Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyisiä tai entisiä energiajuoma-addikteja?

Vierailija
18.08.2013 |

Onko täällä muita, joilla on tai on ollut jonkinlaista riippuvuutta energiajuomiin? Minulla on ollut, noin kolmen ja puolen vuoden ajan join niitä noin tölkin päivässä. Jos en saanut tölkkiä, tuli päänsärkyä tai lamaannuttavaa väsymystä. Joskus saatoin juoda pari-kolmekin tölkkiä päivässä.

Pääsin eroon ongelmasta, kun tulin raskaaksi, ja sain mahtavan syyn lopettaa energiajuomien juomisen. Maistoin tuossa hiljattain energiajuomaa, ja tajusin, etten oikeastaan enää edes pidä sen mausta, minkä koin henkilökohtaisena voittona.

Haittana energiajuomista oli luonnollisesti rahan kuluminen, kalliit kun tuppaavat olemaan. Jos juo joka päivä parin euron tölkin, sehän maksaa vuodessa yli 700 €! Hammaslääkärissä ihmettelivät, kun hampaani ovat yhtäkkiä menneet todella huonoon kuntoon, ja syyksihän asialle löytyi luonnollisesti energiajuomat. Aiemmin minulla oli nukkumisvaikeuksia ja silmänaluset olivat aina mustat, mutta nyt näitäkään ongelmia ei ole.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan oikein välittänyt niistä, joskus satunnaisesti kerran vuodessa ostanut. En tiedä mikä siinä on, mutta joka kerta kun olen raskaan alan himoita energiajuomia aivan tolkuttomasti. Se on varmaan se kiellettyhedelmä! :D

Vierailija
2/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ES on hyvää :3 kesällä join joka aamu tölkin kun seitsemäksi piti töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:04"]Mä en ole koskaan oikein välittänyt niistä, joskus satunnaisesti kerran vuodessa ostanut. En tiedä mikä siinä on, mutta joka kerta kun olen raskaan alan himoita energiajuomia aivan tolkuttomasti. Se on varmaan se kiellettyhedelmä! :D
[/quote]

Raskaana saatava kofeiini suositus on enintään 300mg, 100ml energiajuomaa on 32mg, eli 9dl kofeiiniä, jää siis 2mg 300mg alapuolelle. Näin ollen raskaana suositeltava kofeiini saanti, esimerkiksi energia juomasta ei poikkea kuin 1dl verran raskaan olemattoman ihmisen kofeiini päiväannoksesta, koska energiajuoma suositus on max 2 tölkkiä päivässä.

Vierailija
4/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 2 tölkkiä joka päivä :/

Vierailija
5/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 47 vuotias mieheni juo 1-3 tölkkiä päivässä, vaikka rahat on tiukilla. Olen työtön ja hän kuntoutustuella. Kohta palaa hermo.. Kun asiasta mainitsee hän hermostuu. Mitä teen?

Vierailija
6/8 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi päästä eroon tästä liikunta. Onko kellään ideaa?Onko ryhmäterapiaa tai jotain muuta. Olen tosissani

Vierailija
7/8 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin eroon litkusta. Liikunta ok

Vierailija
8/8 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä hetki sitten riippuvainen. ei siihen nyt paljon rahaa mennyt kun lidlin energiajuomat makavat jotain 80-90 senttiä tölkki, mutta etuhampaideni kiille meni pilalle. Oli pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa kaiken ylihapokkaan syöminen/juominen ja tarkkailla että suuhun ei veden lisäksi pistä vuorokauden aikana kuin maksimissaan 5 kertaa jotain. Kiillevauriota ei pysty varsinaisesti korjaamaan mitenkään, ainoa vaihtoehto tehdä jotain olisi päällystää etuhampaat uudelleen ja se huvi maksaa tuhania euroja ja lähtee omasta pussista. Onneksi hampaani eivät päässeet vielä ulkoisesti niin kauheaan kuntoon, mutta itse ne kyllä huomaa ja päivittäin harmittaa oma typeryys.