HS: Kokeneet mekaanikot kertovat, mitkä automerkit ovat roskaa. (Nissan Qashqai, Fiat, Renault, Peugeot, Citroën. Ford, Chevrolet)
Hyvät:
Jos haluaa käydä korjaamolla mahdollisimman harvoin, on japanilainen Toyota hyvä valinta. Sekä Emanuelsson että Kettunen kertovat, että Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana.
Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.
Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Vai VAG ja BMW. Huhhuh. Juttuhan on täyttä roskaa paitsi Toyotan osalta.
Roskaa miten? Lue uudestaan niin ehkä juttu aukeaa sinulle paremmin.
Jännä miten isolta osin samat automerkit oli köyhän ekaa käytettyä autoa ostelevan välttelylistalla jo 80-luvulla :D
Eka oli sitten wolkkari. Myös bmw, opel ja volvo on toimineet käytettynäkin. Ja japanilaisista joku nissan ja vanha mitsu. Myös joku fordi oli aikanaan mutta kun osti saksassa tehdyn niin sai paljon laadukkaamman kuin briteissä tehdyn.
Ampuvat itseään nilkkaan. Harrastus tietysti sekin. Pilkkaa lähietäisyydeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Vai VAG ja BMW. Huhhuh. Juttuhan on täyttä roskaa paitsi Toyotan osalta.
Ai että toyota on ainoa hyvä automerkki maailmassa?
Kyllä nyt on puhuttu niin kuin tyypillinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten isolta osin samat automerkit oli köyhän ekaa käytettyä autoa ostelevan välttelylistalla jo 80-luvulla :D
Eka oli sitten wolkkari. Myös bmw, opel ja volvo on toimineet käytettynäkin. Ja japanilaisista joku nissan ja vanha mitsu. Myös joku fordi oli aikanaan mutta kun osti saksassa tehdyn niin sai paljon laadukkaamman kuin briteissä tehdyn.
Ihan niinkuin merkkien laadut eivät voisi muuttua 50 vuodessa.
en luottaisi ns automekaanikkojen sanoihin...siinä porukassa on monen tason tunaria...amis pohjalla kun mennään niin ei voi kovin paljoa vaatia..
Se merkki keulassa on vain merkki. Ei se kerro mitään enää nykyautomarkkinassa laadussa. Citikka ja Toyota saattaa olla saman osavalmistajan osista samalla alihankkija tehtaalla tehtyjä autoja ja sitä kautta laatu ihan samaa tasoa. Sama toisinpäin ettei siinä 2022 Corolla 1.6 bensa ja 2024 RAV4 hybridissä ole välttämättä yhtään mitään samaa kuin keulamerkki ja jälleenmyyjä.
Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.
Miks noin vähän ajettuna oot joutunu vaihtamaan jos se ois muka hyvä auto. Bemari on vasta sisäänajettu tuossa vaiheessa ja kestää 500tkm
Mulla on yli 20v vanha Volkswagen farkku ja hyvin on kestänyt. Tätä mallia on edelleen paljon liikenteessä, näen samanlaisen melkein päivittäin. Tämä pk-seudulla. Automaattinen Ilmastointi hajosi noin 17 vuoden kohdalla ja tähän moottoriin olen aina käyttänyt vaan E98 en siis siirtynyt joskus 2009 siihen uuteen biopolttoaineeseen joka hajoitti paljon moottoreita. Mutta ymmärtääkseni tästä mallista seuraava olikin täysi fiasko eli moottori ei ole kestänyt.
Särähtää vähän se Fordin juttu, hiukkasloukku tukossa ja jakoketju venynyt. Eikös ne koneet ole hihnalla?
Jos minä vaihdan ranskalaiseen autooni jarrupalat, se on muiden mielestä vian korjaamista. Kun vastaava asia tehdään Toyotaan, se on kuluvan osan korjaamista. Jos ranskalaisen autoni tuulilasilla on kiveniskemä ja siitä lähtenyt halkeama, saan katsastuksessa korjauskehotuksen. Toyotassa sama tuulilasin vaurio ei aiheuta mitään, ei tule korjauskehotusta. Tällaista tämä on ollut viimeiset 20 vuotta meidän taloudessamme, jossa toinen auto on ranskalainen ja toinen Toyota.
Merkin lisäksi vaikuttaa mallit, näitä olisi voinut listata tarkemmin.
Mallien lisäksi vaikuttaa vielä vuosimallit, kuten vaikka Renault Megane ykkönen oli paljon kestävämpi auto kuin Megane kakkonen, jne.
Näiden lisäksi vaikuttaa vielä huollot, ajokilometrit ja se miten sillä autolla on ajettu, missä sitä on pidetty ja kuinka paljon sitä on pesty, näihin ei voi kukaan autonvalmistaja vaikuttaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.
Miks noin vähän ajettuna oot joutunu vaihtamaan jos se ois muka hyvä auto. Bemari on vasta sisäänajettu tuossa vaiheessa ja kestää 500tkm
Hah, saksan ladan koneviat on kaikilla tiedossa. Sähköisenä voi bemaria edes harkita, ja toisaalta kuka haluaa leimautua kusipääksi.
Kyllähän noihin vaikuttaa myös se, että minkä merkkisiä osia autoon vaihdetaan. Kestävyys on eri esimerkiksi laadukkaissa jarrun osissa verrattuna halpisversioihin. Halvempaa joutuu vaihtamaan selvästi useammin ja siihen ei auton merkki välttämättä vaikuta.
Antakaas kun mä kerron teille. Autoissa VAIN se keulassa oleva merkki ratkaisee. Ei mikään muu. Jaa että miten on mahdollista ? No kun se mäppäytyy laatuprosessiin. Hyvä sellainen karsii vikoja aiheuttavat asiat pois, huonompi päästää niitä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.
Mun qashqai kesti saman verran ennen ylimääräist korjaamokäynti. Edes akkua en joutunut vaihtamaan. Eli tuo ei ole se fleksi minkä luulet sen olevan.
Kylläpä taas lämmitti Peugeot-kuskin mieltä. No leuka rintaa vasten ja kohti uusia pettymyksiä. (Ei saa ottaa liian vakavasti)
Vai niin. Vai VAG ja BMW. Huhhuh. Juttuhan on täyttä roskaa paitsi Toyotan osalta.