Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko miehen toiveesta seuraavanlaiseen paikkaan

Vierailija
18.08.2013 |

Ensin bussipysäkille 6km polkupyörällä, sitten bussissa puoli tuntia ja lopuksi kilometri kävelyä ja lopulta töissä. Perheessa 1 auto, toista ei hommata ja mies tarvii autoa päivisin.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Asun tällä hetkellä paikassa, josta on 3 km bussipysäkille (tai no on tossa 150 metrin päässä pysäkki, josta bussi menee 4 krt / päivä), ja meillä on kaksi autoa.

Vierailija
22/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 20:21"]

Ensin bussipysäkille 6km polkupyörällä, sitten bussissa puoli tuntia ja lopuksi kilometri kävelyä ja lopulta töissä. Perheessa 1 auto, toista ei hommata ja mies tarvii autoa päivisin.

[/quote]

Never ever, en vaikka olisi kaksi autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 04:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 20:30"]

Kaveri muutti ja nyt vuoden verran suhannut tota väliä. Joskus jos oikein sataa, mies ehkä heittää autolla pysäkille ja tulee hakemaan. Mutta ei aina.

ap.

[/quote]

Sairasta. Kuulostaa todella epäterveeltä suhteelta. 

[/quote]

Ei, jos kaverin mielestä ok. Ap:n kaverihan voi haluta hyötyliikkua. Tämähän on tietysti av-mammalle ennenkuulumatonta ja mielipuolista.

[/quote]

Tutkimusten mukaan pitkä ja/tai hankala työmatka on tärkein yksittäinen stressiä lisäävä tekijä.

Hyötyliikuntaa saadakseen ei tarvitse järjestää elämäänsä mahdollisimman hankalaksi. Ja pienten lasten kanssahan toi ei voi toimia.

Vierailija
24/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä, jos paikka olisi ihan unelma ja taloudellisesti kannattava, mutta 6km pyöräily lumimyrskyssä ei ehkä ihan nappaa, mun 2,5 km työmatka ympäri vuoden on ihan tarpeeksi, varsinkin siinä lumimyrskyssä ja kaatosateessa...

Vierailija
25/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vain mieleen, että mikä etuoikeus sillä miehellä on siihen ainoaan autoon. Eli en muuttaisi ilman toista autoa. Tuo työmatka kuulostaa aika uuvuttavalta noin.

Vierailija
26/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin jos olisi aikaa käyttää työmatkoihin noin paljon aikaa. Ei mulle olisi ongelma kulkea noita työmatkoja kelistä riippumatta. Olisin tyytyväinen jos saisin noin paljon hyötyliikuntaa pakosta. Siis jos asuinpaikka muuten miellyttäisi tietenkin.

Vierailija
27/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIka paljon riippuu myös siitä, mitä muta siellä on kuin nuoetäisyydet.

Esim mun kesämökki ja mummola on tuollaisessa paikassa ja muuttaisin sinne ihan mielelläni - välillä asunkin siellä mökillä. Meillä kyllä on kaksi autoa, joten ankeana aamuna voin valita, lähdenkö fillarilla vai autolla. Mutta en mä usein autoa käytä koska a) haluan sitä liikuntaa b) yritän olla vähän ekologisempi ja c) se on aika hankala parkkeerata perillä kaupungissa.

Vierailija
28/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu paljon muista asioista. Itse en muuttaisi ilman toista autoa, mutta muuten tuollainen paikka voisi olla ihan jees. Jos talo ja paikka olisi muuten mieluinen, niin sitten kyllä. 

Muutama kysymys tästä ap:n tuttavasta: Miksi vain miehellä on auto? Pitääkö pyöräillä kesät talvet? Pitääkö myös muihin "rientoihin" polkea pyörällä+matkustaa bussilla vai saako esim. iltaisin käyttää autoa? Miten lapset kulkevat kouluun/tarhaan?

Vierailija
29/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies toivoo.

Vierailija
30/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 20:24"]

En tietenkään muuttais, paitsi jos ostettaisiin toinen auto.

[/quote]

Ja akat mainostaa itseään jonain ekologisina luonnonsuojelijoina?

Kaksinaismoralisteja paremminkin.

[/quote]

Ensinnäkään luonnonsuojelu ei kiinnosta paskan vertaa.

Toiseksi uudet autot eivät paljoa saastuta.

Vierailija
31/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi; jos on niin tyhmä mies ettei tajua toisen auton tarvetta tuossa asumiskuviossa, niin muuttaisin eri osoitteeseen kuin mies.

Kaikki ne, jotka kannattavat näitä pakollisia hyötyliikunta-kilometrejä asuvat yleensä itse bussipysäkin vieressä tai omistavat auton, jolla liikkuvat 20 asteen pakkaset ja lumimyrskyt. 6km pyöräily ja pieni kävely on ihan kivaa hyötyliikuntaa, jos sen saa tehdä vain halutessaan, mutta pakko ei ole sama asia.

Vierailija
32/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap huoli jos kerran kaveristasi eikä sinusta. Minunkin paras ystäväni asuu paikassa ja olosuhteissa joihin itse en ikinä suostuisi, mutta hän on onnellinen siellä eikä taas ymmärrä minun asumisvalintojani, vaikka itse en vaihtaisi niitä mihinkään. Arvostamme erilaisia asioita asumisen suhteen, vaikka muuten olemme sydänystäviä.

Vierailija
33/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 11:42"]

En muuttaisi; jos on niin tyhmä mies ettei tajua toisen auton tarvetta tuossa asumiskuviossa, niin muuttaisin eri osoitteeseen kuin mies.

Kaikki ne, jotka kannattavat näitä pakollisia hyötyliikunta-kilometrejä asuvat yleensä itse bussipysäkin vieressä tai omistavat auton, jolla liikkuvat 20 asteen pakkaset ja lumimyrskyt. 6km pyöräily ja pieni kävely on ihan kivaa hyötyliikuntaa, jos sen saa tehdä vain halutessaan, mutta pakko ei ole sama asia.

[/quote]

Höpö höpö. Minä kirjoitin että voisin muuttaa ja että olisin vain tyytyäinen hyötyliikunnasta. Puhun kokemuksesta. Aiemmin työmatkani oli 10 km tai vähän yli ja kuljin sen polkupyörällä. Kesät talvet, säässä kuin säässä. 

Vierailija
34/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 20:21"]

[/quote]

Muuttaisin jos muut kriteerit on kohdillaan. Kämpän kunto, vuokra, pohjaratkaisu, ympäristö ja työmatkat. Ja ostaisin oman auton.

Vierailija
35/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä, miksi naisen autottomuus on miehen vika. Vai kieltääkö mies hankkimasta toista autoa? Jos naisella ei ole ajokorttia tai ei halua autoa, niin sittenhän se on ihan hänen ongelmansa.

Vierailija
36/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 12:10"]

Minä en oikein ymmärrä, miksi naisen autottomuus on miehen vika. Vai kieltääkö mies hankkimasta toista autoa? Jos naisella ei ole ajokorttia tai ei halua autoa, niin sittenhän se on ihan hänen ongelmansa.

[/quote]

Jos esim. perheellä on varaa vain ja ainoastaan yhteen autoon, niin jostain kumman syystä se mies ajaa sillä aina työmatkat ja nainen on bussipysäkillä. Tuolla kun on yhdellä jos toisellakin pysäkillä seisonut puoli elämäänsä, niin naisia siellä on 99% aikuisista. Eipä ole kovin paljon näkynyt sellaisia 30-50v. miehiä busseissa.

Vierailija
37/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
38/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa, mutta en miehen pyynnöstä vaan omasta halusta enkä ilman omaa autoa. Asunkin vastaavassa paikassa, mutta meillä todellakin on omat autot kummallakin. Miksi työssäkäyvä nainen tarvitsee miehen lupaa auton ostoon? Miten niin ei VOI hankkia toista autoa? Kulkekoon äijä sitten itse ilman autoa.

Vierailija
39/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi Helsingin kautaupungista muualle kuin ulkomaille isompaan kaupunkiin.

Vierailija
40/51 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ikinä vaikka olisi mikä linna..ja mulla on auto. Vähintään pitäisi olla palveluskuntaa auto ja kuljettaja myös,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi