Palkkaisitko ihmisen, joka työhaastattelussa
esiintyy edukseen, on ammattitaitoisen ja mukavan oloinen, mutta hänellä on huulipunaa hampaissa, liikaa hajuvettä ja rintaliivien olkaimet paistaa hihattoman paidan alta?
Kommentit (37)
Palkkaisin toki, jos työn olennaisena osana ei ole edustaminen ja myyntityö. Esimerkiksi lääkäriksi tai sairaanhoitajaksi voisin palkata tuolla tavalla kehnosti ehostautuvan, mutta lääke-edustajaksi en palkkaisi.
Jos kyseinen henkilö on mies, niin saattaisin miettiä kahdesti.
Palkkaisin jos on huoran ammatista kyse. 10/8.
Miksi osa valittaa, jos me muutamat emme palkkaisi tämähän oli mielipidekysymys. Ei paperit vielä tosiaan kerro, kuka on paras. Haastatteluhan on tyypillinen tilanne, jossa teeskennellään ja kehutaan itseä, olipa aihetta tai ei. En luota edes edellisen työnantajan suosituksiin, koska niihinkin vaikuttaa pärstäkerroin ja sukulaissuhteet.
Jos kyseessä olisi mansikanpoimijan paikka, voisin palkata, koska tuolla sellaiset vaatteet on ok käyttää töissäkin
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 17:12"]
Palkkaisin jos on huoran ammatista kyse. 10/8.
[/quote]
Kerroppa lisää siitä huoran ammatista, kun niin tunnut tietävän! Kokemushan se on se paras opettaja... joten anti tulla ;)
Liiallisen hajuveden takia en palkkaisi, ellei kyse olisi työstä missä työntekijä on aina yksin eikä kohtaa asiakkaita koskaan.
Työnantajana en voisi asettaa muita työntekijöitä tilanteeseen missä yksi myrkyttää koko työpaikan hajuvesillään.
Minulla tulee aina mieleen, kun aletaan huora-sanaa työntämään keskusteluihin, niin tällainen tosi juttu Leviltä:
venäläiset maksulliset tulivat bussilla Leville, mutta kun he huomasivat että suomalaiset naiset antavat ilmaiseksi, niin joutuivat lähtemään itkien kotiin...
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 17:26"]
Minulla tulee aina mieleen, kun aletaan huora-sanaa työntämään keskusteluihin, niin tällainen tosi juttu Leviltä:
venäläiset maksulliset tulivat bussilla Leville, mutta kun he huomasivat että suomalaiset naiset antavat ilmaiseksi, niin joutuivat lähtemään itkien kotiin...
[/quote]
No maksuko pitäisi alkaa ottamaan?
Voi taivas jos mulle kerrottais, että työpaikka jäi saamatta koska oli huulipunaa hampaissa... :D
Jos tyyppi ei ole ihan joku eturivin pr-hommaa kasvotusten hoitava henkilö niin ihan sama. Vai eikö ap palkkaa ylipainoisia, vinohampaisisia, tupakoivia, tatuoituja, juurikasvullisia tai silmälasipäisiä?
Liikaa hajuvettä olisi se, joka estäisi palkkaamisen, muut mainitut yksityiskohdat eivät niin haittaisi-
aika syvää analyysiä tehdään hihattoman paidan/rintsikan olkaimien ja hajuveden ja huulipunan perusteella. huorillahan sitä huulipunaa just on hampaissa, ihan selvä merkki...
riippuu ihan työstäkin miten tuon kuvauksen ottaa, että onko sopivaa vai ei, oliko hihaton kulunut riepu vai silkkiä... jne.
Palkkaisin, jos työhön ei kuulu asiakaspalvelua kasvotusten tai edustusta.
Itse kiinnitin huomiota hihattomaan paitaan. Jotenkin se ei mielestäni ole paras valinta työhaastatteluun. Vapaa-ajalle sopii kyllä, muttei työympäristöön (vaikka olisi silkkiä).
Aika paha jos työhaastattelussa on epäsiisti olemus, miltä mahtaa näyttää normaalisti?
Noista kuitenkin toi hajuvedellä lotraaminen olisi pahin rike mun silmissä. Hajuvettä saa toki olla, mutta ei liikaa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:25"]
esiintyy edukseen, on ammattitaitoisen ja mukavan oloinen, mutta hänellä on huulipunaa hampaissa, liikaa hajuvettä ja rintaliivien olkaimet paistaa hihattoman paidan alta?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 16:25"]
[/quote]
kärsin itse migrenistä ja omaa sairauttani en todellakaan halua alkaa heti selostamaan uudelle työntekijälle, joten en palkkaisi.
Tässä ei kovin moni tunnu ottavan huomioon sitä, että todennäköisesti paikkaan on haastateltu muitakin ja todennäköisesti niiden muiden joukossa on yhtä lailla päteviä JA asiallisen siististi pukeutuneita. Silloin ei todennäköisesti palkata sitä, joka ei näytä panostaneen ulkoasuunsa tai jolla on merkillinen käsitys sopivasta työpukeutumisesta.
Mä pidän aina työhaastatteluun mennessä laukussa pientä vaateharjaa, niin asun voi siistiä tarvittaessa jos se on päivän aikana pölyyntynyt tai kuraantunut. Samoin tsekkaan meikin ja hiukset käsipeilillä ennen kuin soitan työpaikan ovikelloa, ja pyyhkäisen kengät paperinenäliinalla. Vaatteita valitessani olen tietysti tarkistanut, ettei mitään lankoja roiku. Johtuneeko huolitellusta esiintymisestäni vai tehtäviin sopivasta osaamisesta, mutta olen lähes aina saanut työn jos olen haastatteluun asti päässyt.
Minusta farkut ja t-paita on ok, näkyvät rintsikat ei. En usko että olisi rento tyyppi. Tulee mieleen minäminä-tyyppi.