Miten teillä jakautuu hommat viikkosiivouksessa
Kuka tekee ja mitä? Siis silloin, kun kaikki osallistuvat. Vai vaihteletteko aina?
Kommentit (12)
Ei meillä ole mitään viikkosiivousta. Mies siivoo silloin kun käsken.
Poika 12v pesee vessan ja siivoaa oman huoneensa.
Tyttö 15v pesee kylppärin ( ja saunan tarvittaessa), siivoaa oman huoneensa sekä auttaa muissa, jos tarvetta, usein on :)
Minä siivoan muut.
Vartti, puoli tuntia päivässä riittää pitämään paikat siistinä.
Meillä ei ole semmoista että kaikki siivoo, se on minä joka siivoan. Minä olen päivät kotona, mies tekee 3 vuoroa ja on välillä viikonloppuisinkin töissä joten en pistä sitä enää siivoamaankin, muutakuin omat jälkensä.
Lapset siivoavat omat huoneensa ja omat jälkensä, kaikki vievät omat pyykkinsä kaappeihinsa, myös mies.
10 vuotta oltu mieheni kanssa yhdessä ja alusta asti sovittu että mies imuroi/pesee lattiat ja minä hoidan tiskit ym. pikku siistimiset, useimmiten myös vessan pesun. Ihan viikottain ei kyllä kaikkea tehdä. En siis ole imuroinut kymmeneen vuoteen :) Lapsi vasta 1v joten hoitaa lähinnä vaan sotkemisen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:16"]
Meillä ei ole semmoista että kaikki siivoo, se on minä joka siivoan. Minä olen päivät kotona, mies tekee 3 vuoroa ja on välillä viikonloppuisinkin töissä joten en pistä sitä enää siivoamaankin, muutakuin omat jälkensä.
Lapset siivoavat omat huoneensa ja omat jälkensä, kaikki vievät omat pyykkinsä kaappeihinsa, myös mies.
[/quote]
ot, oletko pitkään ollut jo kotona ja aiotko jatkossakin olla, vai mahdatko koskaan palata vielä työelämään?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:16"]
[/quote]
ot, oletko pitkään ollut jo kotona ja aiotko jatkossakin olla, vai mahdatko koskaan palata vielä työelämään?
[/quote]
Tämä ei sitten ollut ap.n kysymys.
Lapset järjestelee omat huoneensa, minä huollan pyykkiä, ja sitten häivyn lasten kans kirjastoon/kauppaan/puistoon, niin mies siivoo loput, eli keittiö, olkkari, vessat, imuroi, pesee lattiat, pyyhkii pölyt.
Tämä menee siksi näin, koska minä en tykkää siivota, ja mies taas tykkää, jos saa siivota rauhassa. :)
Minä teen yksin viikkosiivouksen sen jälkeen kun mies on imuroinut. mies meillä siis petaa joka päivä ja imuroi viikoittain. Muutenkin pitää järjestystä yllä, vie roskat ja tekee ruokaa. Nautin viikkosiivouksesta, eli siitä puhtaastatunteesta jälkeenpäin.
Meillä ei ole koskaan riidelty siivouksesta, muista aiheista kyllä.
Lapset järjestää omat huoneet, 10v. myös imuroi ja pyyhkii pölyt. 7v. opettelee imurointia, mutta pitää vielä imuroida uusiksi. Pölyt pyyhkii kyllä ja muualtakin. Minä pesen aina vessan ja kylppärin. Yleensäkin siivoan myös yhteiset tilat, joskus harvoin mies osallistuu. Monesti vauva roikkuu vielä mun jaloissa. Mies on kohta ex.
Minä kerään tavarat lattialta ja siivooja siivoaa.
Jos en oo töissä niin muija siivoo ja minä poistun jaloista vaikka kaverin luo.