Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi joillain ei ole varaa hankkia kunnon autoa edes velkarahalla?

Vierailija
15.08.2020 |

Ajetaan joillain 20 vuotta vanhoilla (siis 2000vm) romuilla?

Miksei pankit anna heille lainaa uuden auton hankintaan?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Mielestäni on ekologisinta käyttää vanha auto loppuun. Polttoaineen kulutus on alle 5 litraa/100 kilometriä ja päästöt menee helposti läpi katsastuksen mittauksessa. Auto on vanha, mutta ei vielä minun silmääni mikään romu.

Autolla on minulle vain käyttöarvo, ei lainkaan statusarvoa.

Pidän loppuun myös vaatteet enkä uusi tarpeettomasti kodinkoneita.

Missä vanhassa autossa on alle 5 litran kulutus? Mopo-autossa?

Ainakin Passat tdi.

Vierailija
22/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajetaan autot loppuun. Mies ajaa vanhemmalla autolla, mutta vielä kulkee ja on edullinen pitää. Isoja remontteja ei ole tehty, eikä enää tehdä eli jos tulee jotain isompaa, niin sitten vaihtoon.

Mun auto on suht. uusi, mutta epäilen, ettei kestä yhtä kauan kuin miehen auto.

Säästöjä on sen verran, että vois vaikka kaksi autoa ostaa ihan käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisinko 25,000 autoon jolla ajetaan edestakaisin työpaikan ja kodin väliä vai ostanko jotain oikeasti kivaa?

Vierailija
24/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä jokaisen uutena ostetun auton arvo on tippunut kahdessa vuodessa puoleen alkuperäisestä. Suomessa auto ei ole sijoitus,ei edes premium, joiden arvon pudotus on fiiattiakin hurjempi.

Ei pidä paikkaansa, voi tarkistaa helposti.

Miksi joku pahoittaa mielensä toisten rahan käytöstä? Jotkut haluavat maksaa mukavuudesta ja luksuksesta, jos siihen on mahdollisuus. Joku vanha kottero on myös vaarallisempi kolarissa ja voi jättää tielle tai pihaan paljon helpommin. Ei sen auton tarvitsekaan olla sijoitus, se on käyttöesine, kuten vaatteetkin, ja käyttöesineiden arvo aina tippuu. Mutta jos on rahaa, voi valita käyttöesineensä.

Vierailija
25/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisinko 25,000 autoon jolla ajetaan edestakaisin työpaikan ja kodin väliä vai ostanko jotain oikeasti kivaa?

Järjetöntähän se olisi.

Vierailija
26/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Seija”, unohtuiko päivän lääkkeet?

Vierailija
27/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan vuodessa 30 000 euroa bruttona. Sama summa jää käteen 1,5 vuodessa nettona. Miksi ihmeessä tekisin 1,5 vuotta töitä pelkän auton takia, kun saan ihan hyvän, turvallisen ja toimivat auton jo muutamalla tonnilla. Olisipa hieno herätä 500 aamuna töihin ja miettiä, että tänäänkin menen pelkän auton vuoksi töihin. 😄

Vierailija
28/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kävellä vaikka heti autokauppaa ja ostaa käteisellä uuden jos haluaisin. 300t velaton asunto ja 40t sijoituksissa joita voisin myydä vaikka heti jos tarve tulee. Autoni on 15v vanha, ja se on kesäauto koska en oikeasti tarvitse autoa kaupungissa asuessani mutta kesällä kätevä kun haluaa kotia hieman kauemmaksi.  Siksi ajan vanhalla autolla, enkä sijoita uuteen. Autohan on maailman huonoinpia sijoituskohteita (jollei kyse ole jostan harvinaisuudesta jolla ikä nostaa arvoa), heti kun ajaa kaupasta ulos niin 30% hinnasta tipuu.

Vierailija
29/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot autot on autoteollisuuden keksimä rahastus. Kyllä ne minunkin silmään oli hienoja joskus 10 vuotiaana. Enää en saa niistä minkäänlaista nautintoa. Mietin vain kustannuksia.

30/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Mielestäni on ekologisinta käyttää vanha auto loppuun. Polttoaineen kulutus on alle 5 litraa/100 kilometriä ja päästöt menee helposti läpi katsastuksen mittauksessa. Auto on vanha, mutta ei vielä minun silmääni mikään romu.

Autolla on minulle vain käyttöarvo, ei lainkaan statusarvoa.

Pidän loppuun myös vaatteet enkä uusi tarpeettomasti kodinkoneita.

Missä vanhassa autossa on alle 5 litran kulutus? Mopo-autossa?

Ei ole mopoauto vaan sellainen pikkuinen "kauppakassi", paino alle 1000 kg ja reilu 40 litran tankki.

Vierailija
31/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa ostaa kallista autoa, vaan siitä mihin raha kannattaa laittaa. Olen ikäni ajanut tonnin parin  ritsoilla. Eikä se minua haittaa  ollenkaan 

Vierailija
32/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taasen huvittaa nämä yli varojensa elävät, kaiken lainarahoituksella hankkineet ressukat, joilla ei sitten ole varaa edes maksaa pienimpiäkään oikeasta elämäisestä tulleita laskuja, kuten esim. sairaalalasku, likakaivon tyhjennyslasku, sähkölasku tms. Kuinka pinnallinen pitää ihmisen olla ja minkälainen ihminen priorisoi fasadielämän muun elämisen edelle?

Vierailija
33/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, miksi laittaisin isot rahat kiinni asiaan mitä käytän ehkä kaksi tuntia viikossa. Ostaisin paljon mielummin vaikka kymmenen tuhannen sängyn kuin auton. 

Vierailija
34/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kakarat pitää elättää työmarkkinatuella.Ne tahtoo ruokaa ja vaatteita,sekä uudet talvikengät.... On se kyllä kumma,kun ei vaan voi ymmärtää....

Vierailija
35/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taasen huvittaa nämä yli varojensa elävät, kaiken lainarahoituksella hankkineet ressukat, joilla ei sitten ole varaa edes maksaa pienimpiäkään oikeasta elämäisestä tulleita laskuja, kuten esim. sairaalalasku, likakaivon tyhjennyslasku, sähkölasku tms. Kuinka pinnallinen pitää ihmisen olla ja minkälainen ihminen priorisoi fasadielämän muun elämisen edelle?

Aika moni priorisoi fasadit ykköseksi ja ostaa osamaksulla niin kalliin auton että nipin napin selviää lyhennyksistä.

Vierailija
36/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfat ajelee hienoilla autoilla ja vieressä istuu usein Sofia Belörffin kaltainen misu. Täällä sitten jotkut ulisee kun vm.2004 Volvoa ei kukaan katso päinkään.

Auto on sijoitus kauniiseen ja tasokkaaseen naiseen.

Vierailija
37/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Olen 42v ja olen vaihtanut autoni uuteen kun auto max. 5v. Olen tehnyt töitä 16v asti ja nyt velaton omakotitalo pirkanmaalta muuttovoitto kunnasta. En ymmärrä miten köyhiä voi olla niin paljon, vai eikö työnteko maistu?

Vierailija
38/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna, miksi laittaisin isot rahat kiinni asiaan mitä käytän ehkä kaksi tuntia viikossa. Ostaisin paljon mielummin vaikka kymmenen tuhannen sängyn kuin auton. 

Tämä! Mulla on 10000 euron (alle vuoden vanha) sänky, mutta auton arvo lienee jossain 1000 euron paikkeilla. Seuraavaan autoon pistän maksimissaan muutaman tonnin. Eikä ole siitä kiinni, etteikö olisi varaa.

Vierailija
39/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfat ajelee hienoilla autoilla ja vieressä istuu usein Sofia Belörffin kaltainen misu. Täällä sitten jotkut ulisee kun vm.2004 Volvoa ei kukaan katso päinkään.

Auto on sijoitus kauniiseen ja tasokkaaseen naiseen.

Mulla on se vm. 2004 Volvo. Naisten katseita en kyllä kaipaakaan, sillä olen hetero. Aviopuolisokin löytyy, joka on vielä nihkeämpi auton päivittämisen suhteen. Meillä bruttotulot vuodessa yhteensä vähän alle 200 000. Rahalle löytyy muutakin käyttöä.

Vierailija
40/77 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan autoon laittaminen on todella typerää. Auton arvo tippuu kuin lehmän häntä. Itse sijoitan mieluummin rahani tuottaviin kohteisiin.

Jos noin niin sittenhän sulla luulisi olevan varaa uudempaan autoonkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän