Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laumasieluisuudesta ja yhteiskunnasta

Vierailija
15.08.2020 |

Millaiseksi koette asemanne yhteiskunnassa ja millaisena näette tulevaisuutenne sen jäseninä? Itse koen että minut on syrjäytetty jo kauan sitten yhteiskunnasta enkä näe olevani osa sitä saati että kokisin yhteiskunnan olevan "meidän kaikkien asialla" kuten juhlapuheissa usein hehkutetaan.

Poliittinen johto etunenässä korostaa yhteisvastuuta, kuitenkin räikeä eriarvoisuus on tosiasia. Moni ostaa tietynlaisen laumasieluisuuden idean näkemättä kokonaisuutta ja itseään sen osana. Jopa moni huonossa asemassa oleva haluaa kantaa kortensa kekoon vaikka ilmaistyöllä koska hänellä on tarve nähdä itsensä osana yhteiskuntaa vaikka on jo ajat sitten syrjäytetty siitä.

Onko täällä muita joilla on tarve katsella elämää, maailmaa ja yhteiskuntaa ns. laatikon ulkopuolelta? Itse koen niin että kun tiedostaa tarpeensa kuulua laumaan, voi irrottautua ja vapautua siitä. Teen suunnitelmia loppuelämän varalle, siksi olisi kiinnostavaa lukea muiden samoin kokevien ajatuksia.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen laskelmat ja päätelmät sen mukaan kuinka minua on yhteiskunnan taholta kohdeltu. En aio työskennellä viralliseen eläkeikään asti vaan otan kärsimäni vääryydet takaisin vapaa-ajan muodossa.

Aiemmin ajattelin että olen osa yhteiskuntaa ja teen myös oman osani kunnes tajusin asemani ja sen kuinka paljon minua on yhteiskunnan taholta petetty. Ne jotka ovat nettosaajia luonnollisesti puolustavat järjestelmää ja haluavat muidenkin niin tekevän.

Itse en enää suostu aivopesuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän