Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rotat ovat yleistyneet?

Vierailija
16.08.2020 |

Monessa kaupungissa on rottaongelma vaikka biojätteet ja kaatopaikat ovat tarkkaa hommaa.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kissat eivät saa enää olla vapaana saalistamassa rottia kaupungissa yöllä. Ongelmaan olisi helppo ratkaisu, joka on käytössä esim. Istanbulissa.

Vierailija
2/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rivarissa yksi naapuri päästää kissan aina vapaasti ulos. Ei ongelmaa rotista. Olen supertyytyväinen tähän ratkaisuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on totutettu siihen, että töitä ei tarvitse tehdä ja kaiken saa yhteiskunnalta.

Vierailija
4/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiloilla on aina kissoja, jotka pitävät tuholaiset loitolla. Ongelmaan on ekologinen ratkaisu.

Vierailija
5/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet heittävät ruoalta tuoksuvia jätteitä ja papereita mihin sattuu. Varsinkin Vuokrataloissa (joissa paljon ulkomaalaisia)

Vierailija
6/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana kulkevat kissat on suurempi ongelma kuin rotat.

Vierailija
7/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä suomalaiset eivät enää osaa käyttää jätekatoksia oikein, vaan jätteet kipataan miten sattuu.

Vierailija
8/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhtään kissaa. Ei ongelmaa rotista. Olen tyytyväinen tähän ratkaisuun.

Vierailija
9/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki - covid, rotat ja muu - on valmistautumista seuraavaan vaiheeseen eli ruttoepidemiaan.

Vierailija
10/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkin jotkut idiootit jopa ruokkii rottia!

Tässä sen näkee mitä tuo elämästä vieraantuminen ja eläinten inhimillistäminen aiheuttaa.

Vierailija
11/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyneet myös siksi että rotanmyrkkyjen ostaminen normaaleille ihmisille on kielletty joku aika sitten. Niitä saavat ostaa erityisluvalla vaan maanviljelijät ja tuholaistorjujat. Naurettava päätös tämäkin.

Vierailija
12/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee mitä tuo elämästä vieraantuminen ja eläinten inhimillistäminen aiheuttaa.

Olen itsekin nähnyt tätä, mutta ihan toisella paikkakunnalla. Kuulun Facebookissa rottaryhmään, koska minulla on kesyrottia. Siellä oli joku juuri kuvannut pienen pätkän villirotasta, joka ilmeisesti oli syönyt rotanmyrkkyä ja mietti mitä pitäisi tehdä. Siihen tuli paljon kommentteja ja yksi jäi mieleen. 

Se meni jotenkin näin; "Näin myös kerran rotanmyrkkyä syöneen rotan tallilla enkä osannut tehdä mitään 12-vuotiaana. Keräsin kuitenkin pois ne myrkyt ja sanoin tallin omistajalle että oli viiminen kerta kun laittaa tuollaista p*skaa nurkkiin. Hirveän kivulias kuolema eläimelle."

Ymmärrän sen, että varmasti on kivulias kuolema eläimelle, mutta se on vain ihan tosiasia, että rotat ja muut jyrsijät tekevät valtavasti tuhoja, varsinkin jossain tallilla. Onhan minullakin rottia ja ovat minulle rakkaita, sitä ei voi edes käsittää, millaisia rotat ovat ennenkuin niitä hankkii. Mutta kyllä minä silti loukutan omasta pihasta noita villirottia ja laitan hiirenloukkuja, vaikka minulla on myös kesyhiiriä. Tuntuuhan se hieman nihkeältä, mutta tiedostan todellakin niiden aiheuttamat ongelmat, eivätkä ne ole mitään pieniä edes omakotitalossa, saati sitten tallilla, joka on toisen elanto. 

Vierailija
13/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kaikki - covid, rotat ja muu - on valmistautumista seuraavaan vaiheeseen eli ruttoepidemiaan.

Mikä yhteys näillä on?

Vierailija
14/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatiloilla on aina kissoja, jotka pitävät tuholaiset loitolla. Ongelmaan on ekologinen ratkaisu.

Kysypä asiaa alueen linnuilta.

Mutta juu, irtokissojen väheneminen ja mm. lintujen ruokinta varmaan taustalla.

Vierailija
15/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yhteys näillä on?

Kireä foliohattu.

Vierailija
16/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyneet myös siksi että rotanmyrkkyjen ostaminen normaaleille ihmisille on kielletty joku aika sitten. Niitä saavat ostaa erityisluvalla vaan maanviljelijät ja tuholaistorjujat. Naurettava päätös tämäkin.

Tämäkin.

Vierailija
17/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin nähnyt tätä, mutta ihan toisella paikkakunnalla. Kuulun Facebookissa rottaryhmään, koska minulla on kesyrottia. Siellä oli joku juuri kuvannut pienen pätkän villirotasta, joka ilmeisesti oli syönyt rotanmyrkkyä ja mietti mitä pitäisi tehdä. Siihen tuli paljon kommentteja ja yksi jäi mieleen. 

Se meni jotenkin näin; "Näin myös kerran rotanmyrkkyä syöneen rotan tallilla enkä osannut tehdä mitään 12-vuotiaana. Keräsin kuitenkin pois ne myrkyt ja sanoin tallin omistajalle että oli viiminen kerta kun laittaa tuollaista p*skaa nurkkiin. Hirveän kivulias kuolema eläimelle."

Ymmärrän sen, että varmasti on kivulias kuolema eläimelle, mutta se on vain ihan tosiasia, että rotat ja muut jyrsijät tekevät valtavasti tuhoja, varsinkin jossain tallilla. Onhan minullakin rottia ja ovat minulle rakkaita, sitä ei voi edes käsittää, millaisia rotat ovat ennenkuin niitä hankkii. Mutta kyllä minä silti loukutan omasta pihasta noita villirottia ja laitan hiirenloukkuja, vaikka minulla on myös kesyhiiriä. Tuntuuhan se hieman nihkeältä, mutta tiedostan todellakin niiden aiheuttamat ongelmat, eivätkä ne ole mitään pieniä edes omakotitalossa, saati sitten tallilla, joka on toisen elanto. 

Sain kerran paheksuntaa osakseni, kun kerroin hiirien loukutuskauden alkamisesta.

Joka syksy vanhaan maalaistaloon tulee hiiriä/myyriä valtavat määrät ja ne on loukutettava pois, ellei halua hiirilaumaa taloonsa.

Vierailija
18/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa halunnut nähdä tallinomistajan ilmeet ja reaktiot. Itse olisin laittanut tytön laittamaan myrkyt takaisin ja sitten olisi saanut laputtaa tiehensä.

Vierailija
20/101 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennetaan nyt sen verran, että ennen ostoa pitää suorittaa erityinen kasvinsuojelututkinto (pelkkä testi 50 e ja sitä ennen 100-200 e hintainen koulutus). Ja tämä 5v välein.