Miksi mies antaa vaimonsa päättää ihan kaikesta,
ja vielä sanoo sen ääneen muille? Ei minkäänlaista omaa päätöstä mihinkään, vaikuttaa jotenkin alistuneelta tähän. Mielestäni tuo ei ole reilua kumppanuutta parisuhteessa.
Kommentit (52)
Monet naiset ovat sellaisia päällepäsmäreitä, että parempi antaa heidän päättää, pääsee helpommalla.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 00:39"]
Ajattelu ja päätöksenteko on sen verran vaativaa, että se sopii parhaiten naisille.
[/quote]
Heh,
Jopas nyt vitsin murjaisit! Alkoi ihan naurattaa. Kiitoksia.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 14:03"]
Miksi mies antaa naisensa päättää kaikesta?Varmaan monestakin syystä.
.Meillä mieheni jo suhteemme alussa alkoi puhumaan ja käyttäymään siihen suuntaan että olisi mukavaa jos ottaisin tiukemman otteen yhteisistä asioista.Minusta se tuntui hienolta että minun mielipiteeni olivat hänestä fiksuja ja että niihin luotettiin.Hän selvästi odotti viimeistä sanaa minulta.Vähän se tuntui silloin kummalliselta mutta se viehätti minua ja pönkitti itsetuntoani vaikka ei se silloinkaa mitenkään alhaalla ollut,päin vastoin. Miten nyt vuosia myöhemmin.Hänestä on tullut ihana mies ja perheen isä,tottelevainen,ahkera, ei kovin itsenäinen mutta minulle riittävä ja lapsille hyvä esikuva.Olemme sopineet roolit ja tehtävät kotona ja kodin ulkopuolella.Molemmat käymme töissä mutta kotona hänelle lankeavat lähes kaikki kotityöt.Lasten harrastuksiin osallistumme sen mukaan kummalla on enemmän aikaa ja innostusta.Raha-asit ovat minun hoidossa joten hänenkin palkka tulee minun hallinnoimalle tilille.Jos hänellä on omia menoja niin annan hänelle niihin pyynnöstä rahaa.Minulla on omat harrastukseni ja miehelläni omansa.Ystävät ja tuttavat pitävät miestäni vähän vätyksenä koska tietävät meidän kuviot.Mutta se ei meitä pahemmin haittaa,vaan siitäkin voimme laskea leikkiä jopa julkisesti.Joskus kyllä toivoisin häneltä enemmän itsenäisyyttä jä jämäkkyyttä mutta kaikkea ei varmaan voi saada.Itse olen hänestä kouluttanut sen mikä hän on.Mieheni sanoo olevansa onnellinen kun hänellä on jämäkkä vaimo.Eikä minullakaan suurempaa valttamista ole,onhan minulla ahkera ja tottelevainen mies joka on hyvä esikuva lapsillemme.
[/quote]
Hyvin olet koulinut ukkosi,toivoa sopii että jaksaa ahkeroida !!!
Monet miehethän ovat tottuneet siihen, että naiset päättävät asiat. Kotona määräsi äiti, mitä tehdään ja minne mennään. Mukavuudenhaluinen mies haluaa jatkaa samaa rataa. Olkaa tyytyväisiä, että saatte päättää, vaimot. Voisi olla niinkin, että mies antaisi edelleen äitinsä päättää. Niitäkin juttuja noilla anopinmorkkauspalstoilla saa lukea.
laiskuuttaan? Välipitämättömyyttään? Vastuuntunnottomuuttaan?
On masentunut? Alistettu?
Kuvittelee, että tuollainen on ihannekumppani? Huono itsetunto ja ostaa sillä hyväksyntää, vaikka ei tarvitsisi?
Koska monet naiset haluavat itselleen miehen, joka pysyy tossun alla. Moni mies jää sinne tossun alle ihan vain siksi, että ei usko saavansa tasa-arvoista suhdetta. Kai se nainen aluksi jotenkin viehättää, kun on päämäärätietoinen ja ottaa minkä haluaa (eli vamppaa sen miehen melkein kysymättä). Sitten parisuhteessa nainen alkaa pomottaa ja mies alistuu siihen, koska luulee sen olevan normaalia, ja kavereillakin on pomottavat tyttöystävät. Hyvin pian ollaan naimisissa, koska nainen haluaa, ja mihinkäs siitä enää lähteäkään, "parempi tossun alla kuin taivasalla", mukamas. Heikkoa itsetuntoahan se tossun alla jumittaminen viestii.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 22:55"]
Koska monet naiset haluavat itselleen miehen, joka pysyy tossun alla. Moni mies jää sinne tossun alle ihan vain siksi, että ei usko saavansa tasa-arvoista suhdetta. Kai se nainen aluksi jotenkin viehättää, kun on päämäärätietoinen ja ottaa minkä haluaa (eli vamppaa sen miehen melkein kysymättä). Sitten parisuhteessa nainen alkaa pomottaa ja mies alistuu siihen, koska luulee sen olevan normaalia, ja kavereillakin on pomottavat tyttöystävät. Hyvin pian ollaan naimisissa, koska nainen haluaa, ja mihinkäs siitä enää lähteäkään, "parempi tossun alla kuin taivasalla", mukamas. Heikkoa itsetuntoahan se tossun alla jumittaminen viestii.
[/quote]
siis tarkoitit varmaankin parempi tussun alla kuin taivasalla :)
Ajattelu ja päätöksenteko on sen verran vaativaa, että se sopii parhaiten naisille.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 00:39"]
[/quote]
Juuri näin. Kun sitä mielipidettä aikansa kysyy ja sitä ei koskaan ole niin on helpompi päättää itse.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Se on sitä feministien toivomaa tasa-arvoa.
Voi miten paljon helpommalla mies pääseekään. Ei tarvitse kantaa vastuuta eikä ottaa edes kantaa huonoille päätöksille. Sitä voi takanapäin naureskella vaimon typerille päätöksille, joilla ei ole minkäänlaista järjellistä selitystä. KAtso telkkarista ohjelma Pokka pitää. Siinä rouva todella päättää kaikesta ja miten naurettavaksi itsensä tekeekään.
Terveisin yksi päättämätön
Siksi ettei tarvitse vaivautua miettimään mitään, ei tarvitse ottaa vastuuta mistään eikä siis myöskään tarvitse tehdä mitään.
Lilluu vaan omassa kuplassa laiskana runkaten elämänsä...
Parempi sekin kuin kuunnella akan ainaista rutinaa siitä että ei saa päättää mistään tai ettei hänen mielipidettään arvosteta
Tunnen tuollaisia miehiä, tunnen myös naisia jotka antavat miehensä päättää kaikesta. Varmasti todella raskasta sille toiselle osapuolelle, ellei sitten satu olemaan pomottaja luonteeltaan.
Mulle miehet aina esittää Tosimiestä. Ärsyttää! Ja sitten paljadtuu, että kotona vaimo päättää. Vihaan sellaisia munattomia tyyppejä. Ja miksi esittävät mulle olevansa jotain muuta?
Kotonakin mamma aina päätti kaikesta. Ei halua joutua rouvan kanssa riitoihin, kun rouva kuitenkin puskee päätöksensä läpi.
Onhan hän ainakin kerran tehnyt päätöksen, kun päätti mennä yksiin rouvansa kanssa. Vai oliko nainen silloinkin aktiivinen osapuoli?
Voi myös olla että miehetä tajuavat useimpien "päätöksien" olevan merkityksettömiä. Naiset kun tuppaavat helposti kysymään "ostetaanko tämä vai tämä puku jesperille syksyksi".
Toki jos nainen päättää milloin lisäännytään, muutetaan, ostetaan auto, otetaan lainaa yms. niin silloin mies on jo pahasti tossun alla.
Voi myös olla että nainen tai mies on täysin kokematon keskustelija, eli aina jos siihen omaan ehdotukseen tulee vähänkään negatiivinen vastaus suututaan ja mökötetään. Näissä tilanteissa toisen on vain helpompi antaa periksi, varsinkin jos kyse on muutamia kymppejä maksavista asioista tai sellaisista asioista jotka ovat ohi tunneissa.
No tietysti surullista jos parisuhteessa toinen, oli se sitten mies tai nainen, on aina altavastaajana ja toinen sitten päättää kaikesta.
Mutta ulkopuolisten on helppo sanoa. Eivätkä he yleensä totuutta tiedä. Minun mieheni sukulaiset kuvittelevat mieheni olevan tossun alla ihan täysin ja ettei hänellä ole päätösvaltaa mihinkään asioihin. Syy siihen on varmaankin että pistin miehen valitsemaan pidämmekö hänen deekusukulaiselleen selviämisasemaa omassa kodissamme ja minä muutan pois vai lakkautammeko moisen toiminnan ja parisuhteemme jatkuu. Eli jotain mitä kuka tahansa nainen tekisi siinä tilanteessa. Ei pyöri enää deekuja nurkissa ja olemme onnellisesti yhdessä edelleen.
Muista asioista päätämme aina yhdessä, ja useimmiten miehelläni on se viimeinen sana esim. hankintojen suhteen. Mutta eipähän hypi miehen suku silmille kun kuvittelevat minun olevan varsinainen justiina :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 22:47"]
ja vielä sanoo sen ääneen muille? Ei minkäänlaista omaa päätöstä mihinkään, vaikuttaa jotenkin alistuneelta tähän. Mielestäni tuo ei ole reilua kumppanuutta parisuhteessa.
[/quote]
Siis onko sun ongelmasi se, että nainen päättä kaikesta vai se, että mies kehtasi sanoa noin ääneen eikä kutsunut naisen päätöksiä yhteisiksi?