Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ainoa lapsi jää vielä sinkuksikin

Vierailija
03.08.2013 |

Ystäväni on vanhempiensa vanhoilla päivillä saatu ainoa lapsi ja koko ikänsä sinkkuna ollut ja yksityisyrittäjä. Hän on mukavaa ja älykästä seuraa, mutta äärettömän itsekeskeinen. Hän ei varmaan edes tajua sitä. Kun kaikki on aina pyörinyt oman itsensä ympärillä, niin ei kai kertakaikkiaan opi jakamaan, eikä oikein ottamaan toista huomioon. Esimerkkinä: jos minulla on muuttopäivä ja sataa kaatamalla vettä, hän iloitsee minulle nurmikkonsa kastumisesta. Hän kutsuu minut syntymäpäivänsä kunniaksi syömään ravintolaan. Kun olemme syöneet, hän sanoo, että juomat eivät sitten kuuluneet tarjoukseen. Jos olemme yhdessä liikkeellä, hän ei koskaan tarjoudu maksamaan osuuttaan bensakuluista (matkaa pari sataa kilometriä)jne.

Teillä muillakin samoja kokemuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole:)

Vierailija
2/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että ainoa lapsi ja sinkku -> egoismin huipentuma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 15:35"]

Tarkoitatko että ainoa lapsi ja sinkku -> egoismin huipentuma?

[/quote]

No kyllä, tarkoitan juuri sitä. ap

Vierailija
4/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tämän päätelmän yhden ihmisen perusteella?

Vierailija
5/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän esitin kysymyksen, onko tämä yleistäkin. Tämä ystäväni on jäänyt jakamisen ja huomioonottamisen kokemuksia vaille ja siksi se osa-alue jäänyt hänellä selvästi kehittymättä. Mietin, onko tällaisessa tapauksessa määrätynlainen itsekkyys yleistäkin. Ihan rauhassa vaan hengittele siellä, vaikka tällaista kysyinkin :) ap

Vierailija
6/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampiakin ainokaisia tuttavana ja hyvinä ystävinäkin kaksi, mutta kukaan ei ole sinkku. Mutta jos ystäväsi on noin itsekäs, ei ihme, että on sinkku.

Vierailija
7/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 15:30"]

Ystäväni on vanhempiensa vanhoilla päivillä saatu ainoa lapsi ja koko ikänsä sinkkuna ollut ja yksityisyrittäjä. Hän on mukavaa ja älykästä seuraa, mutta äärettömän itsekeskeinen. Hän ei varmaan edes tajua sitä. Kun kaikki on aina pyörinyt oman itsensä ympärillä, niin ei kai kertakaikkiaan opi jakamaan, eikä oikein ottamaan toista huomioon. Esimerkkinä: jos minulla on muuttopäivä ja sataa kaatamalla vettä, hän iloitsee minulle nurmikkonsa kastumisesta. Hän kutsuu minut syntymäpäivänsä kunniaksi syömään ravintolaan. Kun olemme syöneet, hän sanoo, että juomat eivät sitten kuuluneet tarjoukseen. Jos olemme yhdessä liikkeellä, hän ei koskaan tarjoudu maksamaan osuuttaan bensakuluista (matkaa pari sataa kilometriä)jne.

Teillä muillakin samoja kokemuksia?

[/quote]

"Ei koskaan tarjoudu maksamaan bensasta" Tämä on asia jota en käsitä. Itse kuskaan ihmisiä ilman että vaatisin siitä maksua. Jos sinua hämää miten toinen ei maksa, niin sano! Hyvä ihminen.

Minua ei haittaa se että ihmisellä on erilaiset lähtökohdat kuin minulla, eli minusta on ihan jees että joku sanoo että maksa nyt vaikka vitonen tai 15 euroa bensasta, mutta minusta on käsittämätöntä että jollain on ajatus että minun kuuluisi maksaa -mitään ei ole sovittu -ja siitä ottaa takkiinsa.

Ongelma on sinun.

Minua ei ole koskaan haitannut että sataa muuttopäivänäni. Mutta kun asun talossa jossa on nurmikko, niin iloitse tasan tarkkaan sateesta! Minusta tuo on ilkeyttä taas sinulta että jälleen kerran joku muka on ilkeä sinulle vaikka sinä et näe hänen ongelmiaan ja korostat omaasi.

Jos menen jonkun kanssa syömään niin miksi hänen taas pitäisi maksaa kaikki? Oletko koskaan ajatellut että se hänen tarjoama ruoka voisi olla vastike siitä kulkemisesta?

Minusta on ihan jees että ihmiset yhdessä päättää pelisäännöt. Jälleen kerran: olisit avannut suusi siitä juomapuolesta jos se on sinulle ongelma. Miksi sinä teet tästä rypyn väliinne ettekä sovi maksutapaa siinä kun asia pitäisi sopia?

Kamalaa luettavaa tälläinen. Jos opettelisit puhumaan ihmisille? Jos sinulla on kanta tai mielipide niin miksi et sano sitä?

Vierailija
8/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle 8. Tajusin heti, mistä on kyse. Kulttuurieroista (tulemme eri maista). En ole tullut ollenkaan ajatelleeksi tätä. Kiitos siis. ap

Vierailija
9/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka moni on ollut tänä kesänä surkeissaan sadesäistä, minä olen kyllä sanonut, että minä puolestani olen sateesta iloinen, kun tuli istutettua pensasaita ja sitä paremmin se juurtuu, mitä enemmän sataa. Ei ole tullut mieleenkään, että olisin jotenkin itsekeskeinen näin sanoessani. Voi voi sentään, olen varmaan pahoittanut jonkun mielen todellakin, kun en ole vain myötäillyt toisten mielipidettä. Pyydän nyt ANTEEKSI kaikilta tämän takia. Ei ole ollut tarkoitus loukata ketään. Joo, sade on perseestä! Ollaan sitten samaa mieltä ihan kaikesta eikä nähdä mitään hyvää missään.

Vierailija
10/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 16:15"]

Joo, sade on perseestä! Ollaan sitten samaa mieltä ihan kaikesta eikä nähdä mitään hyvää missään.

[/quote]

Pysy nyt sentään asiassa. Ap oli pahoillaan muuttopäivänsä rankkasateesta, ja se on aivan eri asia kuin kaukaa haettu esimerkkisi.

Vierailija
11/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 16:15"]

Joo, sade on perseestä! Ollaan sitten samaa mieltä ihan kaikesta eikä nähdä mitään hyvää missään.

[/quote]

Pysy nyt sentään asiassa. Ap oli pahoillaan muuttopäivänsä rankkasateesta, ja se on aivan eri asia kuin kaukaa haettu esimerkkisi.

[/quote]

Mitä haittaa muuttopäivän rankkasateesta on? Eikö tavarat yleensä pakata, joten eivät ne kai kauheasti kastu?

Vierailija
12/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 16:33"]

Mitä haittaa muuttopäivän rankkasateesta on? Eikö tavarat yleensä pakata, joten eivät ne kai kauheasti kastu?

[/quote]

Meillä on luultavasti aika erilainen käsitys rankkasateesta, tai sitten sinulla ei kauheasti ole kokemusta muuttamisesta.

Haluaisinpa nähdä sinut pitämässä mielipiteestäsi kiinni samalla, kun pakkaat ja kuskaat parivuodetta ja sohvaa peräkärryllä 30km rankkasateessa...

Vierailija
13/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap käytät ilmaisua "jäädä sinkuksi"?

Vierailija
14/15 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 23:13"

Meillä on luultavasti aika erilainen käsitys rankkasateesta, tai sitten sinulla ei kauheasti ole kokemusta muuttamisesta.

Haluaisinpa nähdä sinut pitämässä mielipiteestäsi kiinni samalla, kun pakkaat ja kuskaat parivuodetta ja sohvaa peräkärryllä 30km rankkasateessa...

[/quote]

Noh, onneksi lehdistä ja internetistä näkee hyvissä ajoin etukäteen säätiedotteen; jos luvataan rankkasadetta, niin miksi hemmetissä se sänky ja sohva pitää pakata avonaiselle peräkärrylle? Esim forecan sivuilta löytää 10 päivän säätiedotteen. Kymmenessä päivässä luulisi löytävän pakettiauton (jossa siis on katto) tai kuomullisen peräkärryn tms. Omaa tyhmyyttä minun mielestä jos ei tajua varmistaa säätä kun on aikeissa kuljettaa kalliita sänkyjä ja sohvia ilman suojaa.

Itse ymmärsin tuon sillä tavalla, että ap:ta otti päähän sade muuttopäivänä ihan vain jo sen takia, että inhottava kantaa niitä tavaroita ne lyhyet koti-auto ja auto-koti välit, eli yleensä alle 100m.

Vierailija
15/15 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen omaan napaansa tuijottajia,  jotka eivät ole ainoita lapsia eivätkä sinkkuja.  Tunnen myös ainoita lapsia, jotka ovat sinkkuja, eikä ole itsekeskeisyyttä havaittavissa enempää kuin muillakaan.