Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää naiset, jotka kertovat liikkuvansa sopivasti, mutta takapuoli

Vierailija
19.08.2013 |

on littana ja leveä. Pahimmillaan pikkuhousujen rajat näkyvät selvästi ja tekevät "pussit" pakaroihin. Jotenkin huvittaa sitten kun tällaiset naiset kertovat liikkuvansa kohtuullisesti.

Anteeksi vain, mutta liikunnan on oltava jotain rauhallista löntystelyä tai haravointia ja rikkaruohojen nyppimistä, jos perä on tuollainen.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 18:57"]

Mjaa. Vatsa-pepputreeni joka päivä. Kerran viikossa rankka tanssitunti, zumba ja 6km hölkkälenkki. Paino normaali. Perse ku pannukakku.

[/quote]

Et välttämättä osaa aktivoida pakaralihaksia. Kireät lonkankoukistajat?

Vierailija
22/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tuo ahterin muoto on pitkälti kiinni myös perintötekijöistä. Minäkin liikuin nuorena todela paljon, kesäisin kuljin työmatkat fillarilla 20 km/päivä, kävelin reippaita pitkiä lenkkejä (reiteillä kovia nousuja), kävin pari kestaa viikossa jumpassa, ja silti minulla oli nk. ratsastushousut. Muuten olin kyllä melkoisen hoikka, mutta ne pirun ratsastushousut olivat ja pysyivät. Äidilläni oli samanlaiset, samoin kummallakin siskollani. Toinen siskoista oli himouimari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Kävely, hölkkä, ratsastus jne. liikuntalajit ei vaan aktivoi takapuolta tarpeeksi. Vaikka miten paljon liikkuisi, niin ei se takapuoli erityisesti siitä muotoudu. Eniten vaikutusta (syömisen, liikuntatehon jne.) lisäksi on lajivalinnalla, hyppyjä ja loikkia sisältävät, kunnon salitreeni ym. muokkaavat takapuolta. Voisi sanoa, että liikunnan pitää olla anaerobistakin, että takapuolen lihakset kehittyvät näkyvästi. Sen lisäksi perimällä on jonkin verran vaikutusta. Luulisi tämän olevan selvää ap llekin, kun noin viisas tunnut olevan...

terv. bodari

Vierailija
24/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 17:32"]

on littana ja leveä. Pahimmillaan pikkuhousujen rajat näkyvät selvästi ja tekevät "pussit" pakaroihin. Jotenkin huvittaa sitten kun tällaiset naiset kertovat liikkuvansa kohtuullisesti.

Anteeksi vain, mutta liikunnan on oltava jotain rauhallista löntystelyä tai haravointia ja rikkaruohojen nyppimistä, jos perä on tuollainen.

[/quote]

No mulla on ainakin noin, aika lailla ja juoksen puolimaratonin kahteen tuntiin ja kyykkään 70 kg:n painoilla salilla. Treenaan noin 6 h viikko.

Vierailija
25/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liikun 6 kertaa viikossa monipuolisesti. Mulla on reidet terästä, mutta takapuoli löysä. Kyykyissä mun teräsreidet aktivoituu ja kompensoi takapuolen tehtävää. En ole oikeasti löytänyt hyvää eristävää pakaraliikettä, jossa toi mun laarditakamus tekis kaiken työn. Reisiä en todellakaan haluaisi enää kasvattaa yhtään! Annatko ap vähän vinkkejä, kiitos! Takakyykky tangolla, etukyykky kahvakuulalla, askelkyykyt, bulgarialaiset jne. on kokeiltu. Reidet niissä kyllä hapottaa, mutta ei takapuoli :(

Vierailija
26/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko joku vielä, mitä hemmettiä se muille kuuluu, millainen  takapuoli jollakulla toisella on? Mikä ihmeen fitnessfasismiliike täällä on pässyt valloilleen? Onko teillä arvostelijoilla mitään omaa sisältöä elämässä vai mietittekö kaiket päivät vain perseitä?

Vierailija
27/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:36"]

Mä liikun 6 kertaa viikossa monipuolisesti. Mulla on reidet terästä, mutta takapuoli löysä. Kyykyissä mun teräsreidet aktivoituu ja kompensoi takapuolen tehtävää. En ole oikeasti löytänyt hyvää eristävää pakaraliikettä, jossa toi mun laarditakamus tekis kaiken työn. Reisiä en todellakaan haluaisi enää kasvattaa yhtään! Annatko ap vähän vinkkejä, kiitos! Takakyykky tangolla, etukyykky kahvakuulalla, askelkyykyt, bulgarialaiset jne. on kokeiltu. Reidet niissä kyllä hapottaa, mutta ei takapuoli :(

[/quote]

Sun asento on väärä kyykyissä, jalat liikaa takana ja liian leveällä; jalat eteenpäin, selkä ei saa työntyä eteen ja haaraa pienemmäksi. Myöskään prässissä ei saa olla kuin max puolentoista nyrkin rako jalkojen välissä

Vierailija
28/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, ap on mennyt Niinan luo kahville ja aina kun Niina on noussut hakemaan kahvia vieraalleen, on ap tirkistellyt ja kyttäillyt Niinan perää ja pikkuhousurajoja! Repeän mielikuvalle :DDDD

Vierailija
29/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännän vielä rautalangasta: ihmisellä on kahdentyyppisiä lihassoluja, nopeita ja hitaita. Hitaat tekevät työtä pääosin pitkäkestoisessa liikunnassa, nopeat lyhytkestoisessa. Esimerkiksi kävely kehittää hitaita, aerobisia soluja, ja raskas painoharjoittelu nopeita, anaerobisia. Näissä on se ero, että hitaat eivät erityisen paljoa kasva - millään liikuntamäärällä, kun taas nopeat kasvavat. Liikunta kuin liikunta on hyvästä.

Pelkästään perseestä et siis voi päätellä, harrastaako ihminen liikuntaa vai ei, ainoastaan tosi hyvä takapuoli voi kertoa että ihminen syö järkevästi, omistaa hyvät geenit siltä osin, ja harrastaa luultavasti jotain salitreenintyyppistä.

bodari nro 15

Vierailija
30/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 11:45"]

[/quote]

Sun asento on väärä kyykyissä, jalat liikaa takana ja liian leveällä; jalat eteenpäin, selkä ei saa työntyä eteen ja haaraa pienemmäksi. Myöskään prässissä ei saa olla kuin max puolentoista nyrkin rako jalkojen välissä

[/quote]

PT:n kanssa on käyty tekniikka läpi ja hän kyllä painotti, että kyykyssä jalat pidetään hartioiden leveydellä ja jalkaterät pikkuisen ulospäin. Polvet liikkuvat samaan suuntaan jalkaterien kanssa. Selkä pidetään toki pystyssä. Jos kyykkään jalat kapealla (1,5 nyrkkiä on selvästi lantiotakin kapeampi!), en pääse tarpeeksi syvään, koska lantion luut ottavat vastaan. Leveässä haarassa lantio on avonaisempi ja liikerata isompi. Mitä syvemmälle kyykkää, sitä enemmän paran pitäisi aktivoitua. En vaan saa tuntumaan...

Vierailija
31/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Lisäksi kun sulla on epäsuhta kropassa, kannattaa ihan mielikuvaharjoitteilla ja tietoisella aktivoinnilla koittaa saada takapuolta mukaan. Eri asentojen ja leveyksien lisäksi. Suorin jaloin maastavetoa kannattaa tehdä myös, ja liikkeen loppuvaiheella rutistaa takapuolella kunnolla. Pikkuhiljaa takapuolen lihakset alkaa lähtemään mukaan, kun et lintsaa niitä vaan keskityt. Jos voimissa on epäsuhta, helposti alkaa kompensoimaan liikkeitä ja se johtaa kierteeseen. Kunnollista eristävää liikettä ei ole mullakaan tiedossa, valitettavasti.

15

Vierailija
32/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:00"]

[/quote]

[/quote]

PT:n kanssa on käyty tekniikka läpi ja hän kyllä painotti, että kyykyssä jalat pidetään hartioiden leveydellä ja jalkaterät pikkuisen ulospäin. Polvet liikkuvat samaan suuntaan jalkaterien kanssa. Selkä pidetään toki pystyssä. Jos kyykkään jalat kapealla (1,5 nyrkkiä on selvästi lantiotakin kapeampi!), en pääse tarpeeksi syvään, koska lantion luut ottavat vastaan. Leveässä haarassa lantio on avonaisempi ja liikerata isompi. Mitä syvemmälle kyykkää, sitä enemmän paran pitäisi aktivoitua. En vaan saa tuntumaan...

[/quote]

Mä puhuin prässistä sen nyrkin kera. Ja jos pt:n neuvo ei ole auttanu niin kannattaisiko kokeilla jotain muutakin? Kenenkään perse ei ole sellainen etteikö oikealla treenillä sitä saisi muokattua

Vierailija
33/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää naiset jotka tuijottaa toisten naisten takapuolia ja tekee niistä analyyseja. Ja vielä ihmettelevät niitä vauvapalstalla.

Mua siis todella ihmetyttää!!

Vierailija
34/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos olet terve niveliltä, niin kokeile kuitenkin eri leveyksiä ehdottomasti! Kyykyssä kyllä useimmiten lihaskireydet ottaa vastaan kuin lantion luusto. Kokeilepa venytellä. Eri leveyksillä ilman painoa kokeile laskeutua täysin kyykkyyn, onnistuuko? Leveämpi asento on aina vaikeampi, koska myös nivelsiteiden kireys vaikeuttaa. Voit alkuun esim. tehdä vähemmän syvää liikettä, tai syvää hyvin, hyvin pienillä painoilla, jopa ilman painoa kunnes alkaa venyä.

Eli kokeile ilman painoa! Jos pääset alas, kantapäät maassa, polvet ja jalkaterät samaan suuntaan ja pystyt siinä muutaman sekunnin olemaan, onnistuu se painonkin kanssa.

15

Vierailija
35/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yhden jalan prässi (pysty). Takapotku ristikkäistaljan alakiinnityksessä, pakaralaite, sumomave, sjmave.

Vierailija
36/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:01"]

[/quote]

[/quote]

Lisäksi kun sulla on epäsuhta kropassa, kannattaa ihan mielikuvaharjoitteilla ja tietoisella aktivoinnilla koittaa saada takapuolta mukaan. Eri asentojen ja leveyksien lisäksi. Suorin jaloin maastavetoa kannattaa tehdä myös, ja liikkeen loppuvaiheella rutistaa takapuolella kunnolla. Pikkuhiljaa takapuolen lihakset alkaa lähtemään mukaan, kun et lintsaa niitä vaan keskityt. Jos voimissa on epäsuhta, helposti alkaa kompensoimaan liikkeitä ja se johtaa kierteeseen. Kunnollista eristävää liikettä ei ole mullakaan tiedossa, valitettavasti.

15

[/quote]

Näinhän se valitettavasti on. Yritän kyllä kovasti keskittyä pakaroihin, mutta treenin jälkeen suurin polte on aina etureisissä. Epäsuhta vaan kasvaa kasvamistaan.

Vierailija
37/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etureisidominanssi on aika yleistä. Pakarat pitää aktivoida toimimaan aktivointiharjoitteilla, jotka suoritetaan ENNEN sitä pääliikettä, eli kyykkyä tai prässiä. Hyvä pakaran aktivointiliike on lantionnosto jalkaterät jumppapallon päällä, muuten selällään maaten tai lantionnosto siten, että laitat tangon poikittain lonkan koukistajien päälle ja pumppaat. Reiden loitonnus laitteessa toimii myös ihan hyvänä aktivointiharjoitteena. Sen jälkeen sitten prässiä päälle ja alkaa hanuri pikkuhiljaa löytyä.

Vierailija
38/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:06"]

Ihmetyttää naiset jotka tuijottaa toisten naisten takapuolia ja tekee niistä analyyseja. Ja vielä ihmettelevät niitä vauvapalstalla.

Mua siis todella ihmetyttää!!

[/quote]

luulen että ap on mies...

Vierailija
39/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, lopetat siis selittelyn ja jätät tutun ja turvallisen normikyykyn pois! Seuraavassa treenissä kokeilet tehdä ihan pelkän persetuntuman, ei mitään muuta. Aktivoit etukäteen, ja keskityt liikkeessä joka ikinen nosto. Eli joka liikkeessä puristat ja kovaa sitä takapuolta, teet askelkyykkyä ja yhden jalan askelkyykkyä, suorin jaloin maastavetoa eri leveyksillä (lintsaamatta, ne jalat tosiaan ihan pikkusta vaille polvista suorat, lakkaa vaikuttamasta jos teet polvet koukussa). Ja viimein kyykkyä eri leveyksillä ja edelleen keskittyen takapuoleen. Sitten katsotaan itketkö seuraavana päivänä :)

Jokaisella on kropassa joku lihasryhmä, jonka kanssa joutuu työskentelemään enemmän, mutta yleensä ne lähtevät kehittymään kun niihin keskittyy.

15

Vierailija
40/63 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun minun perse on tulessa monta kertaa viikossa, eikä se silti kummonen ole. Miten  selitette sen?