Onko 40+ liian vanha töihin McDonald'siin?
Oon aina haaveillut työstä pikaruokapaikasta. Nyt kun sain lopputilin edellisestä työpaikastani, niin tekisi mieli hakea töihin mäkkärille. Ainut vaan, että siellä tuntuu järjestään olevan töissä parikymppisiä. Käyn aika usein mäkkärissä ja en ole koskaan nähnyt siellä edes n. kolmikymppisen näköistä myyjää. Kaikki vaan nuorempia. Kehtaanko edes lähettää hakemusta?
Kommentit (10)
Meiän kaupungin toisessa mäkkärissä on lähemmäs 50v. ravintolapäällikkö. Jotenkin... noloa? Leikkii kyl jotain teiniä blondattuine hiuksineen ja hölmöine juttuineen...
sivusta seuranneena ja itse siellä töissä olleena
No mäkkiin on aika paljon hakijoita, joten voi olla aika vaikea päästä sen vuoksi.
Mäkkiin otetaan mielellään työntekijöitä, jotka tekevät työtä vuoden pari ja joille voi maksaa vähimmäispalkkaa. Siellä kyllä ei haluta pitää työntekijöitä vuosikausia joille pitäisi maksaa enemmän tuntipalkkaa. Ainoat pitempään työskennelleet jotka tiedän Mäkistä, ovat mamuja.
Työkulttuuri on hierarkkinen (esim. saatat joutua kysymään luvan ihan kaikkeen) ja meno vähän kuin lastentarhassa. Työ on raskasta, se on liikkuvaa, täysin seisomatyötä ja työtahti voi olla kova. En suoraan sanottuna usko, että aikuisena ihmisenä viihdyt.
Haluaisitko oikeasti pyöriä kaiket päivät teinien ja parikymppisten kanssa, jotka ihmettelisivät mitä hittoa oikein teet siellä? Musta se oli rasittavaa jo silloin, kun olin itse 25 ja parikymppisten mielestä todella vanha ja epäonnistunut kun jouduin nuorten pariin töihin, ei tosin ollut mäkkäristä kyse. Tietenkin jos tuommoinen ei haittaa niin ainahan voit hakea.
En ole ap, mutta kiitos 4 vastauksesta. Olen joskus harkinnut lisätienestin hankkimista Mäkkäriltä, mutta ei se taida olla järkevä vaihtoehto keski-ikäiselle.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 18:52"]
En ole ap, mutta kiitos 4 vastauksesta. Olen joskus harkinnut lisätienestin hankkimista Mäkkäriltä, mutta ei se taida olla järkevä vaihtoehto keski-ikäiselle.
[/quote]
Varmaan joku vanhainkoti olisi mielekkäämpi. Tai henkilökohtainen avustaja.
Espanjassa ja portugalissa työntekijät ovat järjästäen jotain muita kuin teinejä. Sanoisin että yli 40v.
Kun olin 23v. niin meidän lähelle avattiin uusi McDonald's. Pomo sanoi ihan suoraan, että ovat ajatelleet palkkaavansa nuorempia ja olisin liian vanha siihen porukkaan.
Nykypäivänä ei kai tuollaista saisi sanoa, olisi ikäsyrjintää. Mutta tästä on jo reilut parikymmentä vuotta aikaa.
Tuon pomon kommentin jälkeen en ole käynyt Mäkkärissä syömässä. Sen verran koville otti. ;D
Heh! Löysinpäs kaltaiseni! Itse olen kolmekymppinen ja elämäntilanteessa, jossa mulle on ihan yks hailee, missä satun olemaan töissä.
En koskaan sopeutunut koulutusta vastaavaan "haastavien projektien" maailmaan, mutta jostain olisi toimeentulo vain riivittävä. Olen alkanut miettimään, että miksen voisi mennä pikaruokapuljuun pihvejä kääntämään.
Onhan mulla sitä paitsi kääntäjän koulutus! Tosin kielenkääntäjän, mutta jospa ne katsoo sen eduksi! :)
Mene mieluummin koulunkeittiöön töihin.
Tietysti kehtaat! Olen nähnyt keski-ikäisiäkin töissä siellä, mutta voithan sä olla eka teidän kaupungissa.