Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeen uudelleen raskaaksi

Vierailija
17.08.2013 |

Odotan vauvaa ja miehen kanssa on ollut puhetta, että toinen lapsi saisi tulla tän ekan jälkeen "heti perään". Itselläni on ennestään lapsia, miehelle tämä taas on ensimmäinen.

Edellisten raskauksien jälkeen kuukautiset ovat pysyneet poissa niin kauan kuin imetän (edes osittain). Jos oletetaan, että imettäisin tätä vauvaa n. 10 kk, ja kuukautiset pysyvät sen aikaa poissa, niin ikäero seuraavan kanssa olisi mielestäni ihan sopiva. Mutta mietityttää se, että mistä ihmeestä mä sitten voin tietää olevani uudelleen raskaana, jos ehkäisyä ei ole synnytyksen jälkeen lainkaan, ja sattuisikin tärppäämään heti ensimmäisestä kierrosta imetyksen lopettamisen jälkeen? Tai jos tällä kertaa tapahtuukin edellisistä poikkeava ilmiö, ja kierto alkaakin jo imetysaikana? Täälläkin on varmaan joku, jolle on näin käynyt. Mistä sen raskauden tuossa tilanteessa tiesi, tai mistä sitä alkoi epäillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista:)

Minä ainakin olen tiennyt aina olevani raskaana ihan oireiden perusteella. En ole koskaan käyttänyt ehkäisyä.

On harvinaista että tulee raskaaksi ennen niitä ensimäisiä kuukautisia synnytyksen jälkeen koska yleensä ovulaatiota ei tapahdu ennen niitä ekoja kuukautisia. Toki näin voi käydä.

Vierailija
2/7 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tulla raskaaksi myös vaikka ei kuukautisia olisi tullut ja vaikka imetät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:18"]

[/quote]

Kyllä, mutta on epätodennäköistä.

Vierailija
4/7 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]

Ei se nyt niiiiiiin epätodennäköistä ole, valitettavan paljon abortteja tehdään juuri siksi että ollaan luotettu imetyksen ehkkäisytehoon (joka on olematon) ja vanhemmat ei jaksakaan uutta vauvaa liian pienellä ikäerolla.

Vierailija
5/7 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, juuri tätä haen. Tiedän että se on mahdollista. Ja jos imetän eikä kuukautisia ole ollut, niin mistä ne raskausoireet osaa erottaa? Vauva valvottaa kuitenkin aina vähän, eli väsyttää joka tapauksessa. Imetysaikana rinnat on usein kipeät, eli mistä voin tietää mikä kuuluu asiaan ja mikä johuukin raskaudesta?  Myös kroppa on synntyksen jälkeen hetken aikaa "vieras" eli tuskin tunnistan kehossa tapahtuvia (ulkoisia) muutoksiakaan. Mainittavaa pahoinvointia mulla ei ole ennenkään ollut. Pelkään, että saattaa käydä niin, että olenkin vaikka jo 18-viikolla raskaana, ennen kuin edes tajuan epäillä sitä, silloinkin sitten luultavasti sikiön liikkeistä. Että kääk :D

Vierailija
6/7 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]

vaan kun ei ole epätodennäiköistä. Sairaalassakin sanoivat synnytyksen jälkeen että ei kannata luottaa imetys ehkäisyyn sillä se on olematon. Mutta tätähän mammat ei halua uskoa.

Vierailija
7/7 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut kuukautiset vielä alkaneet kun tulin uudestaan raskaaksi, esikoinen oli silloin 4 kk. Huomasin oireista, pahoinvointi, väsymys jne. Kyllä sen vaan tietää ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän