Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu?

Vierailija
17.08.2013 |

Olen keventänyt ruokavaliotani huomattavasti viimeisen kahden viikon aikana ja lisännyt liikuntaa. Olen kuitenkin laihtunut vain 500g. Missä vika? Tässä esimerkki päivän syömisistä ja liikunnasta.

Aamupala 3 voileipää, jugurttia, kahvia, persikka, ananasmehua

Välipala Proteiinipatukka, Vitamin Well Juoma

Lounas Seesar-salaattia pekonilla jälkiruoka pieni jäätelöannos juoma Coca Cola Zero

Iltapäiväkahvi Latte ja pieni voileipä

Päivällinen Spagetti Bolognaise jälkiruuaksi Oma-mehujääpuikko Juoma cola zero

Iltapala 2 makkara-juustoleipää ja ananasmehua

Aamulla ja päivällä koiran kanssa lenkki metsässä n. 1km

Kotona siivousta

Päivällä kaupungilla shoppailua kävellen

Kotona kahvakuulatreeniä käsivarsille

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:17"]

Olen keventänyt ruokavaliotani huomattavasti viimeisen kahden viikon aikana ja lisännyt liikuntaa. Olen kuitenkin laihtunut vain 500g. Missä vika? Tässä esimerkki päivän syömisistä ja liikunnasta.

-Söisin itse yhden voileivän kolmen sijasta

-en söisi tässä mitään

Lounas Seesar-salaattia pekonilla jälkiruoka pieni jäätelöannos juoma Coca Cola Zero

-Jättäisin jäätelön pois, jos haluan laihtua

-Kahvi ilman sokeria kevyt/rasvattomalla maidolla

Kotona siivousta

[/quote]

Vierailija
22/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kulutat päivän aikana ja paljonko on ollut. vajetta per päivä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi, sinussa vain on niin paljon rasvaa ja muuta shittiä että niiden kertymien pois lähtö vain kestää.

Vierailija
24/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tossa jo lueteltu noita syitä. Kuitenkin, vaikka syöt noinkin huonosti, sä olet laihtunut. 2v on hiton lyhyt aika laihduttaa. Jos tuota tahtia laihtuisit, pudottaisit vuodessa 12kg. Ei huono vai?

Itse lisäisin pituutta koiralenkkeihin. Tekisi hyvää molemmille. 1km on tosi lyhyt lenkki melkein mille tahansa koiralle. Sulle ainakin ihan liian lyhyt. Lähde siitä että saat joka viikolle 15km täyteen.

Lataa kännykkään vaikka Welmo. Se laskee päivän aikana kulkemasi askeleet. Sun tavoite voisi ihan alussa olla 5000/pv. Siitä puolet tulee helposti ihan tavallisesta liikkumisesta, ilman liikuntaa. Sitten loput saisit noilla lenkeillä kasaan. Älkää palatko lenkiltä koiran kanssa ennen kuin sulla on se 5000 askelta.

Vertailuksi mun tavoitteeni on 8000 askelta/pv, tiputettavaa 8kg, jo tippuneiden 9kg lisäksi.

Vierailija
25/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:17"]

Kotona siivousta

[/quote]

No tuotah, aika reippaasti tuota syömäpuolta, siksi et laihdu.

Tässä vaikkapa oma tämänpäiväinen tuokavalioni, ei mikään mallikappale mutta tämä on sellainen jolla pysyy maha täynnä ja olo on sopiva. Kaloreita en ole laskenut enkä laihduta, bmi lienee jotain 21.

Aamupala kaksi vähähiilarista leipää ja päällä tuorejuustoa, omena, kahvi ja loraus täysmaitoa.

Lounas iso salaatti, jossa salaattia, kurkkua, tomaattia, fetaa ja kastiketta. Teetä.

Illalla runsaasti mustikoita ja vadelmia, rahkaa, kahvi ja loraus maitoa.

Myöhemmin illalla pari lasia kuivaa valkoviiniä.

Liikunta: Fyysinen työ n. 8h, 45 min juoksulenkki vauhtia 8-12 km/h, lisäksi muutama kävelylenkki koirien ja vaunujen kanssa.

[/quote]

Minä laihtuisin tuolla sinun ruokavaliollasi aivan langanlaihaksi. Olen 163cm/52 kg ja syön yli puolet enemmän ja liikun yli puolet vähemmän.

Vierailija
26/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 korjaa nolon typon, 2v=2vk.

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:58"]

Onhan tossa jo lueteltu noita syitä. Kuitenkin, vaikka syöt noinkin huonosti, sä olet laihtunut. 2v on hiton lyhyt aika laihduttaa. Jos tuota tahtia laihtuisit, pudottaisit vuodessa 12kg. Ei huono vai?

Itse lisäisin pituutta koiralenkkeihin. Tekisi hyvää molemmille. 1km on tosi lyhyt lenkki melkein mille tahansa koiralle. Sulle ainakin ihan liian lyhyt. Lähde siitä että saat joka viikolle 15km täyteen.

Lataa kännykkään vaikka Welmo. Se laskee päivän aikana kulkemasi askeleet. Sun tavoite voisi ihan alussa olla 5000/pv. Siitä puolet tulee helposti ihan tavallisesta liikkumisesta, ilman liikuntaa. Sitten loput saisit noilla lenkeillä kasaan. Älkää palatko lenkiltä koiran kanssa ennen kuin sulla on se 5000 askelta.

Vertailuksi mun tavoitteeni on 8000 askelta/pv, tiputettavaa 8kg, jo tippuneiden 9kg lisäksi.

[/quote]

Vierailija
27/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkista myös ne annoskoot, ettet huijaa itsestäsi ja tavallaan syöt esim tuplamäärän kaloreita verattuna siihen mitä olet kuvitellut niiden olevan.

Hiilareita ja turhia makeita vähemmälle.

Pikkuhiljaa lisää liikunnan määrää kokoajan.

Vierailija
28/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö tuossa VW-juomassa ole myös vitamiineja ja hivenaineita? Olen alkanut juomaan niitä, kun ajattelin että liikunnan lisääminen lisää myös niiden tarvetta. Haluan myös hieman enemmän lihasta joten syön proteiinia myös patukan muodossa. Entä onko liikuntamäärä sopiva? Aina en pysty liikkumaan noin paljoa mutta viikonloppuisin kyllä. Entä miksi on väliä että leivällä olisi vain 1 päällinen? Esim. laitoin 2 siivua juustoa ja kaksi makkaraa, olisiko parempi laittaa 4 siivua juustoa?

Vierailija
29/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:53"]

Ap, mitä söit ennen keventämistä? Nykyisestä listasta karsisin jäätelöt ja mehut, niistä tulee turhia kaloreita. Etenkin jäätelössä kaloreita on paljon.

[/quote]

Join ennen enemmän ei light-limuja. Proteiinia sain ruuasta vähemmän. Jäätelön olen vaihtanut mehujäihin tai mehujää/jäätelö yhdistelmään (jäätelöstä en luovu, uskon että jos kaikki herkut kieltää niin retkahtaa varmasti). Karkkia ja suklaata olen vähentänyt, tänäänkään en syönyt yhtään. Ennen söin kahvin kanssa aina pullaa nyt olen vaihtanut voileipään tai esim. täytettyyn kroissanttiin. Ananasmehua juon koska se poistaa nesteitä ja niitä mulle on kerääntynyt paljon, painostani on varmaan 5-10 kg nesteitä, läskiä ei ole juurikaan. Niin, ja tuota liikuntaa olen lisännyt.

Vierailija
30/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuossa ole mitään liikuntaa?? 1km lenkki ei ole edes mikään lenkki ja tuskin se kahvakuulakaan puolta tuntia sulla heilui?? Ei sen lihaksen kerryttämiseen mitään patukkaproteiineja tarvita,eri asia sitten jos lähdet salille treenaamaan tavoitteellisesti.

Vierailija
31/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:46"]

Sinulla on koira! Lähde sen kanssa 5 km reippaalle lenkille päivittäin! 

[/quote]

Koiran on aika pieni, se ei jaksa 5km lenkkejä

Vierailija
32/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.

No ei siinä sitten mitään muuta kuin

jatka tota rataa ja ihmettele mistä niitä kaloreita tulee salaa lisää....

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:09"]

Ap, mitä söit ennen keventämistä? Nykyisestä listasta karsisin jäätelöt ja mehut, niistä tulee turhia kaloreita. Etenkin jäätelössä kaloreita on paljon.

