Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä teidän lapset ovat alkaneet käyttää deodoranttia?

Vierailija
18.08.2013 |

11.vuotias poikani ei mielestäni haise juurikaan vielä hielle, joten en ole hätäillyt dödön kanssa, mutta nyt kohta 9-vuotias tyttöni on alkanut selvästi haista hielle varsinkin juoksemisen yms. jälkeen. Jotenkin hän tuntuu kyllä kauhean pieneltä vielä käyttämään deodoranttia, en tiedä onko se mitenkään suositeltavaa tuon ikäiselle.

Onko teillä kokemuksia aiheesta? En yhtään muista minkä ikäisenä itse aloin haista hielle tai käyttää dödöä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ot, mutta meidän 1v tulee aina vaatimaan "anna tuota titititititi" ;-)

Vierailija
2/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oli vissiin 10v j aalkoi haisemaan kainalot. Tottakai siitä asti dödö käytössä.

Opeteltiin kyllä kunnollinen kainaloidenpesukin siinä samalla. Pala Rexona saippua ja kunnon vaahdotus. Se vie jo pitkälle. Joku nestemäinen suihkusaippua ei puhdista kainaloita kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 9 kun aloin haista ja käyttää dödöä. Vai oisinko ollu 8... Eli 10 vuotta oon dödöö käyttäny, eikä dödön käytön alottamista kannata iän takia lykätä vaikka lapsi oiski alle 10. On ihan helvetin noloa haista koulussa soijalle

Vierailija
4/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö alkoi käyttämään deodoranttia koulun alkaessa, 7-vuotiaana. Hiki oli alkanut haista jo vuotta aiemmin. Alumiinitonta deodoranttia käytettiin, sitä kai kaikkein haitallisimpana ainesosana pidetään. Niin, ja lääkärissä kyllä käytiin tuon aikaisen hienhajun vuoksi. Puhtaus oli kunnossa, kainaloita hinkattiin aamuin illoin niin, että oli nahka lähteä. Se vaan on mahdollista, että joillakin haju alkaa noin varhain. Ei mielestäni ole syytä kouluikäisen lapsen antaa kärsiä hienhajusta.

Vierailija
5/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 10v

Vierailija
6/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12v

Vierailija
7/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaana, silloin alkoi hiki haista.

Vierailija
8/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,5v alkoi tyttö käyttää dödöä. Olisi ehkä voinut aikaisemminkin, koska jo ennen tuota alkoi hiki haista -> siirryttiin joka päiväiseen suihkutteluun.

Mutta 9v ei välttämättä ole enää mikään pieni! Meidänkin tytöllä alkoi jo kauan ennen 9v synttäreitä kasvaa kainalokarvat, häpykarvat ja ehkä nyt 9v kynnyksellä myös rinnatkin hiljalleen :(  Surullinen hymiö siksi, että toivoisin tytön vielä pari vuotta säilyvän ilman menkkojen tuomia hankaluuksia...

Itse olen ostanut tytölle alumiiniton ja hajusteeton Erisan-dödöä. Luulisin että se on ok jo pienillekin? Tosin ei ole kovin tehokas. Jos liikkuu paljon, niin alkaa haista tuosta huolimatta loppupäivästä.

Vierailija
9/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanhempi, ja maalta kotoisin. Olin varhaiskehittynyt, ja haisin hieltä tuossa 7-8 vuoden iässä jo. Siihen aikaan ei ollut niin vain saatavilla noita dödöjä kuin ehkä isoissa kaupoissa, ja vanhempani eivät niitä koskaan käyttäneet. Muistan kuinka minua kiusattiin koulussa, että haisen juustolle. Kyllä olisi ollut deodorantti tarpeen ;)

Vierailija
10/10 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vastauksiin on varmaan olennaista liittää lapsen sukupuoli.

Tytöillä kun tuo murrosikä tuppaa alkamaan aiemmin.

t.9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi