Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tallinna, köyhien ostoparatiisi

Vierailija
19.08.2013 |

Miksi köyhät tuhlaa rahansa turhuuksiin? Olisi varmasti parempaakin ostamista. Eräs köyhä blogisti juuri esitteli kahden postauksen verran matkaansa. Tallinna kuitenkin paikka jossa kaikki ovat käyneet. Ja ketä kiinnostaa köyhän kamalat ostokset?

Köyhien ei kuuluisi saada blogata. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan palvelut ja erikoistuotteet houkuttelevat varakkaitakin ihmisiä. Virossa työtönkin pääsee kampaajalle, kosmetologille yms. ja vieläpä ns. parempiin paikkoihin, hinta tosiaan puolet siitä mitä pk-seudulla kotimaassa.

Vierailija
22/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 08:02"]

Minulle aiheuttaa kauteutta Tallinnassa myytävät tori/tuoretuotteet. Kukat, marjat, peruna yms. huomattavasti laadukkaanpia ja tuoreenpia kuin Suomessa.

[/quote]

Itsekin matkustan vain tuoreen perunan perässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 09:06"]

Nimenomaan palvelut ja erikoistuotteet houkuttelevat varakkaitakin ihmisiä. Virossa työtönkin pääsee kampaajalle, kosmetologille yms. ja vieläpä ns. parempiin paikkoihin, hinta tosiaan puolet siitä mitä pk-seudulla kotimaassa.

[/quote]

Ei ainakaan virolainen työtön, siellä kun palkat ovat paljon pienempiä ja sosiaalietuudet minimaalisia.

Vierailija
24/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin pitkästä aikaa  Tallinnassa/Virossa kesällä, eikä tarvitse taas vähään aikaan mennä. Tallinnassa ei ole mitään muuta kivaa enää kuin vanhakaupunki. Hinnat on noussut aivan järkyttäviksi, eli ei mikään köyhän ostospaikka.

Muutenkin olen ainak ihmetellyt, et porukka menee vaikka Pärnuseen ja siellä ostoksille. Luulisi että on parempi jo ajaa Latvian puolelle, koska Pärnusta on normiautolla reilu tunti. Ja hinnat on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin Virossa. Niin ja niitä hiekkarantojakin löytyy. Tietysti sitten joutuu ajamaan muutaman tunnin, mutta ei kauaa. Ja rannat on huomattavasti paremmat kuin Pärnussa

Vierailija
25/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme Turusta mieluummin Gdanskissa. Halpislennolla 1,5 tuntia ja paljon suurempi kaupunki kuin Tallinna, upeita ostoskeskuksia ja superhalpoja outleteja. Ja vanha kaupunki ihan toista luokkaa kuin Tallinnan, aivan ihana.

Itsekin mieluummin menen Puolaan, koska sinne pääsee halvemmalla kuin Tallinnaan ja hinnat aivan eri luokkaa. Samaten muutenkin kaupungit hienoja Tallinnaan verrattuna.

Vierailija
26/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:42"]

Itse kävin pitkästä aikaa  Tallinnassa/Virossa kesällä, eikä tarvitse taas vähään aikaan mennä. Tallinnassa ei ole mitään muuta kivaa enää kuin vanhakaupunki. Hinnat on noussut aivan järkyttäviksi, eli ei mikään köyhän ostospaikka.

Muutenkin olen ainak ihmetellyt, et porukka menee vaikka Pärnuseen ja siellä

ostoksille. Luulisi että on parempi jo ajaa Latvian puolelle, koska Pärnusta on normiautolla reilu tunti. Ja hinnat on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin Virossa. Niin ja niitä hiekkarantojakin löytyy. Tietysti sitten joutuu ajamaan muutaman tunnin, mutta ei kauaa. Ja rannat on huomattavasti paremmat kuin Pärnussa

[/quote]

Hei millä kielellä se taipuu Pärnu - Pärnuseen? Turun murteellako?

Vierailija
27/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun Tallinna ei ole tehnyt mitään suurta vaikutusta. Vanhakaupunki on ainoa minkä vuoksi viitsii sinne lähteä muutoin aika kamala paikka. 

Vierailija
28/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 03:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:57"]

Tämmöinen keskituloinen käy tallinnassa ostamassa toisinaan lastin ruokaa. Jos juhlat on tulossa, niin kannattaa sen ruuankin takia jo mennä. Toki tulee ne juomatkin siinä samalla, mutta kaikki juhlaruuat. Niissäkin pääsee puoleen hintaan.

Krääsä jää kyllä rekkeihinsä.

En bloggaile. Sorry.

[/quote]

Missä siellä teet ruokaostokset?

[/quote]

Prisma, Rimi ja Selver. (ohis)

Vierailija
29/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ja voi teitä tietämättömiä. Tallinnassa on todella hyvät valikoimat hyvälaatuisia merkkituotteita ja myös sellaisia kokoja (46-48) joita ei Suomessa ole missään. 

Vierailija
30/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, uskoo ken tahtoo. Puoli ilmaista näyttää olevan.

Vierailija
31/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 14:04"]

Oi ja voi teitä tietämättömiä. Tallinnassa on todella hyvät valikoimat hyvälaatuisia merkkituotteita ja myös sellaisia kokoja (46-48) joita ei Suomessa ole missään. 

[/quote]

Lihaville ei ole merkkejä eikä köyhien kuulu kävellä merkeissä.

Vierailija
32/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä käynyt Tallinnassa, enkä lue blogeja.

Vierailija
33/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt vain kerran ja minulle siellä ei ollut mitään ostettavaa halvan alkoholin ja tupakan lisäksi. ruokia en katsonut. vanha kaupunki oli paljon suurempi elämys kuin kaupat, sen takia kannattaa kyllä käydä.

Vierailija
34/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikki suomalaiset eivät ole käyneet Virossa lainkaan. Pohjois-Suomen asukkaista noin puolet ei ole siellä käynyt.

Vierailija
35/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn siellä sen takia, koska sieltä vanhempikin nainen löytää naisellisia ja muodikkaita vaatteita. Suomessa löytyy lähinnä pissistä tai mummoa. 

Vierailija
36/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten todella köyhä jos ei ole edes Tallinnassa käynyt. Tuokin blogisti on varmasti säästänyt rahaa monta vuotta, että sai ostettua matkan ja vähän vaatteita.

Vierailija
37/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 14:06"]

Hah, uskoo ken tahtoo. Puoli ilmaista näyttää olevan.

[/quote]

Ystäväiseni, kannattaa kerrata vähän suomen kielioppia. Puoli-ilmainen on yhdyssana.

Minkä lisäksi olet itse asiassa väärässä. Palvelut ovat parhaimmillaan puolet halvempia Tallinnassa kuin Helsingissä.

http://www.hs.fi/talous/a1374549937144

Mutta sinä/ap puhuitte nyt ostoksista. Tallinnan keskustassa ei ole enää ollenkaan niin halpaa. Muoti, sisustus ym. ovat paikoin täysin Suomen hinnoissa, varsinkin jos kyse on ei-virolaisista tuontituotteista. Monet tallinnalaiset käyvät muuten ostoksilla täällä Helsingissä, eli se kertoo jo jotain hintaeron kaventumisesta.

Minä ostan Virosta virolaista designia ja käsityötä. Viimeksi ostin Ivo Nikkolon jakun, Vivian Vaun korkkarit ja Helina Tilkin ihanan tilkkutäkin mökille...

Hintaa oli, mutta ei se design ja käsityö halpaa ole Suomessakaan, maksaa varmaan 2-3 kertaa enemmän täällä. Eli laatutuotteissa voi olla näin.

Vierailija
38/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n provossa on hoopo logiikka. Miksi ihmeessä köyhän EI kannattaisi tehdä ostoksensa paikassa, joka on halvempi? Miksi pitäisi maksaa enemmän ja ostaa samat jutut kalliilla?

Juuri pienituloisenhan pitää olla hintatietoinen. Laivamatkoja saa muutamalla kympillä, se hinta tulee äkkiä takaisin, jos tietää mitä hakee.

Tosin totta tuokin, että hintaerot on pienentyneet.

Vierailija
39/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ei kannata laittaa sitä muutamaa kymppiä turhuuteen.

Vierailija
40/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa helsinkiläiset käyvät Tallinnassa ostoksilla. Halvatun köyhät.