Mitä varten hankit "vauvan"?
Nyt useampaan törmännyt jolla traumoja siitä että tullut "omistetuksi". Emo siis pitänyt poikasiaan hankittavana omaisuutena, mikä ilmennyt käytöshäiriöinä kun lapsi aikuistunut. Äiti alkanut suunnitella lapsensa elämää tämän syntymästä asti ja lueteltu listaa mitä hänneltä odotetaan (tietty ammatti, lapsenlapset). Tapasin tänään taas yhden tällaisen ja pisti miettimään paljonko niitä on.
Nyt kun aloin tarkemmin miettimään, niin mitä muuta syytä voi ollakaan, jos siis tarkoituksella hankkii. Tuskin monikaan niitä tekee "veronmaksajiksi" kun töistä käydään yhä kiristyvää kilpailua myös keinotekoisen älyn kanssa.
Vai yritetäänkö siinä hankkia sosiaalisia suhteita joita on vaikeuksia saada muuten?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vauva sitaateissa?
Usein sanotaan että hankitaan vauva, koska siitä kaikki lähtee, vaikka se ihminen on hankittuna vielä sen jälkeenkin kun ei ole enää vauva.
Eläimetkin lisääntyy. Ei siinä mitään älyä tarvi. On karmaisevaa, että lapsi nähdään itsen jatkeena. Nuo vanhemmat on rajattomia eivätkä muutu. Ainoa vaihtoehto on että lapsi lähtee pois ja lapsi katkaisee napanuoran. Terveissä piireissä on tietysti aikuisen tehtävä kohdella lasta yksilönä. Alusta asti.
Koska haluan elää tämän elämän perheenjäsenten kanssa. Muista ihmisistä en välitä ja yksinkin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan elää tämän elämän perheenjäsenten kanssa. Muista ihmisistä en välitä ja yksinkin ahdistaa.
Entä jos kaikki perheenjäsenesi tulevat asumaan eri maissa?
No jopa on kysymys. En ikinä "hankkinut" vauvaa. Ihan ovat rakkaita ja toivottuja kaikki. Lapseni saavat kasvaa sellaiseksi kuin ovat, kunhan ovat onnellisia.
Lemmikiksi, koiraa joutuu ulkoiluttamaan sen eliniän, vauva oppii ulkoilemaan itsekseen puolessa ajassa siitä mitä koira elää.
Pillerit petti 2 kertaa, lääkärin mukaan lastensaanti ei pitänyt ikinä ees olla mahdollista, mutta näin kävi.
Kusessa ollaan...
Vierailija kirjoitti:
No jopa on kysymys. En ikinä "hankkinut" vauvaa. Ihan ovat rakkaita ja toivottuja kaikki. Lapseni saavat kasvaa sellaiseksi kuin ovat, kunhan ovat onnellisia.
Ohis mutta onko syy matalaan palkkaasi että logiikkasi toimi näin tenteissäkin? :D
- MIKSI osaa elementeistä ei käytetä muualla kuin rakentajassa?
- Minä en "käytä" elementtejä.
Vierailija kirjoitti:
Pillerit petti 2 kertaa, lääkärin mukaan lastensaanti ei pitänyt ikinä ees olla mahdollista, mutta näin kävi.
Kusessa ollaan...
Tässä taidettiin kuitenkin puhua tarkoituksella hankituista. Niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta onko syy matalaan palkkaasi että logiikkasi toimi näin tenteissäkin? :D
En nyt kyllä ymmärrä asiayhteyttä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt kyllä ymmärrä asiayhteyttä..
Et vastannut kysymykseen.
Monesti täällä parjataan ketjuja siitä etteivät ne liity vauva-aiheeseen, mutta jos ne liittyvät, ne eivät jatku 🤔
No itse hankin ja kasvatan juurikin mieleisekseni seuraksi. En pidä muista ihmisistä enkä muiden lapsistakaan mutta omiani rakastan.
Varmaan pohjimmiltani biologisista syistä. Lisääntyminen on luonnon mahtikäsky kaikelle elolliselle. Halusin lapsia rakastamani miehen kanssa. Lapset olivat itseisarvo, ilman muuta tarkoitusta kuin heidän elämänsä ja tarve saada vaalia sitä.
Vierailija kirjoitti:
No itse hankin ja kasvatan juurikin mieleisekseni seuraksi. En pidä muista ihmisistä enkä muiden lapsistakaan mutta omiani rakastan.
Meillä huomaa, että anoppi on tehnyt näin ja vihaa minua koska olen ”vienyt” hänen poikansa ja minun takiani kukaan ei nyt asu hänen kanssaan ja katso hänen kanssaan roskaohjelmia tv:stä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei voi kasvattaa mielesisekseen :D Sinulla ei ilmeisesti ole aikuisia lapsia. Jos on, onko sinulla heille velvollisuuksien lista valmiina?
Vierailija kirjoitti:
Elämä on elämää varten.
Eli ihminen ei elä omaa elämäänsä ellei pakota jotakuta toista kuolemaan?
Pääsen selittämään kaikesta mistä tiedän niin paljon enemmän kuin lapsi. Sitä ei pysty tekemään muiden aikuisten kanssa. Kuten että tytöt käyttävät hameita, paitoja, mekkoja ja pipoja, ja pojat puolestaan housuja, takkeja, vöitä ja kenkiä.
On sen arvoista. Ei kuitenkaan itse tarvitse todistaa hänen kuolemaansa ja sitä edeltävää kärsimystä.
Mikä on vauva sitaateissa?