Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annan kolumnisti & lasten raahaaminen joka paikkaan

Vierailija
17.08.2013 |

Ihan asiaa. Lasten paikka ei ole kampaajalla, labrassa eikä gynellä äidin ohessa. Ainoa harhalaukaus oli urputtaa, miten lapsivapaista häistä ei saisi valittaa. Häät kun perinteisesti on perhejuhla. Jos lasten äänet pääsevät häiritsemään jonkun prinsessapäivää, kyseessä on yksinkertaisesti häiden järjestäjien taitamattomuus.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, paitsi että lapsivapaista häistä EI SAA VALITTAA. Jokainen järjestää juhalnsa ihan niinkuin haluaa, eikä siihen ole mutisemista kellään.

Vierailija
2/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:12"]

Eli sinun mielestä en saa käydä kampaajalla, gynellä tai labrassa, koska minulla on lapsia?

Tohon hää- asiaan en halua puuttua, tästä aiheesta on jankattu niin paljon, että puuduttaa.

[/quote]

Jos sulla on rahaa käydä kampaajalla, sulla on myös rahaa maksaa lapsenhoitajalle siksi aikaa elleiies, sukulainen, kaveri tai naapuri viitsi olla sitterinä. Toisten työpaikalle ei tarvita pikkukränääjiä lisäriesaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:34"]

Minä olen käynyt jopa hammaslääkärissä 1- ja 3-vuotiaiden kanssa. Jos ei ole arkisin ketään katsomaan lasten perään, pakkohan ne on mukaan ottaa. Asiasta närkästyvillä on mummia ja kummia jatkuvasti hoitoapuna. Niin onnellisesti ei ole kaikilla.

[/quote]

Hanki beibisitteri.

Vierailija
4/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:03"]

Ihan asiaa. Lasten paikka ei ole kampaajalla, labrassa eikä gynellä äidin ohessa. Ainoa harhalaukaus oli urputtaa, miten lapsivapaista häistä ei saisi valittaa. Häät kun perinteisesti on perhejuhla. Jos lasten äänet pääsevät häiritsemään jonkun prinsessapäivää, kyseessä on yksinkertaisesti häiden järjestäjien taitamattomuus.

[/quote]

Minä en halua lapsia häihini. Vaadin kaikilta sivistynyttä käytöstä

Vierailija
5/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sekä kampaamolla että muilla asiakkailla pitäisi olla työ- ja asiointirauha.

Vierailija
6/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:12"]

Eli sinun mielestä en saa käydä kampaajalla, gynellä tai labrassa, koska minulla on lapsia?

Tohon hää- asiaan en halua puuttua, tästä aiheesta on jankattu niin paljon, että puuduttaa.

[/quote]

Saat mutta et ottaa lapsia mukaan. Minä en ainakaan mene kampaajalle jossa on lapsia. Minä en maksa siitä että saan kuunnella lapsien metelöintiä

Vierailija
7/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:52"]

[/quote]

[/quote]

Muilta paitsi morsiamelta?

Vierailija
8/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut kyllä lapsen mukaan joka paikkaan ( no en  gynelle), ja saanut aina kiitosta siitä kuinka lapseni malttaa olla rauhassa ja olla hissukseen. Pienestä pitäen.

En ymmärrä nyt ihan mitä haittaa, jos lapsi vaikka kampaajalla on mukana ja katselee kirjaa sen aikaa. Toki on lapsia, jotka eivät osaa käyttäytyä ja silloin on parempi jättää hoitajalle.

Vierailija
9/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nro 5.

Minä olen kampaaja, eikä minua häiritse yhtään, jos asiakkaalla on lapsi/lapsia mukana. Mistä tällainen vihamielisyys lapsia kohtaan sinun mielestäsi kumpuaa?

Vierailija
10/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:56"]

Minä olen ottanut kyllä lapsen mukaan joka paikkaan ( no en  gynelle), ja saanut aina kiitosta siitä kuinka lapseni malttaa olla rauhassa ja olla hissukseen. Pienestä pitäen.

En ymmärrä nyt ihan mitä haittaa, jos lapsi vaikka kampaajalla on mukana ja katselee kirjaa sen aikaa. Toki on lapsia, jotka eivät osaa käyttäytyä ja silloin on parempi jättää hoitajalle.

[/quote]

Niinpä. Jos Se lapsi ei osaa käyttäytyä, ja aika moni ei nykyään osaa, eikä äiti tee paljoakaan asian eteen vaan odottaa, että vaikka sitten se kampaaja jolla just silloin ei ole asiakasta, toimii viihdytysupseerina.

Vierailija
11/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:57"]

Hei nro 5.

Minä olen kampaaja, eikä minua häiritse yhtään, jos asiakkaalla on lapsi/lapsia mukana. Mistä tällainen vihamielisyys lapsia kohtaan sinun mielestäsi kumpuaa?

[/quote]

Siitä, kun lapset eivät osaa käyttäytyä, eivätkä äidit puutu asiaan?

Vierailija
12/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:02"]

[/quote]

Niinpä. Jos Se lapsi ei osaa käyttäytyä, ja aika moni ei nykyään osaa, eikä äiti tee paljoakaan asian eteen vaan odottaa, että vaikka sitten se kampaaja jolla just silloin ei ole asiakasta, toimii viihdytysupseerina.

[/quote]

Jos te ex- äidit ette olisi niin vihamielisiä meitä lapsellisia kohtaan, niin voisimme niitä lapsia kasvattaa niin, että osaavat nätisti odottaa! Hankalaa opettaa käyttäytymistä julkisella paikalla, kun ei niitä sinne julkisille paikoille saa enää tuoda.

Vierailija
13/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lapsi ollu tmukana myös sielä gynellä. ei sitä mielellään muka ota, mutta kun ei sitä 3v voi kotiokkaan jättää siksi aikaa...

Vierailija
14/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että jotkut ihmiset ovat niin yksinäisiä, ettei ole ketään, jolta voisi pyytää vaikka vastapalvelusta vastaan hoitoapua. Tosi surullista, kuinka näin voi olla:(

Vierailija
15/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:52"]

[/quote]

[/quote]

Muilta paitsi morsiamelta?

[/quote]

Jos ei osaa pitää lapsiaa kurissa niin ei ole asiaa ihmisten ilmoille

Vierailija
16/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Missäs lapsi on niin että se ei ole kenenkään tiellä?

Vierailija
17/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:02"]

[/quote]

[/quote]

Jos te ex- äidit ette olisi niin vihamielisiä meitä lapsellisia kohtaan, niin voisimme niitä lapsia kasvattaa niin, että osaavat nätisti odottaa! Hankalaa opettaa käyttäytymistä julkisella paikalla, kun ei niitä sinne julkisille paikoille saa enää tuoda.

[/quote]

Asia pitää opettaa ennen kun lapsi sinne tuodaan. Säännön rikkomisesta pitää olla todella ankarat seuraamukset

Vierailija
18/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös lapsista. Itsellä on hyvin rauhallinen ekaluokkalainen, on ollut esim. kampaajalla mukana ja sen ajan on istunut hiljaa sohvalla lukien kirjaa. Ketähän se mahtoi häiritä?

Joo, kaikki paikat eivät sovi lapsille, mutta kyllä se jonkin verran on tapauskohtaistakin riippuen lapsen persoonasta, kehitystasosta yms. Omani oli vauvana levoton ja äänekäs, kaverin vauva rauhallinen ja hiljainen joten tottakai "reviirimme" olivat erilaiset ja omani rajoitetunpi kuin kaverin silloin kun vauva oli mukana.

Vierailija
19/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Missäs lapsi on niin että se ei ole kenenkään tiellä?

[/quote]

Istuu tuolilla, joita on varattu kampaamoon odottajia varten. Jos tulee ruuhkaa, osaa kyllä istua rauhassa seinustalla lattialla. Kukaan ei ole kävellyt "seinille".

Vierailija
20/42 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat kansalaisia ihan siinä missä muutkin.

Pitääkö kampaamoihin tulla ikärajat? Ketkä saavat käydä kampaajalla? Pitääkö vaikka alle 15v. lasten hiukset leikata äidin tai isän koska eivät kampaajalle saa mennä?

Teinit ovat ärsyttäviä jonkun mielestä ja pitävät meteliä vaikkapa ostoskeskuksessa. Pitääkö heidän pääsynsä ostoskeskukseen kieltää koska joukossa on kuitenkin niitä mölyapinoita tai niitä jotka näpistelevät.

Osa vanhuksista haisee, jotkut ovat hitaita rollaattorien kanssa. Pitääkö heitä kieltää matkustamasta bussisa koska muille saattaa tulla hajuhattoja tai hidastavat muiden matkan tekoa, kun siinä bussiin nousemisessa kestää niin kauan. 

Kehitysvammaiset näyttävät jonkun mielestä typeriltä ja osa puhuu epäselvästi. Pitääkö heiltä kieltää kaupoissa käynti, koska kaikki eivät halua heitä nähdä. Tai kaupankassan toiminta hidastuu, kun ei välttämättä ymmärrä heti mitä asiakas sanoo tai asiakas ei laskekkaan rahojaan niin nopesti, kuin "normaali" ihminen. 

Invaliditkin voisi vaikka karkoittaa, koska menee meidän veronmaksajien rahoja heidän lääkärikuluihinsa ja taloihinkin pitää rakentaa ramppeja jne.. heidän takiaan.

Nyt puhutaan siitä, että lapsia ei saisi "turhaan" viedä päiväkotiin. Minne yksinhuoltaja äiti tai isä vie lapsensa lääkärin, työhaastattelun tai kampaajalla käynnin ajaksi?

Ne jotka eivät voi lapsia tai muita ihmisryhmiä sietää voivat pysyä kotona. Tai kampaaja voi laittaa lapun, että hänen yritykseensä lapsia ei tuoda (kauankohan pysyisi firma pystyssä?) Jos haluaa kampaajalle eikä siedä lapsia voi etsiä kampaajan jonne lasten pääsy on kielletty tai tila sellaisen kotiin.

Miksi ihmeessä lapsia on alettu syrjimään? Monella aikuisella tuntuu muutenkin olevan asennevamma invalideja, lapsia ym. kohtaan. Pitäisikö hiedän vähän katoa peiliin ja olla onnellisia, että ovat "normaaleja". (voiko ihmistä joka syrjii muita paitsi omaa "ryhmäänsä" ylipäätään sanoa normaaliksi.)

Kyllä oli tänään mukava kuulla kahvilassa kun keski-ikäinen ystävä porukka jutteli, kuinka ihanaa on kuin taloyhtiöön on muuttanut lapsiperheitä. Ja kuinka ihana on kuulla lasten leikin ääni, kun avaa ikkunan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan