Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma! Hakemassa korkeakouluun, lukiotodistus hukkunut!

Vierailija
17.08.2013 |

...Kaiken lisäksi asun nykyisin toisella puolen Suomea ja naimisiinkin olen mennyt, joten sukunimeni on toinen. En hae opiskelemaan Suomeen, ylioppilas vuosimallia olen -05. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis kuitenkin ylioppilastodistus tallella? Minun peruskoulun todistus oli varastettu ja korkeakouluun hakiessa sain entiseltä koulultani kopion ja rehtori oli omalla allekirjoituksellaan todistanut kopion oikeaksi. Laitoin koululle vain meiliä ja todistu tuli postissa muutamassa päivässä. Kysyppä siis entisestä lukioistasi. Monella on varmasti nimi muuttunut. Todistuksessa on sotu.

Vierailija
2/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättötodistus koululta, yo-todistus julkiselta notaarilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut molemmista virallisen kopion omasta lukiostani. Soitto koulun kansliaan ja etenee sitä kautta. Nimenvaihdolla ei ole merkitystä.

Vierailija
4/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö minun ilmoittaa että olen vaihtanut sukunimeni naimisiin menon mukana? Vai kelpaako tuo vanhalla nimellä varustettu todistus ulkomaalaiseenkin opinahjoon sitten? AP kyselee

Vierailija
5/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yliopistohaussa tiedot tulivat tänä vuonna automaattisesti suoraan yo-lautakunnalta, itse ei tarvinnut toimittaa mitään tietoja todistuksesta. Pätee kaikkiin muistaakseni vuoden 1989 tms. jälkeen kirjoittaneisiin.

Vierailija
6/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups sori, ulkomaille varmaan eri juttu...

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:57"]

Ainakin yliopistohaussa tiedot tulivat tänä vuonna automaattisesti suoraan yo-lautakunnalta, itse ei tarvinnut toimittaa mitään tietoja todistuksesta. Pätee kaikkiin muistaakseni vuoden 1989 tms. jälkeen kirjoittaneisiin.

[/quote]

Vierailija
7/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille vakuutettiin kymmenisen vuotta sitten, että lukiosta saa todistuksen jos alkuperäinen on hukkunut. Sotun luulisi riittävän todisteeksi kun papereita tilaat.

Vierailija
8/8 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 19:47"]

Pitääkö minun ilmoittaa että olen vaihtanut sukunimeni naimisiin menon mukana? Vai kelpaako tuo vanhalla nimellä varustettu todistus ulkomaalaiseenkin opinahjoon sitten? AP kyselee

[/quote]

Virkatodistuksessa ilmenee vanha nimi, ehkä sen voisi laittaa liitteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi