Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika hyvin Hans Välimäki piilotellut C. Dominiquen oikean perustajan

Vierailija
19.08.2013 |

Eka kertaa törmäsin tietoon, että Chez Dominique, jonka Hans Välimäki väittää perustaneensa, ei olekaan Hans Välimäen perustama. Ravintolan perusti Dominique Rubaud, joka pestasi Välimäen keittiömestariksi, ja myi ravintolan Välimäelle muuttaessaan pois Suomesta. Chez Dominiquen herkut ovatkin alunperin Rubaudin käsialaa ja hänen perintöään. Mutta hyvin on Välimäki paistatellut maineen ja kunnian valokiilassa mainitsemattakaan Rubaudia. :-)

Olen kuullut Välimäestä kaikenlaista vähemmän imartelevaa liittyen hänen persoonansa, mutta olen ajatellut, että kateellisten panettelua. Tämä uusin käänne valottaa kyllä lisää Välimäen "kyynärpäätaktiikkaa".

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013082617411350_ru.shtml

Hasse sulkee ravintolansa! Onkohan tosiasiallisena syynä tämän ketjun aloittajan paljastus, joka on lähtenyt leviämään ja kantautunut Hassenkin korviin?

Vierailija
2/50 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:10"]

Chez Dominiquen herkut ovatkin alunperin Rubaudin käsialaa ja hänen perintöään. Mutta hyvin on Välimäki paistatellut maineen ja kunnian valokiilassa mainitsemattakaan Rubaudia. :-)[/quote] Höpö, höpö.

Ravintolan ruokalista elää tietysti koko ajan, joten kyllä C.D. ruuat, lista ja maine on ihan Välimäen omaa tekemistä. Ei siellä ole alkuperäisestä perustajasta jäljellä muuta kuin nimi enää vuosikausiin.

Minä näkisin melkein toisin päin, että Välimäeltä hieno ele jättää nimi ennalleen, ekä muuttaa sitä "Chez Hansiksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ihan yleistä tietoa, eli ei mikään uutinen. Ei Välimäki ole koskaan salaillut alkuperäistä omistajaa, moni yritys vaihtaa omistajaa eikä niitä edellisiä koko ajan kailoteta.

Se, mitä mieltä olen Välimäestä, jääköön tässä sanomatta.

Vierailija
4/50 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Chez Dominique etusivun slogania "Me emme tingi mistään" voisi helposti jatkaa näin "...paitsi totuudesta" :D"

Ja työntekijöiden palkoista

Vierailija
5/50 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo oli tarinan Hesari kirjoittanut. Olisi varmaan hyvä kuulla se toinenkin puoli totuudesta. Se vähä mitä olen ranskalaisia treffannut: aika hedonisteja.

Vierailija
6/50 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kateelliset peräpitäjän nakkikioskin pitäjät surkuttelee kohtaloaan kun ei michelin tähtiä ole vielä tullut. Jos teitä ei miellytä se että ostettuaan ravintolan hän "perusti" sen niin mitä väliä sillä on. Eipä olisi kahta micheliniä tullut ilman Hansia. Välimäki got what it takes to be an chef.

Vierailija
7/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:40"]

En oikein ymmärrä, kuinka isältä voidaan evätä tapaamisoikeus :-/ Surullista. Siis olettaen, että kyseessä on normaali isä, joka ei ole vaaraksi lapselleen.

[/quote]

Ilmeisesti ruotsinkieliselle mahtisuvulle kaikki on mahdollista,....

[/quote]

Varsinkin kun isä on ulkomaalainen. Jutun mukaan eivät pidä yhteyttä vieläkään, poika nyt 15 vuotta. Sääli. 

Vierailija
8/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:19"]

No en tiedä kenen käsialaa ravintolan kotisivut sitten ovat, joilla todetaan aika yksiselitteisesti:

"Chez Dominiquen perusti keittiömestari Hans Välimäki viisitoista vuotta sitten."

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:13"]

Hansista ja hänen veden hinnoittelustaan voi olla montaa mieltä, mutta missään haastattelussa hän ei ole mainostanut perustaneensa Chez Dominiqueta. Yleensä hänet tituleerataan ravintolan omistajana (mitä hän onkin). 

[/quote]

[/quote]

No niinpä muuten lukeekin ihan etusivulla. (Ottakaa joku osaavampi ruutukaappauksella talteen, saattaa häipyä teksti sieltä kohta aika nopeasti :D) Saa nähdä millaisen vastineen Välimäki tällä kertaa antaa, jos tästäkin nousee juttua somessa.

Vierailija
9/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, minä (nro 16) yritin lainata viitosta mutta kykyni eivät näemmä riittäneet edes siihen. Viitonen siis kirjoitti:

No en tiedä kenen käsialaa ravintolan kotisivut sitten ovat, joilla todetaan aika yksiselitteisesti:

"Chez Dominiquen perusti keittiömestari Hans Välimäki viisitoista vuotta sitten."

Vierailija
10/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chez Dominique etusivun slogania "Me emme tingi mistään" voisi helposti jatkaa näin "...paitsi totuudesta" :D

Vierailija
11/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.

Vierailija
12/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikoinaan syömässä jo tuolla Huone ja keittiö -ravintolassa 90-luvulla ja olen kokoajan tiennyt, että Chez Dominiquen perusti nimenomaan sama Dominique-niminen ranskalaisheppu. Sitä en tiennyt, että Välimäki kertoo perustaneensa Chez Dominiquen.

Vierailija
13/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun hän on jatkanut siinä yritystoimintaansa, niin silloin hän on sen yrityksen perustaja. Jos jollain muulla on siinä ollut aiemmin lusikkansa sopassa, niin eihän se tarkoita, että mikään "idea" olisi sama. Eiköhän Hansilla ole ihan oma linjansa. Minulle aivan sama, mitä hän on vapaa-aikanaan. Jos haluan herkullista ruokaa, voin ihan hyvillä mielin käydä vaikkapa juuri tuossa kyseisessä ravintolassa. Eiköhän ravintolan nimikin olisi muutettu, jos jotain oikeasti yrittäisi omistaja salata.

Vierailija
14/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HöH. Mun maailma romahti viimeksi viime vkolla, kun kuulin, että Iittalan Taika sarja tehdään Thaimaassa. Siis samantasonen järkytys kuin nyt.

Vierailija
15/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paska. Mulla on pöytävaraus kahden viikon päähän kyseiseen ravintolaan. Pitäiskö perua?

Vierailija
16/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru. Tai sitten kuittailet jotakin siellä. Siis vasta ku oot syöny ruokas, ettei ne sylkäse sun ruokaan.

Vierailija
17/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 20:27"]

Voi paska. Mulla on pöytävaraus kahden viikon päähän kyseiseen ravintolaan. Pitäiskö perua?

[/quote]

On siis todella kallis paikka verrattuna eurooppalaisiin vastaaviin. Ruoka on toki hyvää, mutta se hinta.. t. 2ruokailijaa 320€ ilman viinimenua. Sillä hinnalla melkein jo matkustaa paremman ilmapiirin ravintoloihin. 

Vierailija
18/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kuvakaappauksen talteen  :D

Vierailija
19/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 20:08"]

No, kun hän on jatkanut siinä yritystoimintaansa, niin silloin hän on sen yrityksen perustaja. Jos jollain muulla on siinä ollut aiemmin lusikkansa sopassa, niin eihän se tarkoita, että mikään "idea" olisi sama. Eiköhän Hansilla ole ihan oma linjansa. Minulle aivan sama, mitä hän on vapaa-aikanaan. Jos haluan herkullista ruokaa, voin ihan hyvillä mielin käydä vaikkapa juuri tuossa kyseisessä ravintolassa. Eiköhän ravintolan nimikin olisi muutettu, jos jotain oikeasti yrittäisi omistaja salata.

[/quote]

Hansista ei ko ravintolan perustajaa saa. Hän osti sen toiminnan ja on sittemmin sitä itse kehittänyt jne. Perustaja on se ensimmäinen tyyppi. Aina. Nyt olisi syytä päivittää kotisivut ja äkkiä. Ei ole Hansilta mitään pois jos perustaja mainitaan.

Vierailija
20/50 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen Chez Dominique oli hyvin erilainen verrattuna Hansin luotsaamaan ravintolaan. Ranskalaisesta keittiöstä voi tehdä monenlaista tulkintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi