Hartiat TODELLA jumissa, mitä voisin tehdä ihan kotioloissa?
Mulla on hartiat aivan juntturassa. Käsiä ei saa nostettua, en pysty esim. kohauttamaan olkapäitä tai nostamaan olkapäitä korviin. Hierojalle olen menossa, mutta pääsen sinne vasta parin viikon kuluttua. Kotona on jokunen tabletti Sirdaludia ja tavallista särkylääkettä (Ibusal).
Antakaa vinkkejä miten saisin edes vähän tätä jumitusta avattua! Tänään ja huomenna aion ottaa 2 tablettia Sirdaludia ensi hätään. Millaista hyvin kevyttä jumppaa tms. voisi tehdä? Apua!
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 19:23"]
Jumppaa suosittelisin. Sirdaludilla luulisi tukosten aukeavan kohisten.
[/quote]
oon joskus saanut tota Sirdaludia niskajumiin ja olin NIIN pöllyssä!
Joo, Sirdaludit on pakko ottaa illalla va mieluiten viikonloppuisin, ainakin jos ottaa 2 kerrallaan. Sammun kuin saunalyhty 30 min lääkkeen ottamisen jälkeen ja aamulla mulla on aina tosi kova jano.
Kokeilen ensin nuo Sirdaludit ja särkylääkkeet ja vasta sitten jumppaa. Nyt ei voi kuvitellakaan, että pystyisin mitään jumppaa tekemään. ap.
Sirdaludia ja nukkumaan vaikka villapaita päällä. Aamulla olet toinen ihminen.
Tuota, tuota. Sirdalud on tarkoitettu vain ensiavuksi eikä pitkäaikaiskäyttöön. Mikä harteitasi jumittaa? Tietokoneella työskentely?
Mä en ole ap, mutta lapaluuta särkee. Tein tuon videon mukaan ja särky helpottui melkein kokonaan. =)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 19:47"]
Tuota, tuota. Sirdalud on tarkoitettu vain ensiavuksi eikä pitkäaikaiskäyttöön. Mikä harteitasi jumittaa? Tietokoneella työskentely?
[/quote]
Joo, ensiavuksi olen sitä ottamassakin. Hartiat on jumittanut väliaikaisesti hurjasti lisääntynyt työaika koneella. Yleensä en joudu kovin paljon koneella töissä istumaan enkä tajunnut, että se saa hartiat tottumattomalta näin jumiin. Alan heti jumpata kunhan saan tämän pahimman pois ja olen viisaampi jatkossa.
Katsoin muuten, että tuo 30 tabletin Sirdalud-pakkaus on ostettu syyskuussa 2010 selkäjumiin. Paketissa on vielä n. 15 tablettia jäljellä, joten ihan jatkuvasti en sitä ole käyttänyt :)
Ok, taukojumppia sitten vaan kehiin jatkossa. Hyvä tuoli ja muut ergonomiset seikat sitten huomioonottaen eli kuinka voit parantaa työskentelymukavuuttasi. :)
Jumppaa suosittelisin. Sirdaludilla luulisi tukosten aukeavan kohisten.