[/quote]

Join ennen enemmän ei light-limuja. Proteiinia sain ruuasta vähemmän. Jäätelön olen vaihtanut mehujäihin tai mehujää/jäätelö yhdistelmään (jäätelöstä en luovu, uskon että jos kaikki herkut kieltää niin retkahtaa varmasti). Karkkia ja suklaata olen vähentänyt, tänäänkään en syönyt yhtään. Ennen söin kahvin kanssa aina pullaa nyt olen vaihtanut voileipään tai esim. täytettyyn kroissanttiin. Ananasmehua juon koska se poistaa nesteitä ja niitä mulle on kerääntynyt paljon, painostani on varmaan 5-10 kg nesteitä, läskiä ei ole juurikaan. Niin, ja tuota liikuntaa olen lisännyt.

[/quote]

Vierailija
33/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää oli selkee provo, eikö kukaan muu huomannut?

Vierailija
34/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata korvata aitoja lighteillakaan. Tiesitkö että niissä makeutusaineena on pääasiassa aspartaamia, joka altistaa Alzheimerille. Kroissant vastaa pullaa, vaikka olisi täytetty millä.

Jos todella haluat laihtua, niin olen samaa mieltä - jätä sokerit ja myös ananasmehu vähemmälle. Nesteiden poistoon käy myös vesimeloni (jos kaipaat makeutta), kurkku, kesäkurpitsa, puolukat, karpalot ja vaikka tuoreet mansikatkin.

Vitamiinit ja hivenaineet saisit hedelmistä ja vihanneksista terveellisemmin. En minäkään laittaisi tuota VW juomaa elimistööni vaikken laihduttaisikaan, siinä ei ole mitään luonnollista.

Vierailija
35/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten teet koiran kanssa ensin sen mitä jaksaa ja jatkat itseksesi vielä muutaman kilometrin. Mulla on JackRusseli ja se jaksaa kyllä 5km lenkit.

[

quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:46"]

Sinulla on koira! Lähde sen kanssa 5 km reippaalle lenkille päivittäin! 

[/quote]

Koiran on aika pieni, se ei jaksa 5km lenkkejä

[/quote]

Vierailija
36/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomautuksena, koira joka ei jaksa kävellä 5km on joko vanhus tai sairas. Ihmisen tavallinen kävelynopeus on 6km tunti, eli koiran kanssa nuuhkimisineen noin 1.5 tunnin rauhallinen lenkki. 

Muuten samaa mieltä muiden kanssa, ap syö oikeastaan aika paljon ja aika kummallisia "ruokia". Mutta suunta on oikea, ap on jo laihtunut ja kun hiukan miettii valintojaan, laihtuu varmasti lisää. 

Tsemppiä ap!  :)

Vierailija
37/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:14"]

[/quote]

AP vastaa: en ole provoilija. Miksi ajattelet niin? 

Vierailija
38/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:09"]

[/quote]

[/quote]Miks tää teksti vaikuttaa ihan höpöltä

Vierailija
39/51 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:02"]

Mutta eikö tuossa VW-juomassa ole myös vitamiineja ja hivenaineita? Olen alkanut juomaan niitä, kun ajattelin että liikunnan lisääminen lisää myös niiden tarvetta. Haluan myös hieman enemmän lihasta joten syön proteiinia myös patukan muodossa. Entä onko liikuntamäärä sopiva? Aina en pysty liikkumaan noin paljoa mutta viikonloppuisin kyllä. Entä miksi on väliä että leivällä olisi vain 1 päällinen? Esim. laitoin 2 siivua juustoa ja kaksi makkaraa, olisiko parempi laittaa 4 siivua juustoa?

[/quote]

Woot?

No pari perusasiaa: lihaksia ei saa syömällä proteiinipatukoita. Lihasten kasvattamiseksi niitä pitäisi vähän rasittaa. Kilometrin kävely ei kasvata lihaksia.

Ruokavaliolla voi vaikuttaa lihasten kasvuun KUN liikunta on sopivaa ja silloin niiden kaloreiden pitää olla plussalla. Massan lisäämiseksi tarvitaan plussaa, lähinnä proteiinia. Mutta jos et liiku, se plussa muuttuu läskiksi.

Ja joo, tuossa on sopiva arkiliikunta. Oikea liikunta sitten siihen päälle. Leivänpäälliseksi riittää salaatti tai kurkku, tosin leipää ei tarvitse syödä joka päivä.

Vierailija
40/51 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:14"]

[/quote]

AP vastaa: en ole provoilija. Miksi ajattelet niin? 

[/quote]

En uskonut, että joku voi olla noin tietämätön ja hukassa. Olet luultavasti myös hyvin laiska.