miksi joillain ei ole varaa hankkia kunnon autoa edes velkarahalla?
Ajetaan joillain 20 vuotta vanhoilla (siis 2000vm) romuilla?
Miksei pankit anna heille lainaa uuden auton hankintaan?
Kommentit (77)
Miksei autoja saisi käyttää loppuun? Sen valmistukseen on käytetty hirveä määrä hiilijalanjälkeä kuormittavia päästöjä, joten miksi pitäisi muutaman vuoden välein ostaa uusi? Ei kai kukaan jatkuvasti uusi vaatteitaan, huonekaluja, jne mikäli ne ovat edelleen ehjiä ja toimivia? Järjetöntä tuhlausta.
Ööh, jos ei ole kykyä maksaa sitä lainaa takaisin, kannattaako sitä ottaa? Esimerkki: Olen sairauseläkkeellä ja mies työtön. Olet sitä mieltä, että meidän kannattaisi ostaa joku uusi auto, kun ei ole varaa maksaa vanhemmankaan ylläpitokustannuksia lainanlyhennyksistä puhumattakaan. Eihän tämä tosissaan kirjoitettu tietysti ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kalliimpi piano kuin auto. Enemmän soitan pianoa kuin ajan autoa. Pianonsoitosta on minulle myös enemmän iloa. Arvovalinta.
Sepä se. Itsellä on piano, muttei autoa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei autoja saisi käyttää loppuun? Sen valmistukseen on käytetty hirveä määrä hiilijalanjälkeä kuormittavia päästöjä, joten miksi pitäisi muutaman vuoden välein ostaa uusi? Ei kai kukaan jatkuvasti uusi vaatteitaan, huonekaluja, jne mikäli ne ovat edelleen ehjiä ja toimivia? Järjetöntä tuhlausta.
Tietysti kannattaa käyttää loppuun, kuten vaatteet ja tavaratkin. Mutta jos itsellä tarvetta ja mahdollisuus uudemmalle ja paremmalle autolle esim. turvallisuus- tai mukavuussyistä, niin on ok hankkia sellainen ja varmasti joku köyhempi tai pihimpi sen vanhan silloin mielellään loppuun käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfat ajelee hienoilla autoilla ja vieressä istuu usein Sofia Belörffin kaltainen misu. Täällä sitten jotkut ulisee kun vm.2004 Volvoa ei kukaan katso päinkään.
Auto on sijoitus kauniiseen ja tasokkaaseen naiseen.
Mulla on se vm. 2004 Volvo. Naisten katseita en kyllä kaipaakaan, sillä olen hetero. Aviopuolisokin löytyy, joka on vielä nihkeämpi auton päivittämisen suhteen. Meillä bruttotulot vuodessa yhteensä vähän alle 200 000. Rahalle löytyy muutakin käyttöä.
Ai muutakin käyttöä kuin omaan ja perheen turvallisuuteen panostaminen? No arvomaailmoja on monenlaisia. Ei taida tuollainen vm. 2004 Volvo olla kovin vähäpäästöinenkään sen sijaan menisi osat hyvin kierrätykseen jos vaihtaisi vähäpäästöisempään. Arvovalinta tietysti sekin.
Totta, moni unohtaa kuinka paljon turvallisempi iso ja uusi auto esim. kolarin sattuessa on. Liikenneonnettomuudet ovat yleisiä, mutta kyllä sitä mielummin eläisi lastensa kanssa cp-vammaisina kuin olisi niin ääliö, että ostaisi nollakorolla vähän turvallisemman auton.
Tarkistin oman vanhan autoni turvallisuustestitulokset. Se sai täydet 5 tähteä ja pisteitä 82, eniten pisteitä saanut auto sai 94 pistettä. Ero on mielestäni niin vähäinen, että en tämän takia hanki uutta autoa. Tärkein turvatekijä on ajajan maltti, tilannetaju ja pitkä ajokokemus. En ota koskaan riskejä liikenteessä. Kortti on ollut 45 vuotta. Kerran olen suistunut peilipintaiselta tieltä ojaan, kun ajokokemusta oli takana vasta 2 vuotta. Kerran olen joutunut kuorma-auton kolaroimaksi, se ajoi kiinni oikeaan takapuskuriin, mutta onneksi vauhti oli alle 40 km/h.
Miksi sitoa säästössä olevaa saati lainarahoitettua rahaa autoon
Arvo laskee heti kun autoliikkeestä ulos peruutat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kahden tonnin auto ja yhdeksän tonnin kello. Arvaa kumman arvo on nousussa.
Todellisuudessa ei kummankaan.
Jos keräily kellosta kyse niin nousee kyllä👍
Vanha ritsa on parempi kuin uusi kallis ritsa
En haluu tietokoneella varustettua autoa. Ja meidän romu kyllä kulkee ihan samaan tapaan kuin uudemmatkin autot, vaikka nuo audi ja bemarikuskit muuta kuvittelevatkin.
Miksi hankkisin kalliin auton, kun en tarvitse sellaista? Minun viime vuosisadalla valmistettu romu käy ja kukkuu, kun kotona asuu joku, joka osaa korjata isojakin vikoja. Kun korjaus maksaa enemmän kuin auto tai loppuvat korjausvälineet, hankitaan seuraava.
On tuo 20 vuotta vanha Volvo hyvin pelittänyt, harvoin mitään ongelmaa. Mitä nyt uudemmalla autolla tekis kun vanha on priimakunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Hienot autot on autoteollisuuden keksimä rahastus. Kyllä ne minunkin silmään oli hienoja joskus 10 vuotiaana. Enää en saa niistä minkäänlaista nautintoa. Mietin vain kustannuksia.
Vanha ketju, mutta juuri samaa mieltä. En saa autoista mitään sen kummenpaa irti, riittää että pääsen sisällä paikasta A paikkaan B ja mahdollisimman edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi autoa velkarahalla! Ajettiin vanha automme loppuun ja ollaan juuri ostettu uudehko mutta ei todellakaan mitään kallista ja velkarahalla. Vaan sellainen 15t maksava.
Mikset mielummin ostaisi velaksi lähes nollakorolla ja sijoita tai käytä niitä jääviä rahoja johonkin muuhun?
Häh? sillä hinnalla ajelen vanhalla autolla vuosikausia! ajattele, muut laittaa hienoja autoja ja makselee osareita, sitten on aina rahat loppu eikä raha lähteä mihinkään, mutta onhan se hieno auto kun muuta ei ole.
En tarvitse kallista autoa. Minulla on vanha auto (erilaisissa testeissä hyvin turvalliseksi todettu Volvo). Kuten täällä joku totesikin jo, tärkein turvallisuustekijä autoilussa on kuljettaja.
Sijoitan ihan muihin asioihin, kuten asumiseen: minulla on omakotitalo, hieno vapaa-ajan asunto ja sijoitusasunto.
Paikasta A paikkaan B siirtyminen on niin pieni ja merkityksetön osa elämääni, etten halua siihen sijoittaa kuin pakollisen summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kannattaa käyttää loppuun, kuten vaatteet ja tavaratkin. Mutta jos itsellä tarvetta ja mahdollisuus uudemmalle ja paremmalle autolle esim. turvallisuus- tai mukavuussyistä, niin on ok hankkia sellainen ja varmasti joku köyhempi tai pihimpi sen vanhan silloin mielellään loppuun käyttää.
Turvallisuus ja mukavuussyistä saat vaihtaa Autosi vuoden välein. Joka vuosi tulee joku uusi "Turvallisuus" vimputin Autoon.
Ensi vuonna Autoon tulee Kahviautomaatti. Pakko vaihtaa mukavuussyistä siihen.
Viimeiset kunnon autot tehtiin noin vuonna 2005 . Nykyautot ovat täyttää paskaa
Mikset mielummin ostaisi velaksi lähes nollakorolla ja sijoita tai käytä niitä jääviä rahoja johonkin muuhun?