Nainen, älä jää suhteeseen, joka ei etene
Paitsi tietenkin jos olet tyytyväinen siihen ettei se etene. Tarkoitan tässä nyt teitä naisia, jotka haluatte parisuhteelta jotakin enemmän, oli se sitten yhteenmuutto, avioliitto tai lapset, mutta puoliso vitkuttelee ja välttelee puheenaihetta.
Seurustelin nuorena 5 vuotta miehen kanssa, joka ei halunnut muuttaa yhteen. Hän ei vain ikinä kertonut sitä minulle, vaan sanoi yhteenmuuton tulevan "sitten joskus". Ensi kesänä, ensi syksynä, kun on vakipaikka töissä jne. Eikä mitään tapahtunut. Lopulta ymmärsin, ettei tule koskaan olemaan yhteenmuuttoa, eikä myöskään yhteistä perhettä. Ero tuli.
Sitten tapasin nykyisen mieheni. Kk kuluttua tapaamisesta muutettiin epävirallisesti yhteen, vuoden kuluttua ostettiin yhteinen omistusasunto, siitä puolen vuoden kuluttua kihloihin ja kahden vuoden päästä naimisiin. Hääpäivästä vuoden päivät ja olin raskaana. Nyt jo kolmas lapsi tuloillaan, eikä missään vaiheessa ole tarvinnut miestä painostaa yhtään mihinkään, kaikki on vain tapahtunut.
Jos kumppanisi oikeasti haluaa olla kanssasi ja hän tietää, että sinä haluat elämältä jotakin, hän toteuttaa sen. Jos ei toteuta, kyllä löytyy joku muu, joka haluaa sinut ja niitä samoja asioita. Olisin toivonut saaneeni sen neuvon paljon aiemmin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, ok. Eipä kiinnosta samanlaiset etenemiset kuin ap:lla mutta hieno homma että oikein tullaan neuvomaan miten on oikea tapa elää.
Olet roikottajamies?
Jos olet nainen: ap sanoi että PAITSI jos et halua, että etenee. Mitään ei tuputettu.
Niin , olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, MINÄ olen se joka en halua edes yhteenmuuttoa. En minä mitään roikota kun mitään lupaakaan. Ehkä eri asia sitten jos/kun tapaan sellaisen ihmisen kenen kanssa haluan sitoutua. Olen nainen.
Mikä kiire on muuttaa heti yhteen ja mennä naimisiin tai tehdä lapsi ensimmäisen vastaantulijan kanssa? Teitä on monta ja sit valitatte kun mies jätti eikä perhe-elämä olekaan kivaa enää. Ei se kakara sitouta miestä sen enempää ellei se itse halua.
Eiköhän aloitus koske tilanteita joissa toinen haluaa sitoutua ja toinen roikottaa löysässä hirressä. Niiden vauhdikkaasti sitoutumista haluavien kanssa kannattaa tosin olla tarkkana että onko jotain ongelmaa minkä vuoksi haluavat rakkaushuumassa sitouttaa pikavauhtia ennen kuin omat ongelmat tulee näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hullun puhetta muutamat kuukaudet ja heti yhteen muuttamassa. Samoin selvää suorittamista koko suhde. Tässä miehille loistava esimerkki minkä tyyppisistä naisista kannaattaa pysyä kaukana.
Yhteen kannattaa oikeasti muuttaa nopeasti, koska heti näkee, minkälaista toisen kanssa on asua, jos tavoitteena on jossain vaiheessa asua yhdessä.
Minusta olisi hienoa, jos ihmiset eivät seurustelisi sellaisten kumppanien kanssa, joista eivät tosissaan välitä tai jonka kanssa eivät näe tulevaisuutta. Miten olisi? Hatmillisesti osa meistä on niin heikkoja luonteita, että eivät osaa olla yksin.
Kohdallani kommenttisi ei pidä paikkaansa. En ole koskaan halunnut naimisiin. Minulla on kaksi pitkää parisuhdetta takana. Miehet olisivat halunneet naimisiin, minä en. En halua edelleenkään naimisiin, se ei ole minun juttuni. Olen parisuhteessa uskollinen ja panostan parisuhteeseen sata prosenttia, en vain halua naimisiin. En tiedä mistä tämä johtuu, voi olla että se malli mitä lapsuudenkodissa on ollut on syynä tähän. Olen hyvin itsenäinen nainen, olen aina hyvin hoitanut itseäni ja minulla on omia ajatuksia elämästä, en tarvitse miestä sanomaan miten pitää elää, olen vahva nainen, se on myrkkyä monille miehille. Mikäs siinä jos löytyisi joskus se oikea myös minulle, epäilen kuitenkin. Haluan parisuhteen missä mies on vahva, rehellinen ja naista kunnioittava, antaa vastusta minulle koska tarvitsen sitä. Mikään tossukka kanssani ei pärjää.