helpotus! ;) Valitettavasti pidän kuitenkin todella pitkistä hiuksista :(
-ap
Täällä samanlainen. Minulle sopii aivan mielettömän hyvin pitkähköt hiukset, sellaiset lapaluista vyötäröpituiseen. Hiukseni on paksut, tummat ja kiiltävät ja näyttävät hyviltä pitkinä. Mutta aina jossain vaiheessa sitä alkaa kaivata vaihtelua, ja katsella ihastellen kuvia moderneista lyhyistä hiusmalleista. Ja sitten tylsänä päivänä marssii kampaajalle jonkun kananpersetukkakuvan kanssa ja sanoo, että laitetaan tuommoinen. Kun edes tyytyisi polkkaan, olisi se helppo kasvattaa taas takaisin, mutta minä vedän korvat paljaaksi ja hiukset parin sentin silpuksi kun lyhyt-kausi iskee.
Tällä hetkellä yritän kasvattaa pois 5 kk sitten leikattua erittäin lyhyttä kananpersetukkaa. Nyt on oikein hullun näköinen vaihe, kun hiukset ylettyy juuri korvien päälle ja sojottavat siitä mihin sattuu. Polkkamittaan kestää vielä useita kuukausia kasvaa, ja siihen asti täytyy yrittää kestää pantojen, huivien, pinnien tms avulla. Sitten kun on tasapitkä polkkaa, helpottaa: sen voi vain suoristusraudalla suoristaa ja se näyttää ihan ok:lta, eikä räjähtäneeltä karvapallolta kuten tämä nykyinen...
Kaikilla naisilla täällä uskomaton mainostukka... :D
5, ymmärrän sua täysin! Alan aina itsekin jossain vaiheessa kaivata "kivaa, pirtsakkaa lyhyttä tukkaa", josta en sitten kuitenkaan tykkää kuin max sen päivän-pari.
Ennen mulla oli sama homma otsatukan kanssa (siis pitkähiuksisena ollessani). Vuoroin leikkasin (ja totesin ettei sovi) ja kasvatin. Ostin sitten irto-otsatukan parilla eurolla ebaysta ja pidän sitä aina kotona, kun tekee mieli leikata otsatukka. Eipä ole enää tehnyt mieli ;)
Pitäisköhän kokeilla samaa ja tilata joku halpa, lyhyt peruukki. Säästyis omat hiukset, kun toteaisin kuitenkin pituuden mulle sopimattomaksi! :D
-ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:58"]
[/quote]
Varmaan useimmilla jotka pitkänä tykkää enimmäkseen pitää, on melko tuuhea ja paksu tukka. Harva ohuella vauvahiuksella varustettu viihtyy pitkissä hiuksissa, koska se liru näyttää niin ankealta laittamatta, ja pitkän tukan laittaminen, esim. kihartaminen, on niin iso vaiva, ettei sitä useinkaan viitsi tehdä. Kätevämpää silloin pitää se polkka tai max hartiapituus.
[/quote]
No, mulla nyt "valitettavasti" on paksu, kihartuva ja tumma tukka. En ole täysin suomalainen, vaikka voihan toki 100% suomalaisillakin olla paksut hiukset (tunnen useitakin) :)
Eikä minusta ohuemmissa, pehmeissä hiuksissa ole mitään vikaa. Ne vasta näyttävätkin kauniilta ja naisellisilta puolipitkissä/lyhyissä malleissa toisin kuin karhea harakanpesä! ;)
-ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:03"]
[/quote]
Varmaan useimmilla jotka pitkänä tykkää enimmäkseen pitää, on melko tuuhea ja paksu tukka. Harva ohuella vauvahiuksella varustettu viihtyy pitkissä hiuksissa, koska se liru näyttää niin ankealta laittamatta, ja pitkän tukan laittaminen, esim. kihartaminen, on niin iso vaiva, ettei sitä useinkaan viitsi tehdä. Kätevämpää silloin pitää se polkka tai max hartiapituus.
[/quote]
Ja joillekin se tukka on kaikki kaikessa, vaikka olisi laardia perse täynnä ja naama ruokkoamaton ja meikkaamaton niin onhan aina The Tukka. Se jos mikä on naurettavaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:03"]
[/quote]
Miksi se on naurettavaa? Eikö ole hyvä, että ihmisellä on edes yksi hyvä puoli, johon on itsessään tyytyväinen? Vai onko kauniit hiukset tarkoitettu vain kauniskasvoisille ja hoikille? Kummallista ajattelua.
-ap
[/quote]
Ja joillekin se tukka on kaikki kaikessa, vaikka olisi laardia perse täynnä ja naama ruokkoamaton ja meikkaamaton niin onhan aina The Tukka. Se jos mikä on naurettavaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:07"]
[/quote]
Miksi se on naurettavaa? Eikö ole hyvä, että ihmisellä on edes yksi hyvä puoli, johon on itsessään tyytyväinen? Vai onko kauniit hiukset tarkoitettu vain kauniskasvoisille ja hoikille? Kummallista ajattelua.
-ap
Mulle pitkät hiukset ja heti!