Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä teidän tytöt ovat alkaneet pyyhkiä itse piissaamisen jälkeen?

Vierailija
01.08.2008 |

.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei muista pestä käsiä sen jälkeen ja pyyhkimistuloksetkin on mitä on.

Vierailija
2/6 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 3 v 9 kk ja edelleen sanon kuin automaatti vessaan menevälle tytölle "Pyyhi hyvin ja pese kädet".

Jompi kumpi tai molemmat edellä mainituista unohtuvat helposti kun kiire leikkimään jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi alkoi pissaamaan pöntöllä (ei suostunut pottaan) 2v 4kk ikäisenä, alkoi mantra kaikua kotonamme: "Ota paperia ja pyyhi, vedä vessa ja pese kädet." Sama levy pyörii vieläkin, tyttö nyt 6 ja puoli vuotta... Osaa siis, mutta ei muista/ malta/ viitsi aina... Käsipesusta olen kaikkein tarkin ja pakitan lapsen takaisin vessaan, jos on epäilys, ettei käsiä ole pesty. Pikkarit vaihdetaan kuitenkin päivittäin, joten siihen pissan pyyhkimättömyyteen ei kuole.

Vierailija
4/6 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttö on nyt 2,5v ja käyny potalla pian 5 kk, aluksi ei sanonu mitään kun kävi vessassa; potta oli tyhjätty ja vähän oli paperia käytetty ja pönttökin vedetty=)

Meidän piti oikein harjoitella, että pissin jälkeen huudetaan pyyhkimään eikä pottaa tarvi tyhjätä itse! Nyt vaan tuli mieleen kuinka vanhana voisi alkaa pyyhkiä itse, kun siihen on nytkin kiinnostusta ja käsiä pestään joka tapauksessa vessa käynnin jälkeen.

t.ap

Vierailija
5/6 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkavat sen jälkeen harjoitella. Jokainen tietysti motoriikan jne mukaan.

Kirjoitin tuon edellisen kommentin siitä, ettei tyttö pyyhi, koska äidin mielestä "vasta koulussa tarvitsee". Tyttö on 6v ja normaali motoriikaltaan. Ihmettelen vähän sitä, että miksi se tyttö ei SAISI jo itsenäisestikin pyyhkiä, kun olen käsittänyt tämän olevan viimeistään eskari-ikäisen harjoittelun alla - siis "itsenäinen suoriutuminen vessassa".

Kuitenkin jos lapsella on kiinnostusta ja taitoa, niin mun mielestä jokaista lasta voi myönteisesti kannustaa henk koht hygienian oppimiseen. Ei niin, että "nyt on kuule pakko itte", vaan "joo, kokeile vaan, harjoittelu tekee mestarin!"

Vierailija
6/6 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan loputtomasti toppuuttelis lasta, jolla on innostus hoitaa jokin homma itse. Pikkarit tosiaan vaihdetaan päivittäin, joten pienet huolimattomuudet eivät tapa