Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua asuvalintaan - 50-vuotisjuhlat (OV)

Vierailija
18.08.2013 |

Hei!

Millaista asua suosittelette sukulaisen 50-vuotisjuhliin? Juhlat alkavat iltapäivällä, eikä kutsussa ole erikseen pukutoivetta mainittu.

Pelkään, että olen joko liian hienosti pukeutunut tai sitten liian arkinen. Minulla on muutama kukallinen kesäinen juhlamekko, mutta mielestäni ne ovat aavistuksen verran liian arkisia ja osa jopa liian lyhyitä (eivät ulotu polveen saakka). Sen sijaan mekko, johon olen kallistumassa, on MUSTA (sopiiko, vaikka juhlat ovat elokuussa?), polvipituinen ja hyvin juhlava. Sitä voisi pitää isoissa juhlissa, joissa pukukoodina on pikkumusta, ja sellaisissa juhlissa se erottuisi hyvin juhlavana edukseen. Housupukua en halua laittaa.

Kumpi on isompi moka: liian arkinen asu vaiko liian juhlava? Minä itse pidän isompana mokana liian arkista asua, mutta yleinen mielipide on saattanut muuttua.

Kiitos jo etukäteen vastauksista! Kaikki apu ja jokainen mielipide on tarpeen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa juhlissa oli etukäteen kerrottu, että nyt saa pukeutua överisti. Silti muutama tuli t-paidassa ja ruutushortseissa. Mieluummin liian juhlava kuin arkinen.

Vierailija
2/5 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole varma juhlien pukukoodista, tavallinen kotelomekko on usein varma valinta. Menee juhlavasta ja vähän arkisemmasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua hävettäisi olla alipukeutunut. 

Vierailija
4/5 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ns. klassinen pikkumusta olisi hyvä valinta, esim. tämän tapainen: http://uusimusta.squarespace.com/storage/202553_in_dl.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1288956290083

Jos sinulla ei ole, osta, koska tuollaiselle on aina käyttöä. Pikkumustalla menee kirjaimellisesti kaikki juhlat häistä hautajaisiin, kunhan vaan asustaa sen oikein. hautajaisissa matalat ja koruttmammat kengät mitä häissä ja päälle esim. musta jakku/neule tmv. häissä taas sitten enemmän korkoa ja värikkäät kengät ja muut asusteet.

Tuollainen pikkumusta on siitä hyvä, että nyt esim. kun et olet varma miten virallinen/epävirallinen pukeutusmistyyli noissa 50-v juhlissa on, voi ottaa ns. "vara-asusteita" mukaan. Tarkoittaa sitä, että menet juhliin esim. arkisemman neuleen tmv. kanssa, mutta mukana on myös esim. hyvin juhlavan huivi tmv. Kun pääset juhlapaikalle voi jättää sen arkisemman lookin yllesi tai jättää neuleen naulakkoon ja heittää juhlavan huivin harteille. Myös kengillä voi pelata, ottaa mukaan ballerinat ja korkkarit ja jättää toiset autoon/eteiseen jne.

Vierailija
5/5 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ajattelemani mekko on juuri ehdotetun pikkumustan mallinen, mutta juhlavampi.

Laitan sen, ja asustan sen värikkäästi kengillä, laukulla ja koruilla.

Kiitos kovasti avusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi