Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kokeneet mekaanikot kertovat, mitkä automerkit ovat roskaa. (Nissan Qashqai, Fiat, Renault, Peugeot, Citroën. Ford, Chevrolet)

Vierailija
08.09.2025 |

Hyvät:

Jos haluaa käydä korjaamolla mahdollisimman harvoin, on japanilainen Toyota hyvä valinta. Sekä Emanuelsson että Kettunen kertovat, että Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana.

Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.

Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Vai VAG ja BMW. Huhhuh. Juttuhan on täyttä roskaa paitsi Toyotan osalta.

Vierailija
2/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Vai VAG ja BMW. Huhhuh. Juttuhan on täyttä roskaa paitsi Toyotan osalta.



Roskaa miten? Lue uudestaan niin ehkä juttu aukeaa sinulle paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten isolta osin samat automerkit oli köyhän ekaa käytettyä autoa ostelevan välttelylistalla jo 80-luvulla :D

Eka oli sitten wolkkari. Myös bmw, opel ja volvo on toimineet käytettynäkin. Ja japanilaisista joku nissan ja vanha mitsu. Myös joku fordi oli aikanaan mutta kun osti saksassa tehdyn niin sai paljon laadukkaamman kuin briteissä tehdyn. 

Vierailija
4/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampuvat itseään nilkkaan. Harrastus tietysti sekin. Pilkkaa lähietäisyydeltä.

Vierailija
5/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Vai VAG ja BMW. Huhhuh. Juttuhan on täyttä roskaa paitsi Toyotan osalta.

Ai että toyota on ainoa hyvä automerkki maailmassa?

Kyllä nyt on puhuttu niin kuin tyypillinen suomalainen.

Vierailija
6/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten isolta osin samat automerkit oli köyhän ekaa käytettyä autoa ostelevan välttelylistalla jo 80-luvulla :D

Eka oli sitten wolkkari. Myös bmw, opel ja volvo on toimineet käytettynäkin. Ja japanilaisista joku nissan ja vanha mitsu. Myös joku fordi oli aikanaan mutta kun osti saksassa tehdyn niin sai paljon laadukkaamman kuin briteissä tehdyn. 

Ihan niinkuin merkkien laadut eivät voisi muuttua 50 vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en luottaisi ns automekaanikkojen sanoihin...siinä porukassa on monen tason tunaria...amis pohjalla kun mennään niin ei voi kovin paljoa vaatia..

Vierailija
8/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se merkki keulassa on vain merkki. Ei se kerro mitään enää nykyautomarkkinassa laadussa. Citikka ja Toyota saattaa olla saman osavalmistajan osista samalla alihankkija tehtaalla tehtyjä autoja ja sitä kautta laatu ihan samaa tasoa. Sama toisinpäin ettei siinä 2022 Corolla 1.6 bensa ja 2024 RAV4 hybridissä ole välttämättä yhtään mitään samaa kuin keulamerkki ja jälleenmyyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.

Vierailija
10/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.

Miks noin vähän ajettuna oot joutunu vaihtamaan jos se ois muka hyvä auto. Bemari on vasta sisäänajettu tuossa vaiheessa ja kestää 500tkm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 20v vanha Volkswagen farkku ja hyvin on kestänyt. Tätä mallia on edelleen paljon liikenteessä, näen samanlaisen melkein päivittäin. Tämä pk-seudulla. Automaattinen Ilmastointi hajosi noin 17 vuoden kohdalla ja tähän moottoriin olen aina käyttänyt vaan E98 en siis siirtynyt joskus 2009 siihen uuteen biopolttoaineeseen joka hajoitti paljon moottoreita. Mutta ymmärtääkseni tästä mallista seuraava olikin täysi fiasko eli moottori ei ole kestänyt.

Vierailija
12/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähtää vähän se Fordin juttu, hiukkasloukku tukossa ja jakoketju venynyt. Eikös ne koneet ole hihnalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä vaihdan ranskalaiseen autooni jarrupalat, se on muiden mielestä vian korjaamista. Kun vastaava asia tehdään Toyotaan, se on kuluvan osan korjaamista. Jos ranskalaisen autoni tuulilasilla on kiveniskemä ja siitä lähtenyt halkeama, saan katsastuksessa korjauskehotuksen. Toyotassa sama tuulilasin vaurio ei aiheuta mitään, ei tule korjauskehotusta. Tällaista tämä on ollut viimeiset 20 vuotta meidän taloudessamme, jossa toinen auto on ranskalainen ja toinen Toyota.

Vierailija
14/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkin lisäksi vaikuttaa mallit, näitä olisi voinut listata tarkemmin.

Mallien lisäksi vaikuttaa vielä vuosimallit, kuten vaikka Renault Megane ykkönen oli paljon kestävämpi auto kuin Megane kakkonen, jne.

Näiden lisäksi vaikuttaa vielä huollot, ajokilometrit ja se miten sillä autolla on ajettu, missä sitä on pidetty ja kuinka paljon sitä on pesty, näihin ei voi kukaan autonvalmistaja vaikuttaa mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.

Miks noin vähän ajettuna oot joutunu vaihtamaan jos se ois muka hyvä auto. Bemari on vasta sisäänajettu tuossa vaiheessa ja kestää 500tkm

Hah, saksan ladan koneviat on kaikilla tiedossa. Sähköisenä voi bemaria edes harkita, ja toisaalta kuka haluaa leimautua kusipääksi.

 

Vierailija
16/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
17/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noihin vaikuttaa myös se, että minkä merkkisiä osia autoon vaihdetaan. Kestävyys on eri esimerkiksi laadukkaissa jarrun osissa verrattuna halpisversioihin. Halvempaa joutuu vaihtamaan selvästi useammin ja siihen ei auton merkki välttämättä vaikuta.

Vierailija
18/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaas kun mä kerron teille. Autoissa VAIN se keulassa oleva merkki ratkaisee. Ei mikään muu. Jaa että miten on mahdollista ? No kun se mäppäytyy laatuprosessiin. Hyvä sellainen karsii vikoja aiheuttavat asiat pois, huonompi päästää niitä läpi.

Vierailija
19/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.

Mun qashqai kesti saman verran ennen ylimääräist korjaamokäynti. Edes akkua en joutunut vaihtamaan. Eli tuo ei ole se fleksi minkä luulet sen olevan.

Vierailija
20/82 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas lämmitti Peugeot-kuskin mieltä. No leuka rintaa vasten ja kohti uusia pettymyksiä. (Ei saa ottaa liian vakavasti)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi