Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita Pepsi Max -addikteja?

Vierailija
18.08.2013 |

Kuinka paljon juomaa kuluu päivässä ja kauanko olet ollut koukussa?

Oletko huomannut mitään haittoja?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin olen huomannut ihan tuon saman töhnäisen olon ja juuri siksi lopettanut Maxin juomisen vaikka se on parasta mitä tiedän. Jääkylmä pepsimax jäillä, aaaaaaaah. Mutta kun siitä tulee paska olo. En tiedä onko se se kofeiini vai mikä, mutta en voi juoda sitä enää. Tai voin, mutta en halua sitä "wired" oloa mikä siitä tulee.

Vierailija
22/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiiniyliherkkyys voi olla syynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsestäni huomannut sen että jostain syystä Pepsimax valvottaa todella herkästi, herkemmin kuin kahvi. En tajua miksi, koska kahvissahan on enemmän kofeiinia kuin maxissa. Enkä pysty pepsimaxiakaan ihan tolkuttomia määriä juomaan kerralla.

Vierailija
24/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! En siedä kahvin makua, joten Pepsi Maxin kofeiini toimii piristäjänä. Ja koukussa olen! Ties miiiiten monta vuotta jo juonut 0,5-0,75l päivässä. Olen ihan hukassa, jos en sitä annostani saa. Joskus kokeilin olla viikon ilman - lihoin 2kg, kun söin sen juomisen sijasta. Hyvin tuo siis tyydyttää makeannälkääkin. Rahanmenon lisäksi en ole muita haittoja havainnut. Hampaatkin ovat tosi valkoiset, ettei se ainakaan värjää kuten kahvi :)

Vierailija
25/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 17:00"]

Kuten sanoin, ihan vapaasti saat kuvitella tietäväsi paremmin.

[/quote]

Ei meistä kumpikaan varmaksi asiaa tiedä. Minun selitykseni on kuitenkn epämääräisyydessäänkin todennäköisempi, koska ihminen pystyy hyvin kuvittelemaan itselleen kuvaamasi oireet, mutta Pepsi Maxissa ei ole mitään ainesosaa, joka aiheuttaisi tuollaista.

[/quote]

Tällaiset kommentit ovat jotenkin niin huvittavia, että ihmisten ei pitäisi luottaa omiin havaintoihinsa, koska ei ole tehty sellaista tutkimusta, jossa tällainen olisi tieteellisesti todettu. Ei tarvitse miettiä todennäköisyyksiä, kun testikertoja on riittävästi eikä minulla varsinkaan aluksi ollut mitään syytä yhdistää Pepsi-Maxia tuohon oloon. Huomasin vain sen puuttuvan niinä iltoina, kun päivä oli mennyt ilman Pepsi-Maxia. Hyvin vastahakoisesti jouduin myöntämään sen johtuvan siitä, enkä siltikään vielä vuosiin lopettanut sen juontia.

Suosittelen sinullekin enemmän itsesi kuuntelua ja vähemmän pyrkimystä todistaa muiden kokemuksia vääriksi. Sillä voi olla yllättäviä positiivisia vaikutuksia elämääsi.

Vierailija
26/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vuosia koukussa ylipäätään light-limuihin. Kyllähän niitä kului paljon, niin paljon kun kaupasta viitsi kantaa. Ehkä keskimäärin litra päivässä. Puolisen vuotta sitten vaan lopetin tuon älyttömän lipittämisen ja vaihdoin veteen ja vissyyn.

Mitään varsinaisia haittavaikutuksia light-limujen juomisesta en havainnut. Alkoi vaan pelottaa hampaiden puolesta ja muutenkin.

Nyt saatan ostaa pullon light-limua ehkä kerran kuukaudessa. Kyllä ne edelleen hyvältä maistuu mutta enäää ei tule himoa.

Vierailija
27/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, vuosia ollut :/ välillä yritän korvata himoa kivennäisvedellä. Huomaan haittana mahakivut, jos juo liikaa ja sitten ei teekään vähään aikaan mieli. Hampaiden vihlonta on selvä oire myös. Mutta koukussa olen ja väsynyt pienten lasten äiti, joten tätä pahetta kuluu.....

Vierailija
28/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomaa kului ainakin litra päivässä ja oli aika hankala lopettaa, mutta lopetin pari kuukautta sitten sen ja muutenkin kaikki makeutusaineet. Myös valkoisen sokerin käytön lopetin jo vuosi sitten. Siirryin makeutusaineisiin ja nyt lopetin niidenkin käytön.

Ero entiseen on lähinnä kasvoissa: silmäpussit hävisivät ja piirteet kiinteytyivät. Turvotus poistui.

Vierailija
29/38 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin; en ole enää. Haittoja oli tosiaan paljon. Jatkuva ärtynyt olo ja kiihtymys nyt selvästi liittyivät kofeiiniin, mutta siitä tuli minulle muutakin: päänsärkyjä, ahdistusta, vatsakipuja, näen sumenemista, koko ajan pahenevia rytmihäiriöitä, nivelkipuja ja omituisia hermosärkyjä esim. sormiin. Samat oireet tulevat kaikesta muustakin aspartaamilla makeutetusta, joten pelkästä kolasta ei ollut kyse.

Pahimmillaan join 1,5 litraa päivässä (joskus Pepsi Maxia, joskus Cola Zeroa). Lopulta oireita tuli jo pienestä lasillisestakin tai esim. muutamasta aspartaamilla makeutetusta makeisesta. Ei kiitos koskaan enää. Terveellistähän tuo aine ei ole kenellekään, mutta minulle ainakaan se ei sovi tippaakaan.

Vierailija
30/38 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi;

Mä juon PesiMaxia 2-3l vähintään, joka päivä! En tiedä...onko osasyynä laskimotukoksiini, 4krt.

Lisäksi kerran molemminpuolinen keuhkoembolia. Sen olen kyllä huomannut...mikäli ei viitsi juoda riittävästi muuta nestettä pepsin lisäksi...keho kuivuu...krampit varpaissa ja jalkaterissä seurauksena. Lisäksi virtsan väri muuttuu todella tumman keltaiseksi.

Veden juonti kyllä helpottaa...jos vain olisi riittävästi itsekuria päivittäin.

Vierailija
31/38 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo mä lipitin 15 vuotta liki päivittäin pepsi maxia ja siinä 6 ekan vuoden aikana ei tullut oireita paljoo mitään ja sitten yht äkkiä siinä 2006 alkoi ylävatsa oireet ja aattelin että ei voi olla totta että mikä mua vaivaa ja sitten vain aattelin että oisko refluksitauti ja jatkoin vain juomista n. 1,5 litran päivä vauhtia. No nytten sitten toukokuun alussa aattelin että empä ostakkaan enää pepsiä että kokeillaanpa juomatta sitä ja kumma kyllä empä ole pepsiin 3kk koskenutkaan ja vatsaoireet ovat hävinneet tyystin, ai että on mukava olotila, vaikka juokin muita limppareita niin niistä ei tule kurjaa oloa pepsi maxista vai, mitäköhän myrkkyy siinä on ?

Vierailija
32/38 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo mä lipitin 15 vuotta liki päivittäin pepsi maxia ja siinä 6 ekan vuoden aikana ei tullut oireita paljoo mitään ja sitten yht äkkiä siinä 2006 alkoi ylävatsa oireet ja aattelin että ei voi olla totta että mikä mua vaivaa ja sitten vain aattelin että oisko refluksitauti ja jatkoin vain juomista n. 1,5 litran päivä vauhtia. No nytten sitten toukokuun alussa aattelin että empä ostakkaan enää pepsiä että kokeillaanpa juomatta sitä ja kumma kyllä empä ole pepsiin 3kk koskenutkaan ja vatsaoireet ovat hävinneet tyystin, ai että on mukava olotila, vaikka juokin muita limppareita niin niistä ei tule kurjaa oloa pepsi maxista vain, mitäköhän myrkkyy siinä on ?

Vierailija
33/38 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vähän juotte sitten. mulla menee ainakin kaksi 1.5 litran pulloa päivässä. ihana maku :D kylmänä parasta!

Vierailija
34/38 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETTAKAA VÄLITTÖMÄSTI PEPSIN JUOMINEN!

PEPSISSÄ ON ABORTOITUJA VAUVOJA

YOUTUBEEN dead babies in pepsi

Vierailija
35/38 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/38 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2-4 pientä pulloa vuoden aikana (suurin osa kesän aikana)

Juon yleensä vichyä, jos haluan jotain hiilihappo pitoista.

Vierailija
37/38 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika naurettavia nuo oirekuvaukset. Vai että kuivaa ihoa ja töhnöistä oloa? Ei noilla ole todennäköisesti mitään tekemistä Pepsi Maxin kanssa.

Tässä puhutaankin Pepsi juomaan riippuvaisista.

Itselle tulee rytmihäiriöt.

Vierailija
38/38 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin lukiossa juomaan Coca-Colaa melkein päivittäin sen 0,5l pullon aamuisin väsymykseen. En juonut enkä vieläkään juo kahvia, joten se piristi kummasti. Täytettyäni 18v tuli usein töissä (baari) juotua koko vuoro Cokista että jaksoi läpi yön.

Baarityöt lopetettuani Cokiksen juonti väheni, mutta kuitenkin viikonlopun aikana se 1,5 litran pullo meni. Sairastuin 5 vuotta sitten vakavasti, enkä usein pystynyt/halunnut syömään. Tällöin Cokista alkoi helposti menemään se 1,5 litraa päivässä. Nyt olen jo parantunut, mutta vasta tässä kesän aikana olen vihdoin ja viimein päässyt päivittäisestä Cokiksen juonnista eroon, nyt olen ostanut viikonlopuksi sen 1,5 litran pullon

Itse olen koko ajan juonut sokerillista versiota, ehkä sen takia oli vielä vaikeampaa päästä koukusta eroon. Mutta pakonomaisesti sitä oli pakko saada, jos huomasin varaston loppuneen aamusta, oli pakko tilaisuuden tullen mennä sitä ostamaan.

Jälkikäteen ajateltuna hirveää rahan tuhlausta ja terveyden kanssa leikkimistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan