Aikuiset AINA kiusaamistapauksien takana :(
Tytöt ovat nykyään hirveitä kiusaajia. He jättävät ulkopuolelle, kuiskivat, naureskelevat ja juoruavat (pojat ovat reilumpia ja tappelevat kunnolla jos riitaa). Ja me vanhemmat sallimme tämän :( Itseäni pöyristyttää kun kuulen vanhempien sanovan "lapsella on oikeus valita kaverinsa" Siis täh! Tuo on sama kuin sanoisi lapsilla olevan oikeus kiusata muita. On siis oikein, että joku jää ulkopuolelle tai ollaan jonkun kanssa kaveria vain kun ei ole muita kavereita. Jos parempi tulee paikalle se "varakaveri" hylätään armottomasti. Tuollaiset lapset ovat niitä pahimpia ja tulevia koulu/työpaikkakiusaajia - ja heidän vanhempansa sallivat sen. Kun meidän lapsilla on oikeus toimia näin! Pidän tuollaisia aikuisia hieman yksinkertaisina ja itsekeskeisinä. Onko niin vaikeaa opettaa lapselle, että kaikkien kanssa pitää olla kaveri???
Kommentit (33)
No opettajana tiedän, että näiden vanhempien mielestä syy on aina muissa. Jo tällä ekalla kouluviikolla jouduin soittamaan yhden "pikkupissiksen" kotiin, mutta eihän meidän Jasmin... "Ne muut aloittivat, ovat aina ärsyttäneet Jassua"
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:44"]
No kun kaikkien kanssa ei pidä olla kaveri, tää on taas näitä nykyajan hapatuksia. Toimeen pitää tulla kaikkien kanssa, mutta se bestis saa olla! Tytöillä varsinkin se on tärkeää.
[/quote]
Väärin. Kaikkien kanssa pitää olla kaveri! Jokaista pitää kohdella hyvin - on sinulla bestis tai ei. Sinä olet näköjään juuri tällainen kiussaja-äiti. Onnittelut!
Ei mun lasten tarvitse tulla edes toimeen niiden kiusaajien kanssa. Saavat jäädä porukan ulkopuolelle ihan rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:46"]
No kun kaikkien kanssa ei pidä olla kaveri, tää on taas näitä nykyajan hapatuksia. Toimeen pitää tulla kaikkien kanssa, mutta se bestis saa olla! Tytöillä varsinkin se on tärkeää.
[/quote]
Väärin. Kaikkien kanssa pitää olla kaveri! Jokaista pitää kohdella hyvin - on sinulla bestis tai ei. Sinä olet näköjään juuri tällainen kiussaja-äiti. Onnittelut!
[/quote]
Juuri näin. Kaikki pitää huomioida ja kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. Tämä on tytöille vaikeampaa ja sen huomaa myös ongelmina työssä ja intti ei tule kyseeseen kun siellä ei saa valita seuraansa..
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:47"]
Ei mun lasten tarvitse tulla edes toimeen niiden kiusaajien kanssa. Saavat jäädä porukan ulkopuolelle ihan rauhassa.
[/quote]
Kiusaajat eivät muuten jää ulkopuolelle, vaan jättävät muut ulkopuolelle. En tunne yhtäkään kiusaajaa, joka toimisi yksin - kiusaaja tarvitsee aina sen "hovin" ympärilleen. Jos kiusaajia on isompi porukka, niin toki heidän seuraansa voi välttää, mutta että yksinäinen kiusaaja? Outoa!
Mun tytön kaveriringissä on kolme tyttöä, jostain kumman syystä kolmistaan ei kuitenkaan voi leikkiä. Vuoronperään sitten jokainen on yksin, ja kaksi leikkii keskenään. Elämä on.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:46"]
[/quote]
[/quote]
Juuri näin. Kaikki pitää huomioida ja kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. Tämä on tytöille vaikeampaa ja sen huomaa myös ongelmina työssä ja intti ei tule kyseeseen kun siellä ei saa valita seuraansa..
[/quote]
Kuule, mikä mahti se sanoo, että kiusaajan kanssa on edes tultava toimeen tai "huomioida" se??
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:47"]
[/quote]
Oma hovi voi olla, mutta on niillä toisillakin omansa. Ei kaikki kiusatut joudu oleen yksin.
Kiusaajat eivät muuten jää ulkopuolelle, vaan jättävät muut ulkopuolelle. En tunne yhtäkään kiusaajaa, joka toimisi yksin - kiusaaja tarvitsee aina sen "hovin" ympärilleen. Jos kiusaajia on isompi porukka, niin toki heidän seuraansa voi välttää, mutta että yksinäinen kiusaaja? Outoa!
[/quote]
Ei tosiaankaan tarvitse olla kaikkien kaveri. Kohtelias täytyy olla aina ja ystävällinenkin melkein aina.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:50"]
Mun tytön kaveriringissä on kolme tyttöä, jostain kumman syystä kolmistaan ei kuitenkaan voi leikkiä. Vuoronperään sitten jokainen on yksin, ja kaksi leikkii keskenään. Elämä on.
[/quote]
Ja te vanhemmat hyväksytte tuon? Eli samalla annatte lapsille kuvan, että on oikein jättää aina joku ulkopuolelle? Miksi? Teidän tulisi aikuisina antaa lapsille malli toimia, kun eivät ole itse siihen vielä kykeneviä. Miksi sallitte kiusaamisen???
No ei siinä kuule puheet auta, itseppä soppansa keittävät.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:52"]
Ei tosiaankaan tarvitse olla kaikkien kaveri. Kohtelias täytyy olla aina ja ystävällinenkin melkein aina.
[/quote]
Näköjään olisi aikuisten asenteissa paljonkin parantamista... Ihmeen katkeraa ja pahoinvoivaa aikuisväestöä, kun ei osata opettaa lapsille käyttäytymissääntöjä. No oma on häpeänne!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:54"]
No ei siinä kuule puheet auta, itseppä soppansa keittävät.
[/quote]
Täh! Etkö osaa kasvattaa lastasi? Just tuollaisten äitien takia lapset voivat nykyään todella huonosti ja kiusaavat muita - eivätkä edes tajua kiusaavansa!
Ootteko itse kaikkien kaveri? Kohtuutonta vaatia lapsilta sellaista johon ei itsekään kykene. Elätte nyt pikkasen utopiossanne? Kiusaaminen on sitten taas eri juttu.
No, ei tarvitse kuin lukea tätä palstaa vähän aikaa, niin tietää, mistä kiusaaminen on lähtöisin.
Eihän siinä auta kuin tehdä oman lapsensa kohdalla parhaansa. Minusta kaikkien kanssa ei tarvitse olla mikään bestis, mutta porukassa otetaan aina kaikki huomioon. Omaa lasta kehotan aina eri tilanteissa miettimään, miltä jostakin toisesta tuntuu.
Mun lasta on kiusattu koulussa, otti itse yhteyttä reksiin ja asia käsiteltiin . Koulun ohjeena oli, ettei ne saa olla missään tekemisissä keskenään, puhuminenkin oli kielletty.
Ei siis tarvitse huomioida kiusaajaa!!
Aikuinen mies on minunkin kiusaamiseni takana. Eli totta turiset , ap ;)
Aikuinen , muttei niin "aikuinen", että olisi miestä tunnustaa, nöyrtyä ja pyytää anteeksi. No, sitä niittää, mitä kylvää.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:58"]
Ootteko itse kaikkien kaveri? Kohtuutonta vaatia lapsilta sellaista johon ei itsekään kykene. Elätte nyt pikkasen utopiossanne? Kiusaaminen on sitten taas eri juttu.
[/quote]
Kyllä olen kaikille kaveri (juttelen,olen ystävällinen ja otan muut huomioon), ystävä olen sitten hieman pienemmän joukon kesken, bestiksiä minulla on kaksi.