Kohdun laskeuma!
Synnytyksestä 1,5 vuotta ja epäilen, että mulla kohdun tms. laskeuma. Emättimestä pullottaa "pallo" ja usein pissattaa. Oon aika järkyttynyt. Kauheen näköinen värkki ja paheneeko tää??? Onko kokemuksia? Paraneeko lantiopohjalihaksia treenaamalla?
Kommentit (6)
Kuulostaa virtsarakon/emättimen etuseinämän laskeumalta. Pissahätä johtuu siitä, ettei virtsarakko pääse kunnolla tyhjentymään. Kokonaan ei parane koskaan ja useimmiten ei muu auta kuin kirurgin veitsi. Minulle tuli tuo noin kuukausi synnytyksen jälkeen ja silloin lääkäri sanoi, että tilanne voi kohdallani vielä muuttua, koska synnytyksestä on niin vähän aikaa ja kroppani vielä toipumassa. Näin kävikin ja parin kuukauden jälkeen laskeuma oli kadonnut näkymättömiin. Siellä sisällä se kuitenkin yhä on. Eli toivoa on, joskin tuo kun sinulla on sen verran kauan aikaa synnytyksestä ei lupaa hyvää. Jumppa ei kyllä oikeasti vaikuta tähän kystoseeleen (etuseinämän laskeuma) mitenkään, sen myöntävät suurin osa lääkäreistäkin. Jos sinulla on kuivat limakalvot, voi joku vagifem-puikko auttaa. Niitä lääkäri määräsi minulle. Tsemppiä, tiedän miltä tuntuu!
Kiitos vastauksista. Varaan lääkärille ajan ja toivon, että asialle voisi tehdä jotain.
Mulla tuli myös ekassa synnytyksessä samanmoinen. Mun vaivaani ei voi helpottaa millään jumpalla, koska kyseessä on emättimen seinämän laskeuma. Sitten kun lapsiluku on täynnä laskeumaa voidaan yrittää korjata jollain verkoilla.
Sama vaiva, mutta vuoden päästä synnytyksestä helpottanut hiukan. Kun lapsiluku on täynnä, niin on todennäköisesti edessä kohdunpoisto. Verkkosysteemit eivät ole kuulemma kovinkaan hyviä ratkaisuja.
Jumpalla helpottaa vain lievät tapaukset. Mene lääkäriin. Vaarana on, että jopa virtsarakko laskeutuu.