voiko punkkua pakastaa?
Kysyy yksi jonka punkku on menossa vanhaksi, avattu siis.
Kommentit (18)
Sen voi keittää kokoon punaviinikastikepohjaksi ja tän voi pakastaa. En ole varma onko punkkua mahdollista pakastaa sellaisenaa.
Hahhahaha... Ei voi. Juopois tai kaada viemäriin. Tyhmä kysymys.
Tän mukaan voi pakastaa. Itse en pakastaisi, maku varmasti kärsii.
Jos et voi juoda jostain syystä, tee siitä ruokaa. Alkoholi palaa pois.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 12:14"]
[/quote]
Mitäh? No ei todellakaan pala! :D
Mä olen lukenut jonkun Marttojen vinkin, jossa punaviini neuvottiin pakastamaan jääpalarasiaan ja käyttämään siitä kastikkeisiin tai keittoihin. Mun käsitykseni on siis aina ollut, että tottakai voi pakastaa.
Ap haluaisi juoda punkkua terveydekseen ja sopiva määrä kerralla on jotain 0,75 desiä. Se meinaa että pullossa on 10 annosta eikä se tule juotua edes kahteen pekkaan viikossa, ostin pullon viime perjantaina tai lauantaina ja siitä on vielä melkein puolet jäljellä. Jos suosiolla jo ostaessa pakastaisi puolet.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 12:17"]
[/quote]
[/quote]
Haihtuu pois, ei 100%, mutta lähestulkoon.
[/quote]
[/quote]
Kiehauttamalla alkoholi häviää, jos palaminen on kerran väärä termi.
No heitä pois, tuskin sulla on jäänytnviidenkympin punkku kesken
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 12:35"]
[/quote]
[/quote]
Kiehauttamalla alkoholi häviää, jos palaminen on kerran väärä termi.
[/quote]http://whatscookingamerica.net/Q-A/AlcoholCooking.htm ??
Hohhoijaa. Kaikkea voi toki pakastaa. Lopputulos punkun osalta shittiä. Sama kun lisäisi punkkuun jäitä... Tän on pakko olla vitsi:). Onko satojen eurojen pullo? Hih.
Voi, mutta ei se juotavan hyvää enää sen jälkeen ole. Meille jäi häiden jälkeen n. 10 avattua pulloa viiniä, pakastimme kaiken ja käytimme ruuanlaittoon myöhemmin. Se toimi ihan hyvin.
Osta viinipullon ilmaaja.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 12:32"]
Ap haluaisi juoda punkkua terveydekseen ja sopiva määrä kerralla on jotain 0,75 desiä. Se meinaa että pullossa on 10 annosta eikä se tule juotua edes kahteen pekkaan viikossa, ostin pullon viime perjantaina tai lauantaina ja siitä on vielä melkein puolet jäljellä. Jos suosiolla jo ostaessa pakastaisi puolet.
[/quote]
Miksi ap et osta pikkupulloja? Menee vähemmän hukkaan. Sinuna tekisin jämistä punaviinikastikkeen. Olen joskus pakastanutkin punkkua nimenomaan ruoanlaittoa varten, ei tulisi mieleenkään juoda kertaalleen pakastettua punaviiniä.
Tai jos ap haluaa juoda viiniä terveysvaikutusten vuoksi säännöllisesti, mutta pullo ei kulu loppuun ennen kuin menee huonoksi niin osta vaikka 1,5 litran viinipussi. Siinä viini säilyy avaamisen jälkeen vielä useita viikkoja, ei aivan niin kauan kuin hanapakkaus (isompi, säilyy 4-5 jopa 6 vkoa), mutta uskoisin, että saat sen tuhottua ennen kuin on mennyt huonoksi. ;)
A-kaupan täti =)
Mä pakastan viiniä jääpalakuutioissa ruuanlaittoa varten.
juo se pois.