Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja linnanmäki! HELP!

Vierailija
17.08.2013 |

Olemme viemässä lapset huomenna linnanmäelle ja molemmat tarvitsevat suurimpaanosaan laitteista aikuisen mukaan joko pituuden tai rohkeuden vuoksi.

Katselin nyt noita laitesuosituksia ja melkein KAIKISSA on, että ei suositella raskaanaolevalle.

mm mustekala, viikinkilaiva yms ns lällyt.

Ymmärrän kyllä ettei nyt mihinkään ukkoon mennä raskauden aikana, mutta että melkein mihinkään ei suositella??

Maha nyt ei kuitenkaan ole kovin iso vielä, rv17

Onko noissa suosituksissa mitään järkeä??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niihin oman harkinnan mukaan mennä, varoitukset ovat sitä varten, että Linnanmäki ei joudu vastuuseen jos jotain sattuu.

Vierailija
2/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinkin tietää onko mitään TODELLISTA riskiä esim mustekalassa,eri vuoristoradoissa jne.

Ukon ymmärrän täysin että on kielletty mutta hämmästyin kun niin monessa oli tuo ei suositella.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossa tilanteessa pitää vaan miettiä, kumpi on tärkeämpää: lapset koko ajan laitteissa vanhemman kanssa vai mahdollisten riskien välttäminen sikiön kannalta? Moniin laitteisiinhan yksi huoltaja kahden kanssa riittää. Se huoltaja-vaatimus ei tarkoita, että sais olla vain yksi huollettava. 

Vierailija
4/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, aika on siis muuttunut, ennen laitteissa varoiteltiin muista, parissa raskaudesta... mutta terve järki???

Mun esikoinen on hurjapää laitteissa... Et mene sellaiseen, jossa se kiellettään. Varmaan helpottaa, jos tekee ratkaisun kuuupin tai vekkulan väliltä...

Vierailija
5/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toki jätän ne hurjimmat laitteet väliin, eihän lapsetkaan niihin mene.

En vain käsitä mikä riski on esim:hurjakurussa, viikinkilaivassa (sehän vain keinuu) mustekala (käytännössä vain pyörii eikä mikään paina mahaa) kahvikuppikaruselli, ketjukaruselli jne..

ap

Vierailija
6/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.linnanmaki.fi/index.php/laitteet/

Tuossapa lista, missä melkein KAIKISSA on ei suositella.

Ukossa että ei raskaanaoleville mikä on viel ymmärrettävää.

ap

Vierailija
7/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi raskaana mihinkään laitteeseen.

Vierailija
8/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, mikä riski niissä renkutuksissa on? Hetkellisesti tulee kovat g-voimat, repäisevät liikkeet, voivat esimerkiksi aiheuttaa istukan repeämisen. Mehän emme tiedä, miten hyvin se sun vauvan istukka on kiinni, onko kalvokiinniteinen jne. Emme tiedä, miten sun keho reagoi noihin luonnottomiin voimiin, joita varten raskautta ei ole suunniteltu. Onko niissä sitten mitään järkeä - on juuri se järki, että turhia riskejä kannattaa välttää.

Omalla vastuulla. Vastuu on yksin sinun.

Vierailija
9/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin taaperon kanssa Linnanmäellä kun olin raskaana. Kävin kaikissa niissä ihan pienimpien lasten laitteissa (ei mustekala, ei viikinkilaiva) ja ei tullut mieleenkään etten voisi eikä esim. kukaan työntekijä siitä minulle huomauttanut. En ehkä menisi mihinkään, missä tulee turvalaite vatsan päälle.

Vierailija
10/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 19:03"]

Ymmärrätkö, mikä riski niissä renkutuksissa on? Hetkellisesti tulee kovat g-voimat, repäisevät liikkeet, voivat esimerkiksi aiheuttaa istukan repeämisen. Mehän emme tiedä, miten hyvin se sun vauvan istukka on kiinni, onko kalvokiinniteinen jne. Emme tiedä, miten sun keho reagoi noihin luonnottomiin voimiin, joita varten raskautta ei ole suunniteltu. Onko niissä sitten mitään järkeä - on juuri se järki, että turhia riskejä kannattaa välttää.

Omalla vastuulla. Vastuu on yksin sinun.

[/quote]

Kerrotko vielä minkälaisia G-voimia on esimerkiksi Mustekalassa?

Vierailija
11/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni niissä on todellinen riski, koska muutenhan suosituksia/kieltoja ei olisi.

Tavallisessa junassa matkustamista ei kielletä, mutta sellaisessakin voi käydä onnettomuus.

Ajattele, jos kaikki täällä sinulle vastaisivat, että "kyllä sinne voi mennä, älä usko Lintsin omia sääntöjä", ja sitten saisit keskenmenon jonkun töyssähdyksen takia.

Oletko valmis ottamaan vastuun omasta ja lapsesi turvallisuudesta?

Vierailija
12/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä G voima tosiaan on mustekalassa? se pyörii ja nousee hieman

kahvikupit, vain pyörivät

viikinkilaiva keinuu, korkeammalle kun normaali keinu

ketjukaruselli, sekin vain pyörii

hurjakuru ei mene lujaa eikä kovaa törmäile

jne

joku kieppi yms missä pyöritään pääalaspäin ja turvapuomit painavat kovasti mahaa on ihan ymmärrettävissä niiden riskit.

myöskin raketissa on ne kovat g-voimat.

eli järjellä kun mietin, niin ei pitäisi olla riskejä yllämainituissa mutta suositus kuitenkin on ei niin....

ehkä kysyn vielä paikanpäällä ennen rannekkeen ostoa, kiva vain miehen sitten mennä vuorotellen tyttöjen kanssa samoihin laitteisiin ja toinen lapista aina odottaa sen aikaa.

Esim vuoristoratoihin EI pääse 2 lapsen kanssa.

ap

Vierailija
13/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kööpenhaminan Tivolissa parisen viikkoa sitten ja raskausviikkoja nyt 16 täynnä.

Olin vuoristoradassa ja monessa muussakin laitteessa; kaikki pyörivät ja Viikinkilaiva saavat minut voimaan pahoin muutenkin eli niissä en ollut.

Laitteet, joissa on yksikin G-voima, on ilmoitettava G-voimien määrä. En tiedä, onko Lintsillä edes moisia laitteita!

Vierailija
14/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 viikkoa ennen lapsen syntymää (ja syntyi laskettuna päivänä) olin Vuoristoradassa sekä parissa muussakin saman tyylisessä, Rainbow:ssa (se ei ole enää Linnanmäellä)  sekä muissa "lällyissä" laitteissa mutta hurjimmat jätin väliin. Masu oli aika pieni, ei ollenkaan tiellä. Omaa maalaisjärkeä kun käyttää niin eiköhän siitä selviä.

Vierailija
15/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin Köpiksen Tivolissa 3-vuotiaan esikoisen kanssa, raskaana muistaakseni jotain 15 viikkoa. En edes ajatellut koko asiaa, eikä tietysti edes oltu missään hurjissa, mutta yksi laite oli joka pyöritti ja ryttyytti, ja siinä tuli kyllä mieleen että apua voiko tässä irrota istukka tai jotain. Säikähdin ihan kun en ollut muistanut ollenkaan että jotain rajoituksia on. Ottaisin ne kyllä ihan tosissaan.

Vierailija
16/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on lista jossa on lueteltu mm. huvipuistolaitteiden g-voimia: http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288578787101.html

Vierailija
17/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Lintsillä ole nykyään niitä "laitekummeja" eli työntekijä voi lähteä lasten kanssa laitteisiin, esimerkiksi juuri tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
18/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varovainen. Istukan tiedetään irronneen ihan kevyissäkin tapaturmissa, mm. pehmeähkössä lumessa takapuolelleen liukastuessa. Ja istukan irtoaminenhan on todella kiireellinen hätätilanne, lasta ei istukan kokonaan irrotessa ehditä pelastaa ellei se irtoaminen nyt sattuisi ihan synnytyssairaalan ovella.

Vierailija
19/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin raskaana ollessa huvipuistossa vain maailmanpyörässä. Mies ei laskenut muihin laitteisiin, itellä ei tullut mieleen ettei voisi mennä. Sitten kun tarkemmin asiaa ajattelin niin ihan hyvä etten muihin laitteisiin mennyt.

Vierailija
20/21 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 19:24"]

ehkä kysyn vielä paikanpäällä ennen rannekkeen ostoa, kiva vain miehen sitten mennä vuorotellen tyttöjen kanssa samoihin laitteisiin ja toinen lapista aina odottaa sen aikaa.

ap

[/quote]

Koskaan en ole tällä palstalla näin sanonut, mutta olet aikamoisen rasittava ihminen.

Mitä luulet, että Linnanmäen työntekijä sinulle sanoo? Juuri sen, että eivät suosittele.

Voin oikein kuvitella kuinka sinä ryhdyt painostamaan tällä asialla jotain nuorta lipunmyyjää ja sitten kun hän epätoivoissaan erehtyy sanomaan, että kyllä kai sinä voit mennä kaikkiin laitteisiin joihin haluat, pidät häntä vastuullisena onnettomuuden sattuessa.

Ällöttää ihmiset, jotka eivät ota vastuuta omasta elämästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi