Miistä sun pappa on kotoisin? Mun oli karjalan hiitolasta.
Kommentit (58)
2km omasta nykyisestä asuinpaikastani
Toinen Kuorevedeltä ( nyk. Jämsä) , toinen Kuusamosta.
Toinen Humppilasta, toinenEurajoelta
Toinen Laatokan Karjalasta ja toinen varmaankin jostain pohjoisesta. Karjalaispappaani en tosin ole koskaan nähnyt, hän kun kuoli jo 1930-luvulla.
Mammu on Toivakasta, Maapu Jyväskylästä. Pammu on Jyväskylästä ja Paapu Turusta.
Toinen Sulkavalta tai Juvalta Etelä-Savosta, jäi vähän epäselväksi kummassa niistä oli syntynyt ja kummassa varttunut lapsuusvuotensa.
Toinen Parikkalasta Etelä-Karjalasta.
Toinen Viipurista ja toinen Ensosta.
Vierailija kirjoitti:
Pappani oli kotoisin Karjalan Sakkolan kylästä. Meni sotaan 19-vuotiaana ja säilyi hengissä eli 92-vuotiaaksi. Tärkeä esikuva positiivisuudessaan minulle.
Hieno juttu. Mun pappa taisteli myös sodassa. Kuusamo tuhottiin maan tasalle, desantit tap poivat siviilejä. Itänaapuri varasti Kuusamon Paanajärven alueen itselleen. Pappa ja hänen sukupolvensa miehet rakensivat omin käsin Kuusamon uudelleen. Vedetään me suomalaiset yhtä köyttä aina. Vihollinen on aina vieressämme.
Kaikki isovanhempani ovat/olivat kotoisin Helsingistä.
Ei mitään hajua, viimeinen kuoli 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Toinen Laatokan Karjalasta ja toinen varmaankin jostain pohjoisesta. Karjalaispappaani en tosin ole koskaan nähnyt, hän kun kuoli jo 1930-luvulla.
Siis miksi tätä on joku alapeukuttanut? Eikö täällä saa enää kertoa edes mistä pappani on kotoisin?
Toinen Joroisista ja toinen Varkaudesta. Iskän puolen mummo on kotoisin taas Raudusta Karjalasta. Heidän perheensä asutettiin Joroisiin talvisodan jälkeen.
Molemmat paapat Etelä-Pohjanmaalta, mutta toinen mummani lähti nuorena tyttönä evakkoon Hiitolasta.
Karjala ja Etelä-Pohjanmaa, juu olen aika hyvä tyyppi ;)
Minulle ei ollut pappaa vaan vaari. Äidin isästä ei ole mitään henk. koht. kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Mammu on Toivakasta, Maapu Jyväskylästä. Pammu on Jyväskylästä ja Paapu Turusta.
Mitä mä just luin? Mammumaapupammupaapu?
Pappani oli kotoisin Karjalan Sakkolan kylästä. Meni sotaan 19-vuotiaana ja säilyi hengissä eli 92-vuotiaaksi. Tärkeä esikuva positiivisuudessaan minulle.