Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hampurilaisesta on tullut näin suosittu ruoka?

Vierailija
15.08.2020 |

Siis miettikää: se on jauhelihapihvi. Sämpylän välissä. Sopii ehkä kädestä syötäväksi pikaruuaksi. Kuiteniin näitä myydään myös "paremmissa" ravintoloissa, jolloin sillä sämpylällä ei olekaan mitään virkaa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki ketjusta täynnä ääliöitä. Opetelkaa nyt ees kirjottamaan oikein. Se on suosittu ruoka ehkä koska laadukkaista raaka-aineista tehtynä se on hyvää? Sitäpaitsi on väliä miten se kootaan, oikea koontitapa helpottaa syömistä merkittävästi. 

Vierailija
42/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilainen on varma valinta ns paremmissa ravintoloissa nekun yleensä yrittävät tehdä annoksista jotenkin erilaisia niin ei aina listan mukaan tiedä mitä saa. Hinnoittelu on toki myös hieman "parempaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun burgereissani ole ikinä jauhelihapihvejä. Melko mielikuvituksetonta, jos ei muuta keksi sinne väliin laittaa kuin jauhelijaa. Hampurilaisissa on rajattomasti variaatiomahdollisuuksia ja se selittääkin niiden suosion. 

Mäkkärissäkö?!

Vierailija
44/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä myös. Höttöisen valkoisen sämpylän välissä huonolaatuisesta jauhelihasta tehty pihvi ja jonkin verran kasviksia muka. (Vaikka suolakurkkua on vaikea pitää enää kasviksena, ravintoarvo nolla, jos ei ole maitohappokäytettyä, jollaisia hienouksia tuskin näistä massaruokaloista löytyy.

Pääainekset ovat valkoinen vehnäjauho ja jauhettu liha. Ei täytä mun terveydellisiä kriteerejä, haluan säilyttää itseni toimintakykyisenä. myös vanhempana, enkä joutua sisäelinsairauksien osastolle. Ei ihme, että burgereilla saa löysän lihavan vatsakummun, kun itse ravinto on niin löysää.

Mutta ehkä ne burgereitten trans-rasvat selittää suosion, niihin jää nimittäin koukkuun.

Tehkää palvelus lapsillenne: älkää opettako Mäkkäriin!

Vierailija
45/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömälle: hampurilaisia on muuallakin kuin mäkkärissä.

Vierailija
46/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitusleikkaus purilaisia

Vierailija
47/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkkäreiden ja hesejen ynnämuiden hmapurilaiset on mautonta mössöä. En ymmräärä niiden suosiota.

Hampurilainen on oikeasti mieletön herkku. Mutta näiden halpis-pikaruokaloiden hampparit ovat todella mauttomia ja halvan makuisia. Itse tehdyt hakkaa ihan miljardi-nolla. Ja voi tehdä myös terveellisemmän version. 

Vierailija
48/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppari = vetelehtivä, epäsiisti mies tai nuorukainen

Vierailija
49/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Mäkkärin juustohampurilainen sekä El Maco ovat aidosti hyviä. Ns. paremmat burgerit ovat turhan usein mauttomia. 

Vierailija
50/51 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään euron juusthampurilaisesta. :P

Vierailija
51/51 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisen pyöreään lämpöiseen sämpylään upotetaan koko naama samaan tapaan kuin vauva haukkaa tissiin. En kauheasti hämmästyisi jos tämä on se pohjimmainen syy niiden suosioon.