Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on ollut anorektinen/anorektikon ruokavalio jo 10 vuotta ja lääkäri kertoi viimein syyn miksi en laihdu

Vierailija
15.08.2020 |

Säästöliekki lihottaa.

Syön liian vähän minkä takia kehoni on säästöliekillä ja muuttaa siksi jokaikisen kalorin rasvaksi vyötärölle.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo just niin, siks kaikki anorektikot onkin kauheita plösöjä.

Vierailija
2/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitysleirivangitkin oli samasta syystä hirveitä läskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jos tekee kuten Marya Hornbacher ja paastoaa puoli vuotta juosten joka päivä aamulla maratonin ja illalla maratonin niin toki sitä lihoaa. Säästöliekki katsos.

Vierailija
4/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä mömmöjä ja myrkkyjä anorektikot vetävät että ovat niin laihoja, mutta se laihuus ei johdu siitä että he syövät liiankin vähän. Sillä jos syö liian vähän niin se on este laihtumiselle. Kysy vaikka lääkäreiltä ja ravintoterapeuteilta jos et minua usko. Ja en ole Ap.

Vierailija
5/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä mömmöjä ja myrkkyjä anorektikot vetävät että ovat niin laihoja, mutta se laihuus ei johdu siitä että he syövät liiankin vähän. Sillä jos syö liian vähän niin se on este laihtumiselle. Kysy vaikka lääkäreiltä ja ravintoterapeuteilta jos et minua usko. Ja en ole Ap.

Vttu oot ihan pihalla

Vierailija
6/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia ei oo mikään ruokavalio. Oon taistellu sen kanssa koko ikäni 50 vuotta. Älä ap puhu tollasta ja sotke asioita.

Vierailija
7/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa sinulle syyn siihen, ettet laihdu: valehtelet syömisesi sekä itsellesi että lääkärillesi.

Vierailija
8/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et sit varmaan liiku yhtään?

Vierailija
9/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olin lapsi, meille näytettiin kuvia nälkää näkevistä lapsista. Heillä kaikilla oli iso maha. Se maha ei ole rasvaa/läskiä, vaan nestettä, eli turvotusta.

Jos sinä kärsit aliravitsemuksesta (=anorektikon ruokavalio), ja sinulla on iso maha, se on turvotusta, ei läskiä.

Vierailija
10/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se vitsin murjasit

Vierailija
11/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂🤦‍♀️

T: Lääkäri

Vierailija
12/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä voin sinulle ravitsemusterapeuttina sanoa, että ei se ole noin. Toki elimistö menee säästöliekille kovassa laihdutusruokavaliossa, mutta oikeasti anorektikot syövät niin olemattoman vähän, että jopa säästöliekillä he laihtuvat. Eli ei, ei se säästöliekki sitä tarkoita, etteikö syömistä tarpeeksi paljon vähentämällä laihdu.

Joten se "anorektikon ruokavalio" on nyt omaa tulkintaasi ja kyseenalaistan sitä.

Mutta sinänsä, suosittelen kaikille laihduttajille ennemmin ruokavalion muuttamista terveelliseksi ja liikunnan lisäämistä sen sijaan, että vain vähentää entisten ruokien määriä.

Näin siksi, että ihminen tarvitsee ravintoaineita, ei pelkkiä kaloreita. Eli se, mitä syö, pitäisi olla terveellistä ja monipuolista. Lisäksi kovin raju laihduttaminen harvoin johtaa pysyviin tuloksiin, koska tiukan dieetin LOPUTTUA säätöliekille ajautunut keho muuttaa normaaliin ruokamäärään palatessa runsastuvat kalorit läskiksi. Eli tuo säästöliekkijuttu on enemmänkin tekijä siinä dieetin lopettamisvaiheessa.

Ja tietysti se on niinkin, että oikein tiukan dieetin ja välttelemisen takia moni sortuu syöpöttelemään, mikä vetää mattoa laihduttamisen alta.

Se, mikä on kullekin sopiva laihdutustahti on täysin yksilöllistä ja riippuu lähtötilanteesta, terveydestä ja kulutuksesta.

Vierailija
13/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit lihottaa, ei ruoka itsessään. Ruokavalio vaikuttaa hormoneihin. Tämän takia jotkut minimimäärän syövät silti lihovat. Hormonit pitää tasapainottaa.

Alapeukuttakaa rauhassa ja jatkakaa sitä ruokapyramidin syömistä.

Vierailija
14/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittas ap meille jakoon vaikka viikon ajalta nämä anorektiset syömisesi.

Vierailija
15/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aikuista ihmistä.

Liian vähän syöminen on vähän eri asia kuin kaksi appelsiiniviipaletta päivässä ja päälle tunti liikuntaa.

Vierailija
16/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikea" anorektikko laihtuu, koska saadut kalorit eivät säästöliekistä huolimattakaan riitä edes peruselintoimintojen turvaamiseen. Myös bulimiaa tai ortoreksiaa sairastava voi olla sairaalloisen laiha.

T: Entinen bulimikko. Sairastuin bulimiaan anoreksian kautta. Olin sairaalloisen alipainoinen (BMI 14) päivittäisistä ahmimiskohtauksista huolimatta, koska oksensin aina mahahapoille asti. Ruuansulatus hidastui niin paljon, ettei juuri mitään ehtinyt imeytyä. Saatoin oksentaa aamulla jotain, mitä olin syönyt edellisenä päivänä. Ahmin ja oksensim pahimmillaan 10 000 kcal päivässä.

Vierailija
17/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs se energia peruselintoimintoihin tulee jos kaikki menee rasvaksi vyötärölle?

Vierailija
18/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs se energia peruselintoimintoihin tulee jos kaikki menee rasvaksi vyötärölle?

Säästöliekillä ne toiminnot on lähes seis.

Vierailija
19/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöliekillä ne toiminnot on lähes seis.

Joo, tässä säästöliekillä hengittelen vain satunnaisesti, maksa tekee tuskin mitään ja munuaiset lähti lomalle Lappiin...

Vierailija
20/25 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikea" anorektikko laihtuu, koska saadut kalorit eivät säästöliekistä huolimattakaan riitä edes peruselintoimintojen turvaamiseen. Myös bulimiaa tai ortoreksiaa sairastava voi olla sairaalloisen laiha.

T: Entinen bulimikko. Sairastuin bulimiaan anoreksian kautta. Olin sairaalloisen alipainoinen (BMI 14) päivittäisistä ahmimiskohtauksista huolimatta, koska oksensin aina mahahapoille asti. Ruuansulatus hidastui niin paljon, ettei juuri mitään ehtinyt imeytyä. Saatoin oksentaa aamulla jotain, mitä olin syönyt edellisenä päivänä. Ahmin ja oksensim pahimmillaan 10 000 kcal päivässä.

Voimia <3 Sanot että entinen bulimikko joten kiinnostaisi tietää mistä parantuminen lähti?