Pysyykö 6v laidattomassa sängyssä vai tippuuko yöllä?
Haluaa vaihtaa isojen sänkyyn ja sellainen varastosta löytyisikin, siskon vanha.
Milloin te olette vaihtaneet lapselle laidattoman sängyn?
Kommentit (10)
Alle 3 v siirtyi laidattomaan. Ei ole koskaan pudonnut.
Meillä 1,5v nukkuu laidattomassa 120cm sängyssä 3v siskonsa kanssa.. ei oo pudonneet
Minä siirryin laidattomaan sänkyyn kuusivuotiaana, ja tipuin siitä vain kerran (ensimmäisenä yönä). Ei jäänyt traumoja :-)
Meillä on siirretty laidattomaan sänkyyn alle 2-vuotiaana. Kukaan ei ol epudonnut. Itse putosin sängystä 44-vuotiaana. Polvi oli kipeä pari viikkoa.
Seuraa lasta joskus yöllä, pyöriikö hän vai ei. Meillä 7 ja 12 vuotiaat ovat hyvin pyöriväisiä, 10 vuotias taas ei pyöri ollenkaan. Mä taas olen pudonnut pari kertaa sängystä aikuisenakin, joten mitään ikäjuttuja tässä ei ole. :) Ja sänkyihinhän saa ostettua tarvittaessa sellaisen patjan alle tulevan lisäreunan, myös petarin alle laitettava pitkä "pötkötyyny" (meillä on jostakin Anttilasta aikanaan ostettuja kirahvikauloja tai käärmeitä) nostaa reunaa sen verran, että se jarruttaa usein tarpeeksi.
No jos on matala sänky niin ei se siihen kuole jos tippuu. Siinä sitä sitten oppii hahmottamaan sängyn rajat.
tarkennan vielä että kyseessä ei siis ole mikään pinnasänky, vaan sellainen jatkettava lastensänky, jossa on pääpuolen sivuilla 10cm korkea laita estämässä tippumisen.
Meidän lapset ovat nukkuneet laidattomissa sängyissä kaksivuotiaasta saakka eikä kukaan heistä ole kertaakaan pudonnut sängystä.
Meidän lapset ovat siirtyneet laidattomaan runkopatjasänkyyn 6-vuotiaina. Toinen on pari kertaa tippunut, mutta se on häntä vain naurattanut, ei sattunut yhtään.
Meillä nukkuu 1 vee parisängyssä, eikä toi ole vielä tippunut.