miksi joillain ei ole varaa hankkia kunnon autoa edes velkarahalla?
Ajetaan joillain 20 vuotta vanhoilla (siis 2000vm) romuilla?
Miksei pankit anna heille lainaa uuden auton hankintaan?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfat ajelee hienoilla autoilla ja vieressä istuu usein Sofia Belörffin kaltainen misu. Täällä sitten jotkut ulisee kun vm.2004 Volvoa ei kukaan katso päinkään.
Auto on sijoitus kauniiseen ja tasokkaaseen naiseen.
Mulla on se vm. 2004 Volvo. Naisten katseita en kyllä kaipaakaan, sillä olen hetero. Aviopuolisokin löytyy, joka on vielä nihkeämpi auton päivittämisen suhteen. Meillä bruttotulot vuodessa yhteensä vähän alle 200 000. Rahalle löytyy muutakin käyttöä.
Ai muutakin käyttöä kuin omaan ja perheen turvallisuuteen panostaminen? No arvomaailmoja on monenlaisia. Ei taida tuollainen vm. 2004 Volvo olla kovin vähäpäästöinenkään sen sijaan menisi osat hyvin kierrätykseen jos vaihtaisi vähäpäästöisempään. Arvovalinta tietysti sekin.
Millain ääliö maksaa sängystä 10 000? Sen arvohan tippuu puolella kun on kotiin kannettu? Miksei kelpaa 200 € sänky? Itse olen nukkunut koko elämäni sen hintaisissa sängyissä eikä mitään valittamista. Rahaa olisi ostaa käteisellä vaikka 9 kymppitonnin sänkyä, mutta ei ole tarvetta esittää mitään ja vaatimattomuus kaunistaa, joten nukun ikean sängyssä oikein hyvin. Mielummin käyttäisin sänkyrahat johonkin oikeasti kivaan.
Olen myös huomannut, että moni kymppitonnin sänkyjä ostellut ystävä ostaa niitä velaksi ja yrittävät vieläpä salailla asiaa! Olen silti aina kyläillessä löytänyt lipastosta vepsäläisen kuitin ja tuohi-kortin, joilla niitä ostellaan. Kyllä on törkeää huijaamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfat ajelee hienoilla autoilla ja vieressä istuu usein Sofia Belörffin kaltainen misu. Täällä sitten jotkut ulisee kun vm.2004 Volvoa ei kukaan katso päinkään.
Mulla on se vm. 2004 Volvo. Naisten katseita en kyllä kaipaakaan, sillä olen hetero. Aviopuolisokin löytyy, joka on vielä nihkeämpi auton päivittämisen suhteen. Meillä bruttotulot vuodessa yhteensä vähän alle 200 000. Rahalle löytyy muutakin käyttöä.
Ai muutakin käyttöä kuin omaan ja perheen turvallisuuteen panostaminen? No arvomaailmoja on monenlaisia. Ei taida tuollainen vm. 2004 Volvo olla kovin vähäpäästöinenkään sen sijaan menisi osat hyvin kierrätykseen jos vaihtaisi vähäpäästöisempään. Arvovalinta tietysti sekin.
Totta, moni unohtaa kuinka paljon turvallisempi iso ja uusi auto esim. kolarin sattuessa on. Liikenneonnettomuudet ovat yleisiä, mutta kyllä sitä mielummin eläisi lastensa kanssa cp-vammaisina kuin olisi niin ääliö, että ostaisi nollakorolla vähän turvallisemman auton.
Minulla on kalliimpi piano kuin auto. Enemmän soitan pianoa kuin ajan autoa. Pianonsoitosta on minulle myös enemmän iloa. Arvovalinta.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Ostetaanpa sellainen "premium" luokan lotja tuohon pihalle munan jatkeeksi. Meen autokaupoille ja ladon 50K€ tiskiin. Ajan viikossa 5h. Vuodessa noin 100h. Kolmessa vuodessa 300h. Auton arvo on tippunut tänä aikana johonkin 25K€ paikkeille. Huolto, bensa vakuutukset, noin 5K€ vuodessa. Tekee 30K€ takkiin kolmessa vuodessa. Autolla ajo maksaa siis 100€/ajotunti tämän kolmen vuoden aikana. Melkein taksilla taitaa tulla halvemmaksi liikkua paikasta toiseen.
Taksia tarvis venailla vähän väliä, oma auto parempi esim. ruokakauppareissuilla. Ap:han ei muuten kirjoittanut 50000 euron autoista vaan paremmista autoista. Paremman ja ihka uuden saa esim. n. 20000 eurolla ja käytetynkin kymppitonnilla vähän reilulla. Ihan eri asia kuin parin tonnin savuava ja öljyä vuotava rotisko.
Vierailija kirjoitti:
Rahan autoon laittaminen on todella typerää. Auton arvo tippuu kuin lehmän häntä. Itse sijoitan mieluummin rahani tuottaviin kohteisiin.
Minä sijoitan omaan ja perheeni turvallisuuteen. Siksi kalliimpi auto, toki meillä myös ajoakin kohtuumäärin eikä kallis auto ole mistään pois.
Vierailija kirjoitti:
Hienot autot on autoteollisuuden keksimä rahastus. Kyllä ne minunkin silmään oli hienoja joskus 10 vuotiaana. Enää en saa niistä minkäänlaista nautintoa. Mietin vain kustannuksia.
Kuten myös sisäfilee on lihateollisuuden keksimä rahastus. Miksi ostaisi sisäfilettä kun voi ostaa tarjousjauhelihaa? Paskanahan se tulee ulos kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, moni unohtaa kuinka paljon turvallisempi iso ja uusi auto esim. kolarin sattuessa on. Liikenneonnettomuudet ovat yleisiä, mutta kyllä sitä mielummin eläisi lastensa kanssa cp-vammaisina kuin olisi niin ääliö, että ostaisi nollakorolla vähän turvallisemman auton.
Missä vaiheessa puhuin mitään lapsista? Ei mulla ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Varaa olisi hakea käteisellä uusi auto kaupasta, mutta minkä takia. Ei mun tarvitse esittää kenellekään autoilla tai muulla materialla. 15 vuotta vanha autoni palvelee erittäin hyvin.
Ai mikä uudessa autossa on esittämistä? Eiköhän se tarpeen mukaan hankita ja useimmiten varmuutensa, alhaisten käyttökulujensa ja turvallisuutensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan autoon laittaminen on todella typerää. Auton arvo tippuu kuin lehmän häntä. Itse sijoitan mieluummin rahani tuottaviin kohteisiin.
Minä sijoitan omaan ja perheeni turvallisuuteen. Siksi kalliimpi auto, toki meillä myös ajoakin kohtuumäärin eikä kallis auto ole mistään pois.
Olet törkeä ja sairas. Kyllä sinunkin pitäisi tyytyä kolmensadan autoon kuten köyhien, järkevien rikkaiden ja luottotiedottomien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa puhuin mitään lapsista? Ei mulla ole lapsia.
Monilla rotiskoon tyytymättömillä on, joka on myös yksi syy ostaa turvallinen ja varma auto.
Kyllä mulla olisi varaa hankkia auto ilman velkarahaa, mutta miksipä ostaisin auton, jota tarvitsisin ehkä 6 kertaa vuodessa?
Minkä h-tin takia Helsingissä asuva ihminen auton hankkisi muuten kuin statussymboliksi?
En tarvitse symboleja.
Kävelen töihin ja muut matkat taitan julkisilla.
Jos ostan jotain painavaa, tulen taksilla kotiin tai tilaan kotiinkuljetuksen: halvempaa se on kuin auton ylläpito katsastuksineen ja vakuutuksineen.
Auton voi tarvittaessa myös vuokrata.
Vierailija kirjoitti:
Me ajetaan autot loppuun. Mies ajaa vanhemmalla autolla, mutta vielä kulkee ja on edullinen pitää. Isoja remontteja ei ole tehty, eikä enää tehdä eli jos tulee jotain isompaa, niin sitten vaihtoon.
Mun auto on suht. uusi, mutta epäilen, ettei kestä yhtä kauan kuin miehen auto.
Säästöjä on sen verran, että vois vaikka kaksi autoa ostaa ihan käteisellä.
No miksi ostaisitte auton käteisellä? Käteinen kannattaa sijoittaa osakkeisiin ja ostaa auto osamaksulla, maksaa sitä sitten niillä osingoilla tai säästää ja sijoittaa ne osingotkin vielä ja maksaa sitä osamaksuautoa tai vanhaa velatonta räppänää muilla käteen tulevilla tuloilla. Kaikkein typerintä on säästää tilille ja ostaa auto käteisellä jos ei minkäänlaista tuottavaa pitkäaikaistalletusta vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
Millain ääliö maksaa sängystä 10 000? Sen arvohan tippuu puolella kun on kotiin kannettu? Miksei kelpaa 200 € sänky? Itse olen nukkunut koko elämäni sen hintaisissa sängyissä eikä mitään valittamista. Rahaa olisi ostaa käteisellä vaikka 9 kymppitonnin sänkyä, mutta ei ole tarvetta esittää mitään ja vaatimattomuus kaunistaa, joten nukun ikean sängyssä oikein hyvin. Mielummin käyttäisin sänkyrahat johonkin oikeasti kivaan.
Olen myös huomannut, että moni kymppitonnin sänkyjä ostellut ystävä ostaa niitä velaksi ja yrittävät vieläpä salailla asiaa! Olen silti aina kyläillessä löytänyt lipastosta vepsäläisen kuitin ja tuohi-kortin, joilla niitä ostellaan. Kyllä on törkeää huijaamista!
Kertokaapa miksi yritätte salailla näiden huonekalujen ostamista velaksi?!
Olen saanut aina naapureiden velkatiedot soittelemalla iskuun, askoon ja muihin liikkeisiin esittämällä näitä ihmisiä. Kiinni jäätte aina rahoituksella ostavat, myös auton ostajat, trafista saan tiedot kyllä!
:D
Velaton auto kannattaa myydä ja laittaa myyntihinta osakesäästötilille kasvamaan osinkotuotoillaan. Ostaa tilalle osamaksuauton, käsiraha pitää tietenkin muistaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut aina naapureiden velkatiedot soittelemalla iskuun, askoon ja muihin liikkeisiin esittämällä näitä ihmisiä. Kiinni jäätte aina rahoituksella ostavat, myös auton ostajat, trafista saan tiedot kyllä!:D
Meidän naapurit saa soitella ihan rauhassa. Kuititkin voin esitellä, saavat tulla meille kokeilemaankin kymppitonnin sänkyä. Minä nukun yöni hyvin, ajelen autolla ehkä yhteensä 1h viikossa ja elän tyytyväisenä elämääni. Elä sinäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienot autot on autoteollisuuden keksimä rahastus. Kyllä ne minunkin silmään oli hienoja joskus 10 vuotiaana. Enää en saa niistä minkäänlaista nautintoa. Mietin vain kustannuksia.
Kuten myös sisäfilee on lihateollisuuden keksimä rahastus. Miksi ostaisi sisäfilettä kun voi ostaa tarjousjauhelihaa? Paskanahan se tulee ulos kuitenkin.
Meidän perheessä ei sisäfilettä osteta. Täysin yliarvostettu osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut aina naapureiden velkatiedot soittelemalla iskuun, askoon ja muihin liikkeisiin esittämällä näitä ihmisiä. Kiinni jäätte aina rahoituksella ostavat, myös auton ostajat, trafista saan tiedot kyllä!:D
Meidän naapurit saa soitella ihan rauhassa. Kuititkin voin esitellä, saavat tulla meille kokeilemaankin kymppitonnin sänkyä. Minä nukun yöni hyvin, ajelen autolla ehkä yhteensä 1h viikossa ja elän tyytyväisenä elämääni. Elä sinäkin!
Sama, niin saavat meidänkin trafille soitella.
Kuititkin voin esitellä, ja saavat käydä istumassa kuskin paikalla. Nukun yöni hyvin, ajan automatkat tasaisesti, varmasti ja mukavasti autollani 10-20h viikoittain eläen tyytyväisenä. Elä sinäkin, älä pilaa mielenterveyttäsi meidän rahoituksella automme ostavien takia!
En ikinä ostaisi autoa velkarahalla! Ajettiin vanha automme loppuun ja ollaan juuri ostettu uudehko mutta ei todellakaan mitään kallista ja velkarahalla. Vaan sellainen 15t maksava.
Okei. Ostetaanpa sellainen "premium" luokan lotja tuohon pihalle munan jatkeeksi. Meen autokaupoille ja ladon 50K€ tiskiin. Ajan viikossa 5h. Vuodessa noin 100h. Kolmessa vuodessa 300h. Auton arvo on tippunut tänä aikana johonkin 25K€ paikkeille. Huolto, bensa vakuutukset, noin 5K€ vuodessa. Tekee 30K€ takkiin kolmessa vuodessa. Autolla ajo maksaa siis 100€/ajotunti tämän kolmen vuoden aikana. Melkein taksilla taitaa tulla halvemmaksi liikkua paikasta toiseen.