Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Yrittäjien työttömyyskorvaus yllätti pienuudellaan. Verojen jälkeen käteen jää reilut 500 euroa kuussa.

Vierailija
16.08.2020 |

Monet ovat joutuneet turvautumaan korvauksen lisäksi tt-tukeen. Törkeää miten epäoikeudenmukaisesti valtio kohtelee näitä yrittäjiä.

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukia jaetaan mutta ei kerrota mitä takaisin otto kulujen jälkeen. saadaan töitä veRotoimistoon.

Vierailija
102/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ne tukiaiset nyt kelpaakin..... Pitää aina muistaa että sama porukka on ennen ollut koko ajan vaatimassa tukien heikentämistä.

Jos itse olisin niin tehnyt niin en kyllä kehtaisi tukiaisia nostaa, saati sitten mankua vielä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaisella elä!

500 e on normaali työmarkkinatuen määrä.

Ja kyllä, se on aivan liian vähän.

En olis varmaan ikinä mennyt töihin, jos olisin saanut ilmaisen asumisen ja 500e discorahaa 18 vuotiaana räpylään. Sillon se olis meinaan tuntunut isolta rahalta, kun oli täysin pa.

Zinc

Minkä ihmeen ilmaisen asumisen? Tiedätkö mikä ero on vuokralla ja verolla? 

Se semmoinen minkä eteen ei tarvitse tehdä mitään on ilmaista. 

Esim. jos kävelen kauppaan ja syön hyllystä leipiä, niin se on täysin ilmaista.

Jos taas ostan ne kassalta, ja syön kotona, niin eivät ole ilmaisia.

Zinc

Niin? Eli miksi puhut ilmaisesta asumisesta? Kenellä tässä nyt on ollut asuminen ilmaista? 

Vierailija
104/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yrittäjänä olen saanut keväällä sen 2000€ yksinyrittäjätuen, ja lisäksi huhti-joulukuu saan Kelalta 33,66€ / päivä työmarkkinatukea.

En ole valittanut mistään, mielestäni noiden hakeminen oli ihan helppoa, mutta on rahat tulleet tarpeeseenkin.

Vierailija
105/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yrittäjänä olen saanut keväällä sen 2000€ yksinyrittäjätuen, ja lisäksi huhti-joulukuu saan Kelalta 33,66€ / päivä työmarkkinatukea.

En ole valittanut mistään, mielestäni noiden hakeminen oli ihan helppoa, mutta on rahat tulleet tarpeeseenkin.

Miksi kuppaat verovarojani? M

Vierailija
106/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vuosi sitten haukkuivat kuinka työttömät vaan makoilee ja elelee herroiksi työkkärin korvauksilla.

Tämä mullakin tuli mieleen. No nyt saavat itse nauttia niistä korvauksista.

Vierailija
107/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on normaali työmarkkinatuen määrä. En minäkään saisi yhtään enempää jos oisin työtön koska on puoliso joka on töissä (olkoonkin pienipalkkainen hänkin) sekä omistusasunto (josta velkaa). Luuliko nuo yrittäjät että työtön muka saa automaattisesti enemmän.

Tuo yksi yrittäjä ilmeisesti luuli. Niin sitä luulee moni työntekijäkin.

Tässä ketjussa toki puhutaan kaikista yrittäjistä samana, koska yhtä samaa kusipäistä ja ahnetta työttömiä haukkuvaa massaa ovat tietenkin kaikki.

99% pilaa loppujen maineen.

Vierailija
108/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on pieni on, reilu 500. Ja kun sen joka toinen kuukausi maksaa yrittäjäeläkelaitokselle melko täysimääräisenä, niin jäähän siitä elämiseen noin kaks sataa ja muutama kymppi päälle per kk. Hyvin menee. Pitäisikö työkoneet myydä, jotta saisi tt-korvauksia, kun maalla talossa asuessa ei oikein taida saada asumistukea...

Asumistukea saa kyllä omakotitaloasumiseenkin.

Vierailija
109/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v, mitä vinguntaa.

Jos olisi yrittäjänä ollessani saanut 500 € tukea, olisi moni yö nukuttu paremmin.

Vierailija
110/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää opiskelijana soluhuoneen vuokran jälkeen 200e käteen 😄 Siitä sitten puhelinlaskua, hammaslääkärilaskua ja muita maksuja! Ruokaan jää aika vähän. :)

Vierailija
111/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuppaat verovarojani? M

Siksi, että maksan niitä alveineen ja yelleineen enemmän kuin sinä, joka ilmeisesti olet palkansaaja yrityksessä, joka saa niitä helpotuksia.

Kuppaan kyllä kaiken minkä pystyn ja saan, jotta voin pitää firman pystyssä ja maksaa palkkaa työntekijöilleni.

Vierailija
112/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 500 on ihan normaali määrä.

Vierailija
113/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaisella elä!

Häh, normaali peruspäivärahahan tuo.  Ei sen pienempi.

No, ehkä joku ylisuurista sosiaalietuuksista paasannut nyt tajuaa, että ei ne niin muhkeita ole.

Vierailija
114/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto kaksi: ravintolat ja kaikki muutkin pienyritykset konkurssiin, kun pk-yrittäjiä ei tuon enempää auteta.

Sitenhän Suomessa on helpot olot, kun käydään Prismassa ja Cittarissa.

Alko ei takuulla kaadu.

Vierailija
115/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Tuet on aivan mahdottomia ja passivoivia ja ylipäätään ihan turhia jos joku muu niitä saa. Sitten kun sen saman tarvitsee ja saakin itse, on se niin pieni että itkettää.

Vierailija
116/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Tuet on aivan mahdottomia ja passivoivia ja ylipäätään ihan turhia jos joku muu niitä saa. Sitten kun sen saman tarvitsee ja saakin itse, on se niin pieni että itkettää.

Napakasti kirjoitettu.

Allekirjoitan täysin.

On helppo huudella, kun itsellä euroja ohimennen kukkaroon kilahtaa.

On helppo v-lla summista, kun itse ei edes muista, minneköhän se 500 € vilahtaa.

Vierailija
117/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on pieni on, reilu 500. Ja kun sen joka toinen kuukausi maksaa yrittäjäeläkelaitokselle melko täysimääräisenä, niin jäähän siitä elämiseen noin kaks sataa ja muutama kymppi päälle per kk. Hyvin menee. Pitäisikö työkoneet myydä, jotta saisi tt-korvauksia, kun maalla talossa asuessa ei oikein taida saada asumistukea...

Asumistukea saa kyllä omakotitaloasumiseenkin.

Kaikki ei saa.

Vierailija
118/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänhän tuo on kuin työmarkkinatuki, jolla erittäin moni joutuu selviämään.

Vierailija
119/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaisella elä!

Häh, normaali peruspäivärahahan tuo.  Ei sen pienempi.

No, ehkä joku ylisuurista sosiaalietuuksista paasannut nyt tajuaa, että ei ne niin muhkeita ole.

Isompihan tuo on kuin peruspäiväraha tai työmarkkinatuki, jos nettona on yli viisisataa.

Vierailija
120/158 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaisella elä!

500 e on normaali työmarkkinatuen määrä.

Nettona ei kyllä ole. Alle jää ja reippaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän