Berliinissä keskivuokra 7,62 € neliöltä
Suomessa pikkukaupungeissakin korkeammat vuokrat.
Kommentit (5)
Berliini on Saksan halvimpia kaupunkeja mitä vuokriin tulee. Tonnin verran vuokraa joutuu maksamaan noin 70-100 neliön asunnosta. Päälle kuukasittaiset kulut 200-500 euroa ( kaltmieten-warmmieten)
Halvimmat ovat todellisia lääviä ja suurimmassa osassa asuntoja ei ole keittiötä vaan se pitää hankkia itse/
Neljä viidestä berliiniläisestä asuu jutun mukaan vuokralla. Suomalaisen mittapuun mukaan Saksan pääkaupungissa asuu siis lähes pelkästään työttömiä, alkoholisteja ja muuten vaan luusereita. :D
Selitys on Berliinin ainutlaatuisessa kaupunkirakenteesta, joka on taas toisen maailmansodan ja kylmän sodan tuotosta.
Ei muissa halveksita vuokralla asumista samalla tavalla. En tiedä mitä kicksejä joku saa siitäkin että haukkuu minua työttömäksi juopoksi, koska asun vuokralla. Olen kuitenkin vakityössä käyvä ihminen enkä noista haukuista työttömäksi juopoksi muutu. Minulla on syyni asua vuokralla, yksi aika iso sellainen on myymätön asunto toisella paikkakunnalla.
Taitaa olla varsinaiset läävät ja pahat ongelma-alueet tuossa Berliinin keskivuokrassa mukana. Sellaisissa ei tavallinen ihminen uskalla asua. Olisi kiva tietää ihan hyvien asuinalueiden vuokrista. Nimittäin ovat nousemassa pilviin vähänkin isommissa kaupungeissa Saksassa, saati Berliinissä